Werken op Curacuao

Ik wil in December 2009 naar Curacuao vertrekken om vervolgens fulltime te gaan werken in de horecabranch.
Ik heb begrepen dat je er als horeca-medewerker zo aan de slag kan,
geld dit ook voor leidinggevende functies?
Of is het verstandig om dat allemaal van te vooren in Nederland te regelen?
Ik bezit over diverse horecadiploma’s,en kan eventueel alles in Nederland achterlaten.

Mijn volgende vraag is of het verstandig is om een open vliegticket te kopen.

Ik hoor heel graag reacties!:zon02::dag:
groeten

Bas.

Hi Bas,

Ik ben ook van plan te gaan werken op Curacao en vertrek in januari.
Ik heb al gesolliciteerd bij een aantal bedrijven voor leidinggevende functies in de horeca en evenementen branche maar veelal nemen ze geen mensen aan per mail.
Ik heb een aantal kennissen wonen daar en zij hebben me aangeraden me in te schrijven bij een uitzendbureau, zoals Tempo. Dan heb je snel werk, bijv bediening. Van daaruit kan je op het eiland zelf verder zoeken naar een meer uitdagende functie :wink:

Verder voor wat betreft je vliegticket; enkele reizen zijn vaak duurder. Een retour ticket heb je al voor 450 euro terwijl een enkeltje zomaar 700 euro kost. Het ligt geheel aan je eigen plannen natuurlijk, voor hoe lang je daar wilt blijven, of je alleen daar wilt blijven.
Ik zelf ben van plan na een aantal maanden door te reizen naar Midden- of Zuid Amerika. Wat de voordelen zijn van een open ticket en /of wereld ticket moet ik ook nog uitzoeken.

Succes met alles en mocht je nog handige tips voor mij hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Gr Debby

Hoi!

Er is erg veel werk in de horecabranche, ook in leidinggevende functies.

Ik zou wel een retourticket boeken, dat is idd goedkoper.

www.matchingpeople.nl kan je misschien ook raadplegen voor werk.

En ben je nog op zoek naar goede, nette, leuke en centraal gelegen woonruimte kan je via www.kamerverhuuropcuracao.com wellicht een mooie kamer krijgen.

Heel veel plezier op Dushi Korsou!

Groetjes!

dank je Debby!

Een retourticket is idd goedkoper en handiger, omdat je niet bij de douane wordt aangehouden. Als je een open ticket hebt moet je al werk hebben of veeeel geld op je bankrekening, zodat je hier op het eiland mag verblijven. Ze willen namelijk mensen proberen buiten te houden die hier niet komen werken maar bijvoorbeeld een uitkering gaan aanvragen. Dus een retourticket kopen en op het formuliertje in het vliegtuig zetten dat je op vakantie gaat, met een adres van een hotel erbij en niemand die moeilijk doet. Je kunt hier idd snel aan de slag als je horecawerk wilt. Het verdient wel heeeeel erg slecht, ik heb me laten vertellen dat het 7 gulden bruto per uur verdient (2,70 euro) en dat is zelfs beneden het minimumloon, maar dat mag vanwege de fooien. Op de website van amigoe staan veel vacatures ook voor horeca en soms ook leidinggevenden. Je kan altijd al vanuit NL een berichtje sturen, dan weten ze maar vast dat je komt en dan kun je daaraan refereren als je hier daadwerkelijk bent. Er zijn heel veel uitzendbureaus dus het moet vast en zeker lukken!

Hoi!

Ik heb gehoord dat als je een retourticket koopt,en je bent op Curacao,dan kan je gewoon blijven,dat betekent dus dat je eigenlijk een enkele reis betaald,alleen goedkoper…
Is dit verzonnen of werkt dat echt zo…?

Ik hoo het graag!

groetjes!

Ja dat klopt hoor! Ik had ook een retourtje gekocht en ben gebleven en heb dus geen gebruik gemaakt van de terugticket. Wel even je vliegmaatschappij afbellen hier want anders gaan ze je omroepen op het vliegveld :slight_smile: Maar een retour is goedkoper dan een enkeltje en ze doen op het vliegveld bij de douane niet moeilijk omdat ze denken dat je na 2 weken weer weg gaat. Veel handiger dus !

Hoi hoi,
Mijn naam is Cindy. Ik ben vorig jaar mei naar curacao gegaan met een retour ticket. Ik werk nu anderhalf jaar in een nederlands Callcenter gevestigd wil je persee in de bediening dan moet je er vooral voor gaan. Als je denkt dat je beschikt over voldoende overtuigingskracht en geduld (sommige mensen willen namelijk niks met callcenter te maken hebben en gaan of heel stom doen of hangen meteen de telefoon op) laat het me weten. Want bij ons kun je meestal meