Werken op een camping in Italie

Lillian,

Je kunt ook solliciteren via websites van campeggio’s.Heel gemakkelijk als ze hun websites in verschillende talen hebben…

Bijv. op de Nederlands-talige versie van hun website ,een top-camping aan de Toscaanse kust, staat rechts onder:
" Werk bij ons" . Klik daarop etc.

http://www.ecvacanze.it/new/ola/ecv.htm

Als het goed is krijg je:
http://www.ecvacanze.it/ola/lavora.asp

De vragenlijst is in het Nederlands en Italiaans.

Succes

goed idee van je!
Heb al via 2 van zulk soort site’s me ingeschreven!
Maar deze had ik nog niet… :stuck_out_tongue:
Dank je wel!!

hey lillian,

kijk ook eens op: www.anyworkanywhere.com en www.recrajob.nl.
Suc6

Paul

ga ik doen!!
tof, dankje!! :smiley:

LEt wel: de eerste weken zijn juist het leukst! Dan is alles nog geweldig leuk en alles. Maar pas maar op als je in de sleur raakt… Ik heb het 3 maaden gedaan (zomer 2005) het was geweldig: als ik erop terug kijk. MAar ik werkte maar 5,5 dag per week! En dan wel van 8:00 tot 01:00 gemiddeld en zonder echte pauze want dan had je ook 30 kinderen aan je zitten. En ik kreeg ongelofelijk goed betaald. HEt is echt loodzwaar onderschat het niet!

Deze zomer heb ik in een discotheek gewerkt voor 2 maanden wat NOG zwaarder was want daar werkte ik echt elke nacht 7 dagen per week en dan onderbetaald en zelfs al was ik half doodziek meost ik werken. Weet waar je aan begint met werken in het buitenland! Ik wil niet meer anders… maar verwacht niet teveel, ook niet wat betreft privacy e.d.

Volgende zomer ga ik (denk ik) ook weer animatie doen in italie, was echt het leukste. Let wel dat ze heel vaak referenties vragen van werk dat je met kinderen heb gedaan (geen oppassen). Zo gaf ik al 6 jaar training en had eerst een jaar animatiewerk in Nederland gedaan. Mocht werk in het buitenland niks worden - dat je nergens aangenomen word. Kijk dan zeker ook bij organisaties en Njoy en Toprecreatie, is een leuke opstap en goede ervaring me tleuke training.

En ga nooit voor vacansolei, eurocamp of zoiets dergelijks werken: dat is gewoon schoonmaken en 2 uur per dag kleurplaten kleuren met kinderen!

Bedankt voor de info!!
Mag ik vragen waar (gebied) jij geweest bent en wat je precies hebt gedaan op die camping??

Heb me ingeschreven op de site van Vacansoleil. Vroeg me inderdaad al af of je daar de hele dag bezig was met animatie. Want die organisaties verhuren voornamelijk kant-en-klaar tenten, dus vond het al beetje verdacht dat ze daar ook mensen vroegen voor hele dagen animatie!!
Bedankt voor de waarschuwing!! :thumbsup:

Mijn doel is eigenlijk om op de camping Portofelice te komen. Ik weet dat 4 mensen van de animatie (die ik redelijk goed ken van vorige vakanties) terug komen! Dus dat vind ik wel een fijne gedachten.
Verder is het echt super camping, en komen altijd veel mensen terug, dus ook die ken je dan weer!!
Ik weet min of meer hoe de animatie in elkaar steekt en hoe t programma dr uit zit. Naja zoals bijna op elke (goede, verzorgde) camping in Italie is het van hoog niveau. En is het volgens mij echt wel zwaar!!
Misschien dat ik t inderdaad een beetje onderschat, maar dit is iets dat ik zo graaaag wil!!
Zal me in ieder geval zo goed mogelijk proberen voor te bereiden!!

Maar bedankt in ieder geval voor je informatie!! :smiley:

ps: waarom ligt Rai Uno dr altijd uit als Italie moet voetballen??? :frown:

Ik werkte op camping Weekend in Saló (www.weekend.it) kun je ook nog solliciteren trouwens. Maar zij (de ‘baas’ julianna) is wel ongelofelijk selectief want ze krijgt elk jaar heel veel mensen die er willen werken. Maar een kansje wagen kan altijd.

