Zoals velen hier ben ik van plan om “binnenkort” naar Curaçao te gaan.
De gedachten gaan uit om vanaf september een half jaar tot een jaar die kant op te gaan.
Ik las al dat je vele dingen pas vlak voor vertrek moet regelen maar welke dingen moet je lang van te voren regelen
En dan een belangerijke vraag; Is er werk genoeg te vinden op Curaçao.
Ik wil alles aanpakken en heb in diverse richtingen ervaring, van horeca tot kantoor.
En kan iemand mij vertellen wat het gemiddelde salaris is Curaçao en kun je daar dan van rond komen of moet er elke maand geld bij.
Ik hoor graag jullie meningen en reactie’s en wil graag in contact komen met mensen die het eerder hebben gedaan of ook van plan zijn of er misschien nu nog steeds wonen.
Ook ik ben een van de velen die in september richting Curacao gaan. Ik vlieg op 17 september en blijf voor een jaar. Ik heb al een woning geregeld en een verzekering. Een paar weken voor vertrek moet ik vanuit NL nog een goed gedragverklaring en een geboorteuittreksel halen en meenemen. Die heb je nodig voor de papieren in Curacao. Om je in te schrijven op Cura heb je ook een uitschrijving nodig van de gemeente waar je je uitschrijft. Verder probeer ik werk te regelen vanuit NL want dat zou wel lekker zijn als je weggaat en al werk hebt, maar als dat niet lukt heb ik er alle vertrouwen in dat het anders wel gaat lukken op het eiland zelf. De lonen verschillen enorm heb ik begrepen en ik heb me laten vertellen dat voor een fulltime baan rond de 500 euro per maand gemiddeld is. Je hebt uiteraard enorme uitschieters naar boven, maar voor de baantjes die wij waarschijnlijk gaan vervullen zal het zoiets zijn volgens mij … De levenstandaard in Curacao is wel iets goedkoper, maar de boodschappen daarentegen weer duurder omdat alles geimporteerd moet worden. Even kijken hoe we rond gaan komen dus …