Taalcursussen Engels?

Hallo,

Op het moment heb ik een tussenjaar, tussen 2 opleidingen. En ik werk nu, om lekker wat geld te verdienen.
Nu heb ik bedacht om in het buitenland voor ongeveer 4/5weken een Taalcursus Engels te gaan doen.
Het liefste zou ik dat gaan doen in Australie of anders in Amerika. Langer kan niet, want helaas heb ik daar het geld niet voor!

Ik ken al een aantal organisaties, die me wel aanspreken. Vooral travelActive en StudyTravel lijken me erg goed en leuk. Helaas, wel giga duur!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met zulke TaalCursussen? Hoe het beviel? Welke organisatie? hoelang ben je geweest? Hoe duur het was? Gastgezin of Residentie of Hostel?
Alle dingen eigenlijk!!!

Liefs, Jitske.

ik ben hier ook benieuwd naar, zit in dezelfde situatie als de topicstarter.

Hoi,

Waarschijnlijk gaat het voor mij Canada worden, 4 weken Vancouver. Met Lisa Taalreizen!
Maar alle bovenstaande vragen, gelden nog steeds…dus hoop op reacties!

Jitske.

Hoi Jitske!
Ik ben een beetje aan het zoeken naar mensen die een taalcursus hebben gevolgt in het buitneland en toen kwam ik hier terecht en ik vroeg me af of je die cursus nog hebt gedaan en hoe het was! Nou mischien hoor ik van je! En hoe oud was je?
Groetjes Stephanie

Hoi,

Ik wil die cursus in mei gaan doen, dus ben nog niet geweest, haha. Was dus zelf ook op zoek naar mensen die dat hebben gedaan.
Ik ben trouwens 19!

Jitske

Heey!
Ja ik zag het later ook, ik keek naar de verkeerde datum!
Ik ben erg aan het twijfelen bij welke organisatie het beste is om een taalcursus te doen.
Het liefs wil ik naar Fort lauderdale, vlakbij Miami. In maart of april.
Bij www.embassyces.com staan ook veel cursussen maar interlanguage lijkt me ook een goeie.
Het is inderdaad Super duur, daarom twijfel ik ook! Als het niets word dan is het zonde van het geld. Maar ik wil het denk ik gewoon proberen. Alleen weet jij of het in Amerika heel streng is met toegang tot disço’s? aangezien je daar pas mag drinken na 21 en toegang uit gaan ook 21 is. Dus jij wil graag naar canada?
Groetjes Stephanie

…om de taal te leren is het wellicht makkelijker en veel goedkoper, enkele weken naar Engeland te gaan en daar een taalbad te nemen.
Al lijkt het onderscheid Engels/Amerikaans te vervagen. Maar je zult een reden hebben om naar bv Florida te gaan: andere wereld, avontuur. Ik zou die vijf weken (en het geld) dan liever besteden aan mooie tips daar.
Maar goed, je zult valide redenen hebben om dit zote willen doen.
Veel succes!
Arie (voormalig leraar Engels)

Heey,

ik ga volgende week voor 2 maanden richting Los Angeles. Ga een maand een Engels Cursus doen op de UCLA daar en een maandje reizen. Mijn ervaring met het plannen van een taalcursus is dat je het beste via een universiteit of iets dergelijks in de plaats waar je heen wilt kunt regelen. Is misschien qua geregel meer werk maar qua kwaliteit weet je in ieder geval dat het wel goed zit.

Gr. Joost

De goedkoopste en tch goede Engelse taalcursussen kan je het best volgen in Engeland - op een College.Je kan een hele term gaan bv. van 20 april tot eind juni - of een paar weken gedurende de zomernmaanden. Ik zou eens langd gaan bij Bureau Buitenland. www.bureaubuitenland.nl

Een andere nuttige organisatie op het terrein van taalcursussen (m.n. in Engeland) is Weg-Wijs in Den Haag: www.weg-wijs.net

Mocht je rechtstreeks een cursus willen boeken in Florida, kan ik je aanraden te kijken naar de English Language Institute van de University of FLorida in Gainesville, zie: http://www.eli.ufl.edu

Ik wil de volgende zomervakantie ook voor een paar weken een zomer cursus engels doen, en dan zit ik met name te kijken naar NY. Deze zomer ben ik in o.a. LA, SF, LV en vele parken in het westen geweest. Dit is mij heel goed bevallen, en daarom wil ik ook volgend jaar zo’n cursus gaan doen. Maar ik zit nu net als jullie te bekijken bij welke organisatie ik dit wil gaan doen.
Een site die mij tot nu toe het meest aanspreekt is kaplan aspect, en dan wel de school NY empire state building. Voor mensen die hier of met andere organisaties ervaring hebben, wil ik dat graag horen :).

ELS Language Centers is een bekende organisatie in de VS. Je kunt daar op 45 locaties door de hele VS (meestal op universiteitscampussen) naar talencursus gaan. Waaronder een paar locaties in New York City.
Huisvesting in een residency vlakbij het taalcentrum of evt. in een gastgezin.

Er zijn allerlei interessante combinaties mogelijk dwz taalcursus met:

• vakken volgen op de universiteit zelf
  • stage
  • vrijwilligerswerk

Meer informatie: www.els.edu.

Ik ben afgelopen zomer naar San Diego geweest voor een engelse talencursus via EF. Dit is mij echt zeer goed bevallen. Over EF bestaan wat negatieve verhalen en het is erg duur, maar dit hangt denk ik af van de stad/het land waar je naar toe gaat. Met mijn talencursus heb ik in een residentie geslapen, dit is zeker aan te raden omdat je dan je eigen gang kan gaan, leuke contacten maakt en erg dicht bij de school zit. Wanneer je voor een talencursus gaat is het ook aan te raden goed te kijken wat je krijgt voor je geld. San Diego was voor mij aardig aan de prijs, maar dit komt ook vanwege het vliegticket. Wel waren 3 maaltijden per dag inbegrepen, dit scheelt toch een hele hoop…

Sanine,
ik sta op het punt om in de zomer van 2009 juli/aug naar San Diego te gaan via EF, vijf weken.
Kan je me wat meer over EF en San Diego vertellen?

-wat is de gemiddelde leeftijd ?

• verbleef je op de campus (alliant university?)
  • worden er veel activiteiten georganiseerd? (naar las vegas, los angeles, mexico, en anders etc.)?
  • hoelang ben jij geweest? en heeft het je engels sterk verbeterd?
  • hoe vond je het overall gezien?

groetjes