Hier werkte ik in een team van 4 mensen. We begonnen om 10 uur voor de kleintjes met knutselen en ook om 10 uur werd er geaquarobict (of however je het voltooid deelwoord schrijft). Dit kost natuurlijk wat voorbereiding e.d. dus meestal starten we rond 9 uur. Aquarobic werd aangesloten met een sport voor ouderen zoals darten, poolen… allemaal rustige dingen. Zo af en toe deden we ook ‘extreme sports’ zoals raften, canyoning, pittige mountainbiketochten. Ook deden we af en toe een tripje naar Gardaland (konden we zelf ook mee natuurlijk :P).

Dit duurde meestal tot 12 uur, snel lunchen en dan door voorbereiden van het middagspel en evt even een ‘siesta’ slaapje doen (heb je echt nodig af en toe een uurtje slaap overdag doe dit echt!!!). Smiddags begon om 2 uur een watergevecht o.i.d voor de kids en daarnast ook waterpolo of een andere watersport voor ouderen. Daarna om half 5 mini disco (mijn favoriet) lekker dansen en swingen met de kinderen! Om 5 uur lekker eten - door de camping geregeld en betaald. Daarna nog een favoriet van mij: kindertheater. Dat moet je wel durven en leuk vinden, maar als je dat kan en je heb een leuke medespeler (deed het altijd met 2) dan is het top. Je speelt dan een typetje wij hadden Fleur Kleur en ik was Greet Vergeet - oftewel ik vergat alles en was heel dom. Werkt altijd leuk 2 ‘opposites’. En dan spraken we van te voren een thema af (hypnotiseren, eieren enz.) en improviseerde we er op los. Prachtig! Vooral als het misgaat :stuck_out_tongue: zo liet ik een x een ei vallen terwijl we pas 2 minuten bezig waren en we het eigenlijk nog 10 min. wilden gebruiken. Dan sta je zelf kapot te gaan van de lach - en de ouders ook. Terwijl je dan gewoon door moet spelen, echt ge-wel-dig.

Daarna avondshow voorbereiden en dan… reclame maken! Mensen met hun luie donder uit de tent halen en naar je show trekken. Vaak deden wij shows waarbij we ook mensen nodig hadden… De mooiste was ‘the tropical show’.

We verspreidden dan het verhaal dat Koning Hulu met zijn dochter LuLu naar de camping kwam. En dan hadden we die avond alles in Tropical omgetoverd, 1 van de animatoren sminkte zich pikzwart en lulu was de domme OERLELIJKE dochter. En Koning Hulu zocht een ‘man’ voor zijn dochter: iemand uit het publiek. Werelds.
Want werden de mannen dit x echt letterlijk uit het publiek getrokken: moesten limbo dansen - en IEDEREEN deed het ook.
Daarna spelletjes zoals meloen eten (met handen op de rug en blinddoek om uiteraard). Bier drinken met een rietje: beschuit eten en fluiten dat soort dingen. Ook deed Hulu een de typische Hulu dans die iedereen dan moest imiteren: lees oerkreten schudden met de konst op de borst slaan als een soort geflipte tarzan. En wéér de meest nette en keurige mannen deden het na: echt fenomenaal.

Ik presenteerde deze show vaak: ik kon geen Lulu zijn omdat ik me lach niet kon inhouden. Niet dat dat met presenteren wel lukte… Want Hulu (de animator) praat een verzonnen taaltje met LuLu wat je moet improviseren en dan dus verzinnen. Was echt heel leuk en voor jong en oud (heel belangrijk!) want je moet niet alleen de kinderen maar ook de avond vermaken!!

Nou ik hoop dat je wat vind! Misschien zie ik je wel in Italie… ik ga ook weer opzoek!

xx

wauw, klinkt erg leuk!!
Echt tof!!

Maar is wel vol programma ja. Zoals de meeste campings in Italie wel hebben!!

