Dag allemaal,
Ik ga alleen naar Mexico, is dat goed te doen? Veilig enzo?
En nog een vraagje. Wie heeft er ervaring met een cursus Spaans in Cusco?
Groetjes van Marlys
Hi Marlys,
Mexico is naar mijn idee goed te doen. Hangt natuurlijk wel af waar je heen gaat. Er zijn een aantal gebieden waar je extra moet op letten. Tuurlijk altijd op letten maar ik vond Mexico City extra opletten. Verder heb ik gehoord dat je bij de grens met Amerika ook extra moet opletten.
Ik woon en werk zelf al weer een jaar in Guadalajara, Mexico en heb nog nooit problemen gehad. Ik heb zelf een cursus spaans gedaan van een week in Cusco, Peru. Is al weer zo´n 3 jaar geleden en kan me de naam van de school niet meer herinneren.
Je kan natuurlijk ook altijd spaans nemen in Mexico. Ik heb zelf een school voor Spaans, Engels, Frans en Duits in Guadalajara. Je moet maar even op mijn website kijken.
Learn Spanish in Mexico
Als je verder nog info nodig hebt over Mexico moet je maar ff mailen. Heb hier om de hand aardig wat rondgereisd.
Wouter
Hallo,
Ik wil voor een aantal maanden naar een vriendin in mexico.
Ik heb begrepen dat ik maximaal 6 maanden kan blijven zonder enig visum.
maar als ik daar een baan wil zoeken, moet ik dan van te voren een FM3-visum aanvragen ?
ik ben nu eigen ondernemer in de IT sector.
zou ik dit op een of andere manier kunnen gebruiken,of vergemakkelijken van aanvraag visum.
wie heeft wat meer informatie ?
groeten,
Raymond ![]()
Beste Raymond,
Ik ben zelf een bedrijf gestart in Guadalajara Mexico. Had van te voren geen FM3 aangevraagd. Dit kan je allemaal ter plaatsen doen. Ik vraag me zelfs af of het mogelijk is dit van te voren te doen aangezien je papieren nodig hebt van het bedrijf waar je gaat werken. Deze had ik namelijk nodig voor mijn aanvraag.
Op je touristen visa krijg je 90 dagen met een mogelijkheid tot verlenging van 90 dagen om precies te zijn. Binnen deze tijd heb je de mogelijkheid een werkvisa aan te vragen.
Ik ben zelf ook een IT’er van oorsprong. Toen ik in Mexico aankwam heb ik zelf ook verscheidene malen gereageerd op IT banen. Dit is aardig te doen. Er worden hier aardig wat banen aangeboden.
Voor werk in Guadalajara kan je bijvoorbeel zoeken op de website http://www.mexplaza.com.mx of op
http://www.vende.com.mx/classifieds.php?a=5&b=384
Verder zijn er in Guadalajara ook aardig wat amerikaanse IT bedrijven.
Als het een beetje goed bedrijf is helpen ze je met het regelen van een werkvisa.
Officieel kan je alleen werk doen wat een mexicaan niet kan doen maar hier doen ze niet zo erg moeilijk over. Je kan bijvoorbeeld melden dat je ook vertalingen doet van Nederlands naar Spaans of zo iets.
Oke weet niet waar je heen gaat in Mexico maar als je naar Guadalajara komt moet je zeker even langs komen. Je kan me altijd vinden op mijn school.
Wil je wel helpen met het regelen van je papieren. Heb net zelf alles achter de rug. Weet niet of je spaans spreekt. Indien niet wil ik je er wel mee helpen.
Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om een advertentie te plaatsen wat op vrijdag hier gratis is.
Hoop je op weg te hebben geholpen.
Wouter
bedankt voor de info, ik heb je een mailtje gestuurt.
ik zoek ook nog een kamer appartement in Veracruz,
van 27 dec 2004 tm 28 jan 2005
wie heeft of kent iets.
groeten,
Raymond