Wij zijn net voor de tweede keer terug uit Mexico en hebben besloten om ons in Mexico te gaan vestigen. Graag zouden wij ervaringen van anderen willen lezen die de stap ook hebben gemaakt en of het makkelijk (de papierwinkel, enz) is om je voor altijd te vestigen in Mexico. Wij willen daar iets voor ons zelf beginnen en willen ook hierover ervaringen van anderen lezen.
Hoi,
Woon sinds twee jaar nu in Guadalajara, Mexico. Ben benieuwd waar jullie je willen vestigen. Je kan de eerste 180 dagen verblijven in Mexico op een tourist Visa. In deze periode kan je mooi kijken waar je wilt wonen en wat de mogelijkheden zijn voor werk. Indien je een eigen bedrijf wilt starten kan je gaan kijken welke papieren je nodig hebt. Ik ben zelf ook een iegen bedrjif begonnen maar dit staat helemaal op de naam van mijn Mexicaanse vriendin. Dit maakte het allemaal veel makkelijker. Naar mijn weten is er een speciale versie van een werkvergunning (FM3) voor mensen die een eigen bedrijf willenstarten. Kan je gewoon navragen bij het immigratie kantoor.
Indien je geen spaans spreekt zal ik je zeker aanraden om gelijk een curus spaans te volgen. Ik had het geluk dat mijn mexicaanse vriendin alles geregeld heeft. Zelf had ik dit niet kunnen regelen met mijn beperkte spaans.
Indien je nog meer vragen hebt gewoon stellen.
Je kan me ook mailen op wstut@glc.com.mx.
Wouter