Ik ben van plan om begin januari een cursus Spaans te gaan volgen in Mexico en daarna eventueel te gaan werken in een hotel. Ik ben allerlei dingen aan het uitzoeken nu maar heb nog een aantal vraagjes.
Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen Playa del Carmen en Cancun.
Playa del Carmen heeft veel talenscholen maar eigenlijk kan ik er geen een vinden in Cancun. Weet iemand of het mogelijk is om ook daar Spaans te leren of is dat alleen mogelijk in playa del carmen?
En weet iemand hoe en waar ik een open ticket kan boeken? (ik weet namelijk nog niet hoelang ik precies wil blijven.) Of is dat af te raden?
Bij het reisbureau verkopen ze ook geen open tickets meer naar verre landen, maar weet van andere reizigers dat het wel mogelijk moet zijn.
Hoop dat iemand me hiermee een beetje kan helpen of misschien wat tips voor me heeft.
Check ff het topic over ‘Hillmexico en andere taalcursussen’!! Misschien iets voor jouw? Ik ga namelijk in februari 2008 naar Mexico om Spaans te leren… Playa is mij door meerderen sterk afgeraden, omdat je er niet aan het Spaans leren toekomt doordat het zo toeristisch is en er veelal Engels wordt gesproken… :redface: Succes met uitzoeken!
groetjes,
Rianne
P.s. Een Spaanse taalcursus kun je op meerdere plekken in Mexico doen… Guadalajara, Colima, Puerto Vallarta, Playa, Cancun om maar es wat te noemen! Ff zoeken!
Ik heb afgelopen zomer rondgereisd door Mexico & Guatemala. Ik zou zelf niet snel voor Cancun kiezen. Het is daar allemaal erg Amerikaans. Je hebt niet het idee dat je in Mexico bent. Al zijn de stranden wel mooi.
In Playa del Carmen ben ik niet geweest dus daar kan ik je niks over zeggen.
Als ik jou was, zou ik de taalcursus in Guatemala gaan volgen. Echt een supermooi land en de taalcursussen worden daar zo’n beetje in elke plaats aangeboden. Dit hoef je niet eens vanuit NL te boeken maar je kunt altijd wel ergens terecht. Dat scheelt ook in de kosten.
Heb je al gekeken bij Kilroy Travel? Zij hebben vaak tickets voor jongeren.
Als je twijfelt tussen Playa en Cancun zou ik zeker gaan voor Playa. Cancun is echt uber-Amerikaans en super commercieel. Fantastisch voor een vakantie, maar om Spaans te leren dus niet echt. Playa is ook best commercieel en ik ben bang dat t er daar over 10 jaar net als Cancun uitziet :(. Het is er allemaal net wat mooier dan in Cancun. Een taalcursus is er ook goed te doen en er zijn veel hotels waar ze om je staan te springen. Vaak kom je dan wel in animatie, maar das voor een paar weken of maandjes wel erg leuk. Toch raad ook ik je aan een cursus te volgen in Guatemala Antigua. Ten eerste liggen de prijzen daar veel lager en ten tweede pik je het Spaans sneller op, omdat er meer Spaans wordt gesproken.
En dan de open tickets… ik betwijfel of dat nog mogelijk is. Het land waar je naar toe gaat wil er graag zeker van zijn dat je weer ‘oprot’, om het maar even hard te zeggen. Om die reden willen ze weten wanneer je weer gaat. Ik weet niet helemaal zeker of het zo is! Misschien moet je even bij Kilroy checken. Omboeken kun je iig ook al voor 100 dollar doen :D.