Werkvakantie / talencursus Engeland

Hallo,

Ik ben nu 18 jaar en zit in 6vwo en wil hierna waarschijnlijk een tussenjaar nemen en dan het liefst een goeie talencursus doen in Engeland met daarbij nog leuk werk (bijvoorbeeld in de horeca) waarbij ik zelf ook nog een zakcentje aan over houd. Ik heb al heel internet afgezocht en ben uiteindelijk toch uitgekomen bij Travel Active en Activity International. Echter, de talencursus is hier slechts 2 weken (je kunt wel 2 of 3 weken eraan vast plakken, maar dat vind ik nog wat weinig) en daarna ga je werken in de horeca, maar wat je verdient kun je meteen uitgeven aan je slaapplaats, dus daar heb ik niet echt wat aan.
Weet iemand van jullie misschien iets anders in Engeland waar je een goede talencursus kunt doen en leuk werk daarnaast?

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes, Jorn

Hey hey,

Ik ben vorig jaar met EF naar Malaga en Londen geweest voor een heel studiejaar. Heb echt een toptijd gehad en daarnaast heb ik in Londen ook nog als bijbantje in een restaurant gewerkt.
Mijn zusje van 15 is vorige zomer 4 weken naar Bournemouth geweest, dus ik weet dat ze dus korte en lange cursussen aanbieden.

@Chrissie91

Hee!

Bedankt voor je reactie.
Maar wat doe je dan precies? Volg je dan gewoon een engelse taalcursus en heb je daarnaast nog vrije tijd om te werken ofzo? En krijg je daar een slaapplek of moet je dat allemaal zelf regelen enzo? Is het werken wat je daar deed onafhankelijk van de organisatie of zit dat erbij in begrepen? Wat een vragen zeg, haha!

Groetjes!

He Jorn! Sorry voor de late reactie, maar ik ben zooo druk met leren.
Ik heb een intensieve cursus gedaan en had gemiddeld 4.5 uur ler per dag. Genoeg tijd om leuke dingen te doen daarna of juist om uit te slapen :wink:

Via via daar ben ik bij een restaurantje terecht gekomen, waar ik heb gewerkt. Erg leuk, want zo leer je ook een beetje de locals kennen.

Hey,
Ik wilde vorig jaar zomer graag voor de zomervakantie in de tuinen van engeland werken ( IK heb een groenopleidig gevolgd en de engelse tuinen zijn DE tuinen). Ik wist niet hoe te beginnne maar heb gewoon een mooie sollicitatie geschreven in het engels. Deze heb ik vervolgens gestuurd naar een aantal tuinen/landgoederen waar ik graag zou willen werken. SOmmige hadden wel wat andere weer niks. Na veel mailen en vriendelijke mensen die weer mensen wisten waar ik heen kon heb ik die zomer uiteindelijk bij twee tuinen gewerkt. Wel is waar als vrijwilligerswerk maar wat ik wil zeggen is dat ik mijn doel gehaald had. Ik denk dat als jij een goeie brief schrijft naar een school of instelling wat je leukt lijkt (en waar van je weet dat je engels kan volgen) je daar misschien wel terecht kan. Misschien kan je een hogeschool of middelbare school aanschrijven en aangegeven dat je daar graag engels wil leren. Uiteraard kan je dan zelf gewoon gaan werken. Dit is een goedkoope manier zonder te veel organisaties tussen beide en je krijgt precies wat je wilt. Het ligt er ook dus een beetje aan hoe graag je het wilt en hoeveel tijd je er in wil steken :P. Succes. xx