Hallo,
Ik zit er aan te denken om begin volgend jaar een paar maand of een half jaar te gaan werken/wonen in curacao.
De volgende dingen wil ik graag te weten komen en hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven.
*Is er ook ander werk te vinden dan in de horeca?
*wat verdien je ongeveer als je werkt op curacoa?
*kan je rondkomen van het geld wat je daar verdiend?
Hey! Ik heb 5 maanden op stage gelopen en ga zomer 2009 weer drie maanden naar het eiland maar dan om er te gaan werken.
In mijn geval is het mijn voige stagebedrijf waar ik ga werken, dus dat ging gemakkelijk. Eerlijk gezegd weet ik niet of er gemakkelijk werk te krijgen is. In de horeca liggen de baantjes sowieso voor het oprapen, maar je geeft juist aan dat je ander werk zoekt.
Wat betreft geld; Curacao is erg goedkoop. Wat hier de euro is, kun je daar gelijk aan de gulden zien. Dus verdien je hier 5 euro, is dat daar ongeveer gelijkwaardig aan 5 gulden. Boodschappen, uitgaan, uit eten etc. is gewoon erg goedkoop. Een avondje normaal uit eten kost gemiddeld 10 gulden excl drankjes. Prima te doen
Wanneer ben je van plan om te gaan???
Groetjes Rianne
P.S. Je kunt mij altijd mailen voor andere vragen; [EMAIL=“rleeuwis@hotmail.com”]rleeuwis@hotmail.com
Als eerst bedankt voor je reactie:teeth:
Ik weet nog niet zeker of ik ga want als het goed is ben ik half januari klaar met school en ik zit nog even voor de keuze om te gaan werken of om er een half jaartje tussen uit te gaan. Een kameraad van mij is waarschijnlijk van plan daar stage te gaan lopen dus dan zouden we mooi met z’n tweeën kunnen.
En als ik er zou gaan werken zat ik eigenlijk te denken aan een soort groothandel o.i.d. omdat dat wel mooi aansluit bij mijn opleiding (ondernemer groothandel)
Dus het is nog niet zeker of ik ga maar ik ben wel blij met de reactie van je. En als ik nog meer vragen heb weet ik je te vinden:teeth:
Hi,
Ik heb begrepen dat het werk vinden redelijk makkelijk is als je maar niet teveel eisen stelt. Er is bijvoorbeeld pas een AH geopend en daar waren redelijk wat vacatures voor. Ook in andere winkels of bijvoorbeeld het callcentre is wel werk te vinden. Zelf ga ik in september voor een jaar naar Curacao en ben ik mezelf ook aan het verdiepen in alles!
He hallo mensen…
Ben al lange tijd opzoek naar een nieuwe uitdaging.
Iemand tips suggesties?
Het lijkt me leuk een aantal maand op Curacao te werken?
Misschien dat ik samen kan gaan met iemand?
Naja let me know,
Mijn emailadres is: [EMAIL=“Q_tie4ever@hotmail.com”]Q_tie4ever@hotmail.com
-xxx- Marleen