Hallo!
Aangezien ik graag Spaans wil leren, ben ik eens op internet gaan surfen wat de mogelijkheden zijn…
Zo ben ik er achter gekomen dat je een Spaanse taalcursus kunt volgen in Mexico :zon02: (met verblijf in een gastgezin).
Heeft iemand hier al ervaring mee? Tips zijn welkom :unibrow:!
Planning is om ergens in november 2007 die kant op te gaan voor een maand.
vraag maar eens voor informatie na bij Wouter Stut hier op het forum, of kijk direkt op -> http://www.glc.com.m/. Ik kan de link momenteel niet openen, maar ik meen dat daar een lijst met informatie en site’s te vinden is.
Bedankt voor de tip, maar moge het duidelijk zijn dat ik niet in Guadalajara de taalcursus wil volgen, maar in PLaya del Carmen. En dat kan ik niet vinden op die site!! :disgust:
Ik ben net terug van 6 weken playa del carmen. Heb daar 4 weken een spaanse cursus gevolgd bij el estudiante. Een erg gezellige school. daarnaast heb je ook nog playalingua en solexico. Wel heb ik gemerkt doordat in playa del carmen veel mensen engels spreken ik eerder geneigd was om het mezelf makkelijker te maken en toch maar over te gaan op het engels. Ik heb er een hele gave tijd gehad en ga zeker nog terug!
Als je meer vragen hebt hoor ik het wel.
Interessant verhaal!!
Zat je daar bij een gastgezin in? Of in een appartementje? Ben je alleen die kant op gegaan? Is het je goed bevallen? Zou je het mensen aanraden? Is het betrouwbaar? Hoe zijn de leraren? Hoeveel uren les heb jij gehad per week? Heb je er ook nog wat naast gedaan?
Met andere woorden vragen genoeg! :teeth: Vertel!
Ik heb een losse ticket geboekt van brussel naar cancun (was toevallig de goedkoopste die ik toen kon vinden) daarnaast heb ik in nederland via een organisatie 4 weken spaans geboekt bij de school en daarbij kon je aangeven of dat je in een gastgezin wilde of een appartement, ik heb toen gekozen voor 6 weken een appartement. (deze zat 2 minuten lopen van de school vandaan).
Omdat het voor mij de eerste keer was dat ik een cursus in het buitenland ging volgen en het voor mij meer gewoon voor erbij was heb ik gekozen voor 20 uur in de week spaanse les ( elke dag van 9.00-13.00). Ik zat in een klas met nog 3 andere studenten. En als je daar alleen naartoe gaat leer je zo snel nieuwe mensen kennen, je bent daar dus eigenlijk nooit alleen. Ik heb daarnaast 6 weken erg veel lol gehad, veel aan het strand gelegen en lekker uit eten geweest en wezen feesten. Verder heb ik chichen itza gezien, 2x cozumel (waarvan een keer wezen zwemmen met dolfijnen) 1x akumal beach, 2x tulum en xcaret. Ik had me vooraf voorgenomen om een hoop uitstapjes te maken maar is er eigenlijk niet echt van gekomen, ben een beetje blijven plakken in playa del carmen omdat ik het er zo goed naar mijn zin had. :vak02:
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!
Dat klinkt echt supergoed!! Precies wat ik wil!!:zon02:
Via welke organisatie in Nederland heb je het geboekt? Er staan namelijk verschillende op internet !
En hoe is het daar op school? Veel mensen van verschillende nationaliteiten neem ik aan? En jij beheerste dus al een beetje Spaans? Hoe is verder het uitgaan daar? Heb je er verder ook nog iets naast gedaan? Zoals salsa o.i.d?
Holaaa…
Graag zou ik eind september naar cancun gaan (goedkope vlucht gevonden) Mijn plan is om daar Spaans te leren en Playa del Carmen ligt daar wel het dichtste bij…Ik vind de gastgezinnen wel redelijk duur, is er geen manier om daar goedkoper te verblijven. Daarna zou ik graag wat vrijwilligerswerk doen, ik dacht dat je gratis verblijfplaatsen kon vinden als je daar gratis werkt of vergis ik mij?!
Heel veel groetjes
Sofie
Vrijwilligers worden meestal ingezet in landen/gebieden waar geld schaars is, waardoor men een kleine bijdrage van de vrijwilligers verlangt. Hierdoor blijft weer wat meer geld over, wat men hard nodig heeft. Ik ken dat van onze stichting (Cambodia-Dutch), waar velen deze vraag stellen. Vaak gebruikt men het overnachtingsgerld weer voor de projecten, dus komt het weer goed terecht.
Ik vlieg 12 oktober voor 3,5 week richting cancun, en ga daar via studytravel spaans volgen in Playa.
Mijn collega is hier ook geweest en is zeer tevreden, echter lees ik hier niet zoveel over studytravel terug. gaan er toevallig meer mensen richting mexico rond die datum, misschien leuk om wat contact te leggen.
Ik weet niet of je inmiddels al meer dingen vastgelegd hebt wat betreft je verblijf in Mexico, maar zelf ben ik net een klein maandje terug na 3 maanden in Playa geweest te zijn. De mogelijkheden om spaans te leren bij een talenschool zijn er zeker! Zelf ben ik geweest bij International House (IH), maar ik vond deze school wat tegenvallen que kwaliteit van de lessen. Hetzelfde heb ik gehoord over de gastgezinnen. Zoals al in een eerder bericht te lezen zijn er nog wat meer scholen daar. De drie die genoemd worden bestaan nog steeds. In Playa zelf is zeker ook woonruimte te vinden en te regelen, maar dan moet je er wel wat moeite voor doen. Er is een boekje/blaadje wat ong. maandelijks uitkomt, de ‘Andele’. Hierin kan je advertenties wat betreft woonruimte terugvinden. Mijn ervaring is dat de woonruimte die ik vanuit Nederland geregeld had, behoorlijk wat prijziger was dan dat ik lokaal kon regelen.
Mijn tijd in Playa was super en teruggaan is ook mogelijk nog een optie. Dus, mocht je meer willen weten, laat maar weten!
Even een vraagje. Ik ben pas begonnen met het lezen van forums en boekjes over mexico, en de overload aan informatie maakt het niet makkelijker om te kiezen…
Hebben jullie een advies, voor:
het boeken van een taalcursus? (via internet boeken? via nederlandse site, via lokale site (zie onder andere post van Debby86), of kan ik er op gokken om ter plaatse te boeken).
Dezelfde vragen rijzen voor het boeken van een appartement…
En, waarom naar playa, hebben jullie ook andere plaatsen overwogen?
Ik hoop op reactie,
en zijn er nog geïnteresseerden die mee willen reizen (vertrek ergens in november), dat mag altijd. Mijn plan is om 4 a 8 weken een taalcursus te volgen, en rond te reizen door Mexico.
ik vertrek eind maart voor een taalcursus Spaans naar Mexico (Playa del Carmen)>>>.
Ik heb via Studytravel een cursus geboekt bij taalschool Solexico, en zal verblijven in een residentie van die school (zie het voor me als een soort ‘studentenhuis’?). Iemand anders merkte het al op, ik lees hier heel weinig terug over Studytravel. Heeft er al iemand ervaring met deze taalschool toevallig? En met die residentie? En hebben jullie nog tips, dingen die ik echt niet mag vergeten te doen/zien/beleven tijdens mijn verblijf? Ik heb er in ieder geval al heel veel zin in (maar eerst even afstuderen).
Ik ben eind oktober 2008 via Studytravel naar Playa geweest en ook bij Solexico gezeten.
Ik zat in een erg rustige periode en werd eerst in een residentie geplaatst die erg ver weg van de school, strand en supermarkt was, ik heb hier een week alleen gezeten en heb toen gevraagd om overplaatsing en daar heb ik geen spijt van gehad. Ik ben terecht gekomen in Hotel del Mayab op nog geen 5 minuten lopen van het strand en recht tegenover het winkelcentrum, erg centraal en voor een meisje alleen erg veilig.
De mensen van de residentie waren ook superaardig en de kamers netjes en groot genoeg.
De school vond ik persoonlijk wat tegenvallen, maar dat kwam waarschijnlijk ook door de tijd van het jaar waarin ik daar was, er waren niet veel studenten op dat moment.
In Playa zit het bomvol met taalstudenten, waardoor je er altijd wel veel tegenkomt en er zitten vast mensen tussen waarmee je kunt optrekken, dat is wel heel erg leuk.
Ik raad je aan om veel van de omgeving te gaan zien, want het is daar prachtig,
Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het graag van je.
En hoe is het je bevallen/bevalt het?
Ik ben ook van plan naar playa del Carmen te gaan.
Mijn plan is 4 weken te gaan, waarvan 2 weken spaanse lessen (Ik kan al wat Spaans, want heb 2 jaar geleden een half jaar in spanje gewoond)
Welke school raden jullie aan? Ik zie namelijk ook berichten dat de school tegenviel?