Hi allemaal, ik ben een 22 jarige studente uit Rotterdam en zit in mijn laatste jaar. Tussen september en half december wil ik naar Mexico om mijn Spaans te verbeteren en te werken als vrijwilliger, maar die organisaties zijn zo duur! Is iemand in Mexico geweest die dit via een andere weg wist te regelen? En dan een 2e vraagje, is er iemand met soortgelijke plannen? Laat mij dit dan even weten!
He Stephanie!
Interresante plannen zijn dat!
Ik zelf ben ook 22 jaar en ben al een jaartje aan het werk, maar ben ook druk op zoek naar zo’n avontuur. Vooral ook het Spaans leren in het buitenland lijkt me interresant.Ik heb zelf ook al een paar pogingen gedaan om meer informatie hierover te krijgen, maar inderdaad het lijkt alleen voor hele rijke mensen wegelegd!
Dus helaas kan ik je geen goede tip geven :-/
Als ik een keer iets interrasants tegenkom, meld ik het je!
Nou,eigenlijk een mailtje waar je weer net helemaal nix aan hebt, maar goed succes met je plannen!!!
Groetjes Sus
Best geinig dat je die plannen hebt. Ik heb ze namelijk ook. Ben al tijden bezig om dat voor elkaar te krijgen maar inderdaat het is behoorlijk duur.
Ik zelf ga op 2 mei naar Spanje om daar te beginnen met spaans te leren. Zo kost het me nog weinig en heb geen rare visa s nodig om daar te werken. Volgend jaar dan misschien Mexico.
Ik kan je een tip geven, Zorg dat je de spaanse taal toch min of meer begrijpt. Ik ben bang dat je anders niet ver komt.
Nog 1 tip dan, Kijk is op www.travelactive.nl
deze site is speciaal voor werken in het buitenland maar ook deze is best duur dus…
ik ben net terug uit mexico.
je kan daar prima je eigen talen school regelen.
in de reisgids lonely planet staan heel veel adressen.
ik ben in Oaxaca (onder Mexico City) en dat is een echte leuke stad waar veel talenscholen zitten. Je kan gewoon naar een van de talenscholen gaan en daar een cursus regelen. Dat is zo ie zo gekoper. En je kunt dan in een hostal blijven of bij een gezin. Mexico City vind ik niet aan te raden.
ik heb niet veel gehoord van mensen die daar werken.
De meeste mensen gaan trouwens naar Guatamala voor een spaanse cursus, dat is ook goedkoper.
Hoi Ik ben al een maand bezig om iets leuks te vinden in mexico,kwa woning en school,kan jij me wat tips geven en misschien vertellen over je belevenissen in mexico
groetjes romana
Ik las net op het prikbord opmerkingen dat een taalreis duur is bij een taalreizenbureau. Hier wil ik wel het een en ander over verklaren.
Als je een taalcursus in Mexico wilt volgen is het handig te weten dat de prijsverschillen o.a. door kwaliteit bepaald wordt.
Maar ook belangrijk is wat er in de prijs inbegrepen is en wat niet. Inbegrepen bij de prijs van de scholen die een taalreizenbureau aanbiedt is o.a. het activiteitenprogramma, feestjes, salsadansles, gebruik zwembad, discussie-avonden en noem maar op.
Niet onbelangrijk is ook de gids die mee gaat tijdens de excursies.
Deze gids kan veel uitleg geven.
Op vele scholen zit je soms in grote getale, waarbij de cursusprijs wel wordt verlaagd, maar de kwaliteit zeker minder goed is dan als je in kleine groepen lessen volgt.
Voor dezelfde kwaliteit hoef je dus minder lang naar school!
Het is handig te weten hoeveel lesniveau’s er zijn, zodat er goede aansluiting gevonden kan worden voor jouw niveau.
Zijn de leraren daadwerkelijk leraren of is het een hobby van iemand. :-[
Het tweede aspect is de aandacht voor de accommodatie. Verblijf je in een krot of verblijf je in goed verzorgd appartement.
Daarnaast is het handig om te weten wat voor lesmateriaal gebruikt wordt.
Dan is het derde punt natuurlijk de organisatie. Hoe gaat men met klachten om, wat als je speciale wensen hebt geven wordt er dan ook service geleverd?
Hallo ik ben benieuwd naar mensen die een cursus spaans in mexico hebben gedaan en die mij kunnen vertellen welke stappen ik moet ondernemen,en welke school jullie gedaan hebben. groetjes mila
Je kunt kijken op de website van www.adelante.nl
Wij bieden taalcursussen aan in Cuernavaca, een bekende studentenplaats 80 km ten zuiden van Mexico stad.
Wil je kwaliteit en een goed georganiseerde taalreis dan kun je goed terecht bij Adelante Taalreizen.
De brochure kun je in geheel of gedeelte downloaden.
Zelf ben ik op reis geweest in Equador, Peru, Bolivia en Chili. De mensen die ik in Peru tegenkwam (waaronder mijn broertje) hebben een talencurus gedaan met daaraan gekoppelt vrijwilligerswerk. Wat opviel was dat je vaak veel geld betaalt maar er bijv. belabberd vrijwilligerswerk voor terug krijgt. Zo heeft mijn broertje veel geld betaald maar was het vrijwilligerswerk zo vastgeroest in eigen gewoontes dat er alleen een uurtje sport gedaan kon worden met die kids. Kortom: het betalen van geld voor organisatie zegt absoluut niets over kwaliteit en garantie van werk.
ik heb zelf gezien dat het in Zuid Amerika erg makkelijk is om zelf aan de slag te kunne door goed te zoeken. In Peru, in de stad Cusco, is het overvol met toeristen en talenscholen en is het veel goedkoper om zelf werk te zoeken. Overal hangen briefjes en je kan zo contact opdoen met mensen. Ik zou in het geval van mexico kiezen voor een talenschool aldaar om contacten en de taal op te doen. Dan zou ik ter plaatse op zoek gaan naar vrijwilligerswerk.
Ik werk momenteel als vrijwilliger bij de Mexicaanse organisatie YORI-YOREME in de stad Puebla. Wie bieden zeer interessante vrijwilligersprojecten aan tegen uiterst lage prijs en met mogelijkheid om Spaanse les te volgen. Neem zeker eens een kijkje op de website:
www.travel.to/yoriyoreme
succes!
Hans
wie kan mij wat meer over peru vertellen ik ga namelijk 1 juni daar na toe mijn vriend is daar gedetineerde het zou mij heel erg helpen als ik er wat meer over weet want ik voor 6 weken er naar toe en ik weet er helemaal niks over als er iemand mij kan helpen graag alvast bedankt groetjes vanessa.
Ook bij Adelante taalreizen zijn er mogelijkheden om als vrijwilliger te werken!!
Je werkt met weeskinderen in Ecuador(Cuenca). Dit is wel in combinatie met een taalcursus Spaans. Eenmaal daar wordt bepaald hoeveel vergoeding je krijgt omdat dit afhankelijk is van je niveau van het Spaans en de tijd die je besteedt aan dit project. De vergoeding kan zijn dat je gratis onderdak krijgt en/of gratis maaltijden.
Het is belangrijk dat de kinderen goed worden verzorgd en worden beziggehouden. Zij zijn er weg van als zij kunnen tekenen of kunnen knutselen.
Het wordt dan ook erg gewaardeerd als je materiaal en spelletjes voor hen meeneemt zoals papier, krijt, potloden, klei etc…
Deze ervaring is onvergetelijk én is bovendien een verrijking van je CV.
ook ik ben op zoek naar een manier om op een degelijke en betaalbare manier in Mexico het Spaans onder de knie te krijgen maar het is allemaal vrij duur.
Ik heb me al gek gezocht maar geraak er niet echt wijs uit.
Help!!!