Werkgelegenheid engelstalig land

Vanaf februari2011 ben ik afgestudeerd. Graag zou ik een curus engels willen volgen in een engelstalig land. Ik vrees dat ik het finacieel moeiijk rond ga krijegn. Zo heb ik maar geld voor 8 tot 10 weken cursus/onderdak ed.

Heb je sugesties voor een land/stad/dorp waar je ook gemakkelijk kunt werken. Zo´n curus is tenslote geen fulltime besteding van je dag.

Dit hangt erg af van het land. De VS is bijvoorbeeld heel moeilijk om als toerist een tijdelijke werkvergunning te krijgen. In Canada kun je echter van één van de jongerenprogramma’s (tot 30 jaar) gebruik maken voor een zeer makkelijk werkvisum tot 12 maanden (kijk eens naar het Working Holiday Program, veel info hierover op het Canadaforum).

Hoe dit zit met de UK, Australië en Nieuw-Zeeland (de andere populaire Engelstalige bestemmingen), weet ik niet precies. Maar daarover kun je waarschijnlijk op de betreffende landenfora meer te weten komen. :wink:

Engeland is natuurlijk EU, daar kun je qua visum zo aan de slag. Geen idee echter of het makkelijk is om aan tijdelijk werk te komen, toen ik in Engeland werkte was ik in dienst van een Nederlands bedrijf.

Ik ben wel in Londen mensen tegengekomen uit allerlei landen die in ruil voor onderdak in hostels werkten.

Je kan het combineren! Werk & studeren? Ik ga zelf voor een jaar naar Engeland als au pair, dit kan je gemakkelijk combineren met een studie! Een dak boven je hoofd heb je al, eten en drinken ook ,dan blijft alleen de cursus nog over, waar je vaak ook voor gesponserd wordt door je gastgezin!

hey,
Zelf heb ik twee jaar geleden besloten mijn engels te willen verbeterne in een engels talig land. Ik had toen enkel de zomer en heb toen gekozen voor Engeland. Ik zelf heb een groene achtergrond maar zelf zonder kan dit lukken. Enkel moet je wel intresse hebben om in de tuin te ‘werken’. Ik heb de national trust (eigenaar van vele landgoederen en parken/tuinen in engeland). Zij hebben door het hele land tuinen waar ze veel vrijwilligers voor zoeken. Bij veel van deze tuinen hebben ze ook herbergen/hostels/huisen op het terrein waar vrijwilligers kunnen slapen. Zo heb ik de hele zomer van maandag tot vrijdag een beetje tuinklusjes (onkruid wieden, grasmaaien en snoeien) wat niet al te zwaar was. In ruil mocht ik gratis slapen in zon huis. Alleen eten en activiteiten moest je zelf betalen. Tijdens het werk ben je onder de mensen waardoor je de taal veel beter leert. En het is gezellig om mensen te leren kennen. Wanneer je dit voor een paar weken doet kan je zo ervaring/vriendschappen en dat soort dingen op doen. Voor mij was het de ideale manier, misschien voor jouw ook. Succes !

Mag ik vragen bij welke organisatie je dit gaat doen? \Ik wil namelijk zelfde als jou gaan doen… :slight_smile: