werken voor alleen kost en inwoning.

Hoi,

als je in Turkije wil gaan werken, moet je een verblijfsvergunning hebben en een werkvergunning. Dat heb ik allemaal nagelezen etc, maar als je nou alleen werkt voor kost en inwoning, en verder geen geld krijgt, moet je dan ook een werkvergunning hebben, of hoeft het dan niet?
Ik weet niet of ik dat ga doen, maar ik was er wel benieuwd naar of het een optie kon zijn voor komende zomer.

Bedankt!
Liefs Chantal

Hallo Chantal ,

Sorry voor de late reactie, ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest.
Ook al werk je alleen voor kost en inwoning ,het blijft werken en dus heb je ook dan een werkvergunning nodig.
Als je wordt betrapt met het werken zonder vergunning kan je er een behoorlijk hoge boete voor krijgen,en een toegangsverbod voor Turkije van zo’n 5 jaar.
Dus niet doen!!! Groetjes Antoine

1 like

Bedankt! Dan is dat idd geen optie!

Wie weet er dan ook of je geen loon krijgt…
Als je zwart werkt heb je toch zo wie zo geen loonstrook, ook al ontvang je loon.
Iedereen die zwart werkt zegt dat ie dat niet doet en alleen ´te gast´is in de werkplaats…

Op zich valt het te doen, als je niet te veel opvalt, je werkplek goed uitzoekt, wordt het gedoogd.

Ik woon al jaren in Tr en heb jaren zwart gewerkt, wel gecontroleerd door jandarma, nooit opgepakt.

Kom je in werkkringen waar prostitutie/drugs oid voorkomt en dat is in het toerisme is het risico op vervelende gevolgen groter.