Succes met zoeken!! :thumbsup:

beste Arturo,

ik heb (dankzij jouw, ben dr nog steeds blij mee dat je t hebt vertaald voor me :smiley: ), een reactie terug gekregen van een camping.
En ik vroeg me af of je die ook kan vertalen!
Heb hem al wel door een vertaal machine gehaald, dus wet ongeveer wat er in staat! Maar zou graag willen weten wat er precies in staat
Hier is ie:

Gentilissima Lianne,

ho ricevuto la tua Mail e ti posso già confermare il nostro interesse a collaborare con te per l’estate 2007 nel periodo della tua disponibilità e cioè 01 maggio – 29 Agosto.

Ti prego di metterti in contatto con me nel mese di marzo, aprile 2007 per prendere accordi definitivi.

Buona giornata.

Progetto Staff
Michela Masi

alvast bedankt!!
groetjes, lianne

Proficiat;Complimenti :
je hebt een baan gevonden! :king:

Gentilissima Lianne, Alleraardigste Lianne

ho ricevuto la tua Mail
Ik heb je e-mail ontvangen

e ti posso già confermare /
en ik kan je reeds nu onze interesse bevestigen

il nostro interesse a collaborare con te per l’estate 2007
om met jou samen te werken in de zomer van 2007

nel periodo della tua disponibilità e cioè 01 maggio – 29 Agosto.
in de periode dat je beschikbaar bent en wel van 1 mei tot 29 augustus

Ti prego di metterti in contatto con me nel mese di marzo, aprile 2007 per prendere accordi definitivi.

Ik verzoek je om in de maand maart, april 2007 contact met mij op te nemen om een defitieve afspraken te maken.

Buona giornata.Een prettige dag verder

Progetto Staff /Staf-medewerkster
Michela Masi

Michela is een vrouw,want haar naam eindigt op a

Cara Lian nu dus als de bliksem naar Italiaanse cursussen

Distinti Saluti
Arturo

Je zou nù kunnen schrijven:

Gent.ma sig.ra Michela Masi, (gent.ma is de schrijfwijze voor:Gentilissima :sig.ra is de schrijfwijze in een brief voor Signora, dat leerde ik dus vandaag van het mooie meisje in het restaurant…

Gent.ma sig.ra Michela Masi

Grazie per tua risposta!. (Dank voor je antwoord!)

Si, in marzo 2007 mettermi in contatto con te per prendere accordi definitivi.(Ja, in maaart 2007 zal ik contact met je op nemen om definitieve afspraken te maken)

I più sentiti e cordiali Saluti

(dit is moeilijk te vertalen: Met de meest warme en hartelijke Groeten
di Lilian (e di Arturo…‘’ :slight_smile:

grazie mille!!

Ben echt zo blij…
4 maanden werken op de mooiste camping (vind ik:p), die er is!!

Ga dat even terug sturen naar haar!
dankje wel!!

Cara Lilian

Dove è questo campeggio ?
E il nome di questo camping?

Arturo

als ik t goed heb vraag je waar de camping ligt en hoe die heet??!!

de camping heet Portofelice, en ligt bij de Adriatische kust. Ongeveer 50 km boven Venetie!! :smiley:

Ho trovato una website in Olandese.

e Lei lavora qui:

http://www.portofelice.it/animatie.aspx

Mensen die eventueel nog op zoek zijn naar animatiewerk voor de zomer van 2007… Wij, Wintour Italia, zoeken enthousiaste, flexibele, meertalige (NL,DU,GB) entertainers voor de komende zomerperiode. Van half mei tot en met half september hebben wij plekken in onze animatieteams op verschillende campings aan het Lago di Garda, Lago Maggiore en Lago di Caldonazzo. Ben je geinteresseerd, ben je minimaal 2 maanden (juli & augustus) beschikbaar en wil je de zomer van je leven? Mail dan je engelse CV + FOTO naar [EMAIL=“wilko.takens@wintour.it”]wilko.takens@wintour.it

Meer info op www.wintour.it

Dan verder mijn eigen mening. Ik werk nu al 3,5 jaar in animatie (italie en Spanje) en het bevalt me nog steeds uitstekend. Natuurlijk is het een baan met veel werkuren en weinig privacy, maar als je echt van dit werk houdt deert dat niet. Slapen en uitrusten doe ik wel als ik met pensioen ga ;). Nee, even zonder gekheid. Bereidt je er goed op voor. Animatie is geen halve vakantie, maar een echte baan! Gasten van een camping/hotel betalen voor deze service dus moet je wel iets bieden. Afgelopen zomer (Camping Continental Lido in Fondotoce di Verbania) werkten wij van 10:00 tot 13:00, 14:00 - 18:00 en van 20:00 tot 23:00. Inderdaad pittig, maar als je die gezichtjes van de kinderen ziet of mensen huilen omdat ze naar huis moeten, dan geeft dat een onbeschrijflijk voldaan gevoel.

Wat ik wel begrepen heb is, dat de mensen die slechte of mindere ervaringen hebben met animatie er om de volgende redenen niet mee door gingen:

1. Veel jongeren sluiten direct contacten met campings/hotels om daar te gaan werken. Je kunt geluk hebben en een super tijd hebben, maar over het algemeen gaan jongeren hier de mist in. Contracten zijn vrijwel nooit in engels of duits, arbeidsvoorwaarden staan er niet goed of voldoende in beschreven, het ontbreekt aan (bege)leiding op locatie en je hebt geen terugvalmogelijkheden.

2. Animatie is gewoon niet voor je weggelegd. Dat is geen schande en dat betekent niet dat je een slechte werker bent. Maar voor animatie moet je net dat beetje extra liefde voor de job hebben. Dat ene complimentje of die glimlach die alle extra uren en moeite doen vergeten. Velen kunnen zich niet voldoende aanpassen aan deze stijl van leven waarin het aantal uren werk, zo ver weg van huis met eventuele heimwee, constante stress en ander klimaat en grotere rol spelen dan vele vooraf denken.

TIP:
Zoek op internet naar professionele bedrijven die zich bezighouden met het samenstellen van animatieteams voor campings/hotels in het buitenland.

Wintour is een bijvoorbeeld een italiaans animatiebedrijf dat samenwerkt met het CWI in NL. Zij controleren of wij ons wel aan de regels en afspraken houden. Waarborging van kwaliteit dus en een stukje zekerheid voor onze entertainers. Nogmaals, mocht er iemand interesse hebben voor werk in de zomer van 2007, dan staat hieronder een paar links voor werk in het Buitenland.

www.wintour.it (campings Noord-Italia)
www.acttiv.net - www.animajobs.com (hotels Spanje & Portugal)
www.iberostar.com (hotels Spanje)

Ciao tutti,

Mijn eerste post op dit forum! Ik ben momenteel op zoek naar een vakantiebaan in Italië, maar ik ben pas beschikbaar vanaf midden/eind augustus tot en met midden oktober. Het probleem wat ik dus steeds maar weer blijf ondervinden, is de voorwaarde dat men minimaal 2 maanden beschikbaar moet zijn.

Iemand een idee waar ik terecht zou kunnen?

P.S. Even een achtergrondje: ik heb 8 maanden in Milano gewoond, zit nu in Brussel (van oorsprong Nederlands). Ze zeggen dat ik een talenknobbel heb: Engels, Duits, Italiaans, mondje Frans en Spaans en als je het dialect erbijhaalt dan mag je ook Limburgs opschrijven. Heb nu mijn tweede universitaire Master-opleiding achter de rug en heb nog enkele maanden te overbruggen voordat ik met mijn eerste (echte) baan begin. Vandaar een mooie gelegenheid om nog even terug te keren naar het mooiste land op aarde :smirk:.

Ciao!
Ik las over dat jij 8 maanden in Milano hebt gewoond. Ik vroeg me af of dat voor stage was of niet. Ik ben dit jaar klaar met mijn Vwo en wil graag een jaar er tussen uit. het liefst in Italië. Ik spreek ook vrij goed italiaans dus ik hoop dat dat helpt :hihi: Het liefste zou ik iets lager willen zitten in Italië. Maar goed was dus benieuwd of je ideeën hebt!
Groetjes Marlieke

wij zoeken personeel!!!

animatoren gezoch op een 5* resort op sardinie!!!

mail me voor meer info!

hard werken, 6 dagen in de week van 9 uur smorgens tot 23uur svaonds!
maar wel super gezelig mega leuk en een top ervaring!!

groetjes Giosy