Mexico in juni/juli

verwijderd

Hoi Annouck,

Echt een leuk idee! Ik ben Emilie 23 jaar en wil ook iets totaal anders gaan doen. Een taalcursus lijkt me ook leuk. Vooral in Zuid-America… Mijn vraag is alleen wil je zeker naar Mexico? Of zijn andere landen ook nog een optie. Ben een leuke site tegen gekomen met taalcursussen in Zuid-America en de prijs is dan inclusief gastgezin. Klinkt wel leuk!

Groetjes Emilie

verwijderd

Hee Annouck,

Mexico lijkt me ook heel leuk! Ik wil graag op reis. De bestemming maakt me niet zo heel veel uit,als het maar zonnig is,haha! en een taalcursus lijkt me erg leuk! Het liefst ga ik in Juni…Welke budget heb jij ongeveer om daar te besteden? En op welke plaats zou je willen vliegen? Heb even een beetje onderzoek gedaan, maar ik kan geen vlucht naar Playa del Carmen vinden… Want dat is de volledige naam toch? :dag:

verwijderd

Hoii,
Zelf ben ik 5 maanden in mexico geweest een paar jaar geleden… en als ik jullie een tip mag geven… het is een fantastisch land erg mooi, leuke mensen, prachtig ben er helemaal verliefd op maar ik vind dat playa en cancun maar een beperkt en erg toeristich beeld geven van het land… het heeft veel meer te bieden dan dat… een echte aanrader is bijvoorbeeld oaxaca!

Veel succes ermee

Hay Annouck,

Jeetje, ik heb echt precies dezelfde wens. Ik wil ook een paar weken Spaans gaan leren in Mexico in Playa. Het enige wat tegenzit is dat ik nu een opleiding volg bij het NCOI die ik in Maart pas afrond volgend jaar, dus ik wil direct daarna heel graag naar Mexico (Playa del Carmen) en na het leren van de Spaanse taal nog een beetje rondreizen in California (Beverly Hills, Hollywood, Las Vegas) en misschien in Florida, Miami. Ik houd ook van het strand en van uitgaan, maar ook van het leren van de Spaanse en het verbeteren van mijn Engelse taal.

Jammer dat de reistijden niet overeen komen, maar als je volgend jaar nog eens wilt reizen, zo tussen maart en juli, laat het dan maar even horen! :smiley:

Groetjes Rachelle

Hey in Juni ga ik naar Puebla en de 20e weekje Cancun (Moon Side Sunrise) Palaca zit een
beetje tegen het vliegen op. Zijn er daar verplichte vacanatie voor Mexico de 2 plaatsen waar
ik heen zou willen gaan?

verwijderd

verwijderd

Hallo Annouck,
Playa del Carmen en cancun zijn erg toeristich mexico heeft veel meer te bieden dan dat, Ik vindt het leuk om er enkele dagen te zijn maar dan wil ik verder.
Wat dacht je van Huatulco of Ixtapa-Zihuatanejo , Puerto Escondido en Oaxaca en Veracruz ook het binnenland is zeer de moeite waard zoals Oaxaca,de Stad Guanajuato, San Miguel de Allende en Guanajuato, als je wat van de cultuur wilt zien kan je ook naar Zacatecas, Aguascalientes, Cuernavaca, Mor. Guadalajara, Jalisco en Taxco, dus je ziet wel keus genoeg is.Ik woon zelf in Cuernavaca vandaaruit kan je ook leuke uitstapjes maken.

Groeten
John

Ps: Neem maar eens een kijkje op deze pagina
http://www.visitmexico.com/wb/Visitmexico/Visi_Ixtapa_Zihuatanejo?show=regions

Wat gevaarlijker is dan malaria is dengue er bestaat geen vaccin tegen. maar de kans dat je dat oploopt is vrij klein.Vooraf voor kinderen en oudere kan de ziekte zeer gevaarlijk zijn.

John

verwijderd

Je gaat in ieder geval 5 tot 6 weken dan heb je toch de tijd over om leuke uitstapjes te maken de is ook genoeg te zien aan die kant van Mexico. Hou wel rekening met de regen tijd het is vaak overdag droog en regen in de avond en het blijft warm:zon02:
Talenscholen zijn hier ook genoeg in Cuernavaca zoek maar een op
( escuela de idiomas cuernavaca ) met Google. Cuernavaca de stad van de eewige lente? Ik noem het meer zomer :zon02:wij wonen in het zuidelijke deel van de stad in de winter was het rond de 27 graden april en mei zijn de warmste maanden hier het is nu tussen de 32 en 35 graden hier het noordelijkste deel ligt een stuk hoger.

Groeten
John