Ik heb een aantal jaar in Puerto Vallarta gewoond ben nu in Nederland maar mn vriend is nu naar Mexico stad verhuisd bij zijn familie. In ongeveer februari ga ik daar met onze kids dus ook heen maar eigenlijk weet ik niet veel hoe het zit daar met werk krijgen. Wat voor soort werk heb je daar en is het moeilijk voor mij om werk te vinden? In PV kon ik opzich wel makkelijk werk vinden en voor goed werk moest ik iets langer zoeken maar het was er wel. Is het verkrijgen van een visa in Mexico Stad erg moeilijk en kan je daar via werkgever regelen of moet je dat zelf doen want mn FM3 was verlopen en moet dus als ik terug ga een nieuwe regelen.
Hoop dat jullie tips/info en of ervaringen hebben!! Ook bedrijven/werkgevers die wel in buitenlanders willen investeren en dus aannemen ben ik benieuwd naar?
Woon zelf in Gaudalajara. Hier kan je van alles vinden qua werk en denk dat Mexico City niet veel anders is. Hangt natuurlijk wel van je spaans af maar als je een jaart in PV hebt gewoont spreek je wellicht al een aardig woordje. Voor een werkvergunning (FM3) zijn er een aantal varianten. De meest voorkomende is de FM3 die je krijgt als je werkt voor een baas. Hier moet je baas aan mee werken. Je kan informatie hier over vinden op de volgende website.
Dit is de officiele website voor migratie. Staan dus ook de voorwaarden op.
Verder zijn er veel website die werk aanbien. Je kan altijd even kijken. Mijn ervaring is dat het altijd makkelijker is om het ter plekke te doen. Het werk zoeken vanuit Nederland is niet makkelijk.
Hier een aantal uitzend buro’s die ook werkzaam zijn in Mexico.
Bedankt voor je reaktie, ik heb 3 jaar in PV gewoond en ja mn Spaans is goed al zeg ik het zelf ok schriftelijk gaat het redelijk. Zoals het er nu uitziet ga ik idd naar Mexico DF maar dan moet er idd wel werk zijn voor mij. En ter plekke werk zoeken is in PV ook, maar ik wilde graag weten of er werk is op het moment en ook werkgevers die in mij willen investeren doormiddel van een FM3 en ook omdat ik hoorde dat het moeilijker is geworden om een visum te krijgen. Ik hoorde namelijk dat er in Mexico DF minder werk voor me zou zijn. Ik wilde graag zelf mn visum regelen en niet via mn partner omdat ik toch onafhankelijk wil zijn we hebben 2 kids en nog niet getrouwd.