Werkvergunning

Hoi iedereen,

Ik wil werken en wonen in Monterrey. Toen ik daar voor het laatst was (afgelopen december) leek het me niet moeilijk om er werk te vinden, maar wel om de werkvergunning (FM3) te krijgen.

Bij het Tec in Monterrey willen ze voor augustus een FM3 voor me regelen, maar ze hebben me ook uitgelegd dat de immigratiedienst soms lastig doet (de eisen veranderen tijdens de procedure, als iets ze niet bevalt) en dat het tijdrovend is (een paar maanden).

Iemand in Monterrey suggereerde dat het het beste voor mij was om binnenkort als toerist te komen, werk te zoeken en dan mijn status te veranderen.

Het is veel beter om ter plekke te zijn om werk te zoeken, maar is dit een goed idee??? Hoe gemakkelijk is het om mijn status dan te veranderen? En hoe lang duurt dat? Waar ik bang voor ben, is dat ik daar dan een tijd zit zonder dat ik kan werken. Ik wil niet werken zonder vergunning.

Bedankt als iemand mij er iets over kan zeggen!

Erik

Vertrek gewoon zo.
Zoek werk.
Regel je werkvisum. Let wel, ze geven enkel een werkvisum voor werk dat niet elke mexicaan kan. Een leidinggevende job of dergelijke. Als je dat niet vind, dan vraag je aan een of ander contact dat je daar hebt of hij je geen “vals werk” kan bezorgen.
Maak je niet druk, als je geld hebt zijn ze blij u te verwelkomen.
Visums regelen ed duurt normaal gezien niet lang. Ik heb echter geen ervaring met werkvisum, maar ik heb een vriendin die op de imigratie dienst werkt en die heeft me verzekerd dat het allemaal geen probleem is.