In augustus wil ik graag voor een tijdje (enkele maanden, afhankelijk van aanbod) naar Mexico om een taalcursus Spaans te volgen en daarbij te werken. Het liefst ga ik niet via een organisatie, maar ‘op eigen houtje’.
Is er iemand die iets soortgelijks heeft gedaan en die ervaring met mij wil delen en mij van tips kan voorzien? Hoe zit het bijvoorbeeld met een werkvisum? Welke instelling kunnen jullie mij aanraden voor een taalcursus?
Ik heb ook soortgelijke plannen, alleen zou ik november willen gaan en dan voor ongeveer een jaar. ik heb hier een zelfstudie spaans liggen maar ik denk dat ter plaatse een taalcursus doen wel wat beter is.
en het liefst ga ik dan naar Playa del Carmen.
In september ga ik twee maanden spaans leren in Colima, waarbij je ook vrijwilligerswerk doet in het buitenland. dit gaat via hil mexico (.com). Je betaalt een bedrag voor de cursus, ik geloof dat het neerkomt op 7 euro per dag.
Na de cursus wil ik ook gaan werken, in het toerisme in Yucatán. Ik heb gemerkt dat het erg lastig is om een plek te regelen vanuit Nederland, dus ik denk dat ik dat daar doe op de bonnefooi.
Als je zin hebt om mee te gaan met het vrijwilligerswerk en de cursus? Ik ga alleen maar met twee personen lijkt me gezelliger!
Ik ga begin mei naar Playa del Carmen. Daar wil ik zes weken een taalcursus gaan doen. Ik heb het geregeld via Studytravel.com. zij regelen ook het verblijf bij een gastgezin of campus. Bij de school zelf kun je ook boeken dan is het wat goedkoper. kijk ook eens op solexico.com.
Ik weet er zelf ook nog niet zoveel van verder maar ben wel bezig met de voorbereiding. Als jullie pas eind 2007 allemaal weggaan kan ik daar kijken wat er allemaal te regelen is ter plaatse, en ik kan natuurlijk later al mijn ervaringen met jullie delen…
ben benieuwd verder hoe ver jullie er al in zitten en wat de plannen zijn.
Heb ik ook gedaan en ben nooit meer vertrokken. Ben mijn eigen Spaans en Engelse school gestart hier in Tlaquepaque wat een deel van Guadalajara. Als je wilt kan je een kijkje nemen op mijn website http://www.glc.com.mx. Zeker een aanrader om hier heen te komen. Heb er nooit spijt van gehad. Altijd lekker weer hier.
Voor het vinden van een baan gaat naar mijn idee vrij gemakkelijk. Hangt ook een beetje af hoe goed je spaans is natuurlijk maar er zijn hier een Guadalajara veel bedrijven die zaken doen met Amerika. Als je dus Engels spreekt heb je zeker iets voor. Naar mijn idee hebben ze ook een voorkeur voor buitenlandse werknemers aangezien die bekent staan als harde werkers. Verder heb ik ook een nederlandse vriend hier die werkt voor een Tequila bedrijf waar hij sales doet en dus veel contacten heeft met het buitenland. Hij is pas nog naar Japan en indonesie geweest. Betalen goed.
Er zijn hier tal van mogelijkheden om aan een baan te komen. De krant is een hele goeie. Elke vrijdag kan je hier de informador kopen die bol van advertenties staat. Verder zijn hier veel buitenlandse bedrijven die vaak mensen nodig hebben. Pas nog een Belg langs gehad die ook werk zocht en al een aantal aanbiedingen had gekregen waar van een van Siemens.
Raad je aan gewoon hier heen te komen en hier te gaan zoeken. Zoeken van uit Nederland werkt niet echt. Je kan hier 6 maanden op een touristen visum verblijven en daarna moet je over naar een werkvisum. Deze kan je zelf regelen zodra je een baan aangeboden krijgt en vaak ook regelt het bedrijf het voor jou. Als het zover is moet je nog maar even mailen dan kan ik je wel helpen met de papieren die je nodig hebt voor een werkvisum.
Ik heb zelf 2 keer een Spaanse cursus gedaan in Playa del Carmen. Echt een superleuke ervaring. Er zijn een heleboel scholen daar. Het beste is om het direct met de school te regelen. Ze hebben allemaal een internetsite. Playa is ook heel erg leuk. Ik heb er 2,5 maand gewoond en ik kan jullie vertellen dat zoeken naar werk van september tot december geen zin heeft, dan is er namelijk geen werk. Dit weet ik uit ervaring. Vanaf januari is er volop werk. Ga je werken bij een hotel dan regelen die meestal je werkvisum en dat scheelt een hoop!
Taalcursussen Spaans…er zijn meestal verscheidene aanbieders in dezelfde stad. Enkele jaren geleden heb ik zelf een klein marktonderzoek gedaan in m’n eigen plaats en de meeste bedrijfjes vond ik zelfs via het internet, ook al omdat ze juist buitenlanders als klanten zoeken. Ook universiteiten bieden taalcursussen aan maar zij zijn strikter in hun programma’s. De private aanbieders kunnen hun cursus bijna wekelijks her-opstarten.
Ik ben de laatste helemaal “into” Latin America en ik ben ff op die site gaan kijken. Het spreekt mij heel erg aan en ik zou het ook graag willen doen. Volgens de site zou ik me kunnen aanmelden voor de cursus in oktober. Aangezien jij in September al vertrekt zou ik je willen vragen of je je ervaringen zou willen delen…
Ik ga 27 september heen, ik begin dus ook 1 oktober met de talencursus. Ik ben bang dat ik je dus niet eerder dan oktober aan info kan helpen! maar er staan ook ervaringen op de site van hilmexico . com, anders moet je daar even kijken?? Heb ik ook gedaan!
Hello Gobetrotters ! Fijn dat jullie allemaal naar Mexico willen komen, land waar ik reeds meer dan 5 jaar woon met mijn Mexicaanse echtgenote en waar wij ook privé-cursussen Spaans geven bij ons thuis, een grote woning in de Stad Veracruz, Deelstaat Veracruz. Bij ons kun je tevens *** onderkomen met bed en breakfast genieten aan een zeer demokratische prijs ! Mijn echtgenote en ik hebben 30 jaar ervaring in taalonderwijs, tolkwerk en vertaalwerk. Bezoek onze website eens (http://www.athenatranslations.eu) en vraag onze prijzen, inclusief Vlaams-Hollands ontbijt, voor onze strict persoonlijke ‘‘inmersión completa’’ taalcursussen op ons e-mail adres : [EMAIL=“mexlinmag@yahoo.com”]mexlinmag@yahoo.com of [EMAIL=“athenatranslations@gmail.com”]athenatranslations@gmail.com ¡ Ojalá que nos veamos pronto ! Gloria en Emiel in Veracruz, Veracruz, Mexico… ¡ un país que lo tiene TODO ! P.S. We hebben ook een zwembadje ter beschikking, voor het
*** geval je een beetje oververhit geraakt door de Mexicaanse
*** charmes…***
Hoi misschien dat jij mij kan helpen of heb je tips
hoe ik het het beste kan aanpakken om een baantje te vinden in mexico in een hotel of in de horeca…
Misschien dat jij wat tips voor me heb hoe ik een baantje in een hotel of in de horeca kan vinden in mexico…
Wilt er heel graag naar toe weet alleen niet hoe ik het aan moet pakken
Hoi Linda,
ik ga september 2008 naar Colima bij amiguito maar ik zou graag wat vragen stellen. Zou ik je daarover mogen emailen?
Gr. Mara
[EMAIL=“just_smile_@hotmail.com”]just_smile_@hotmail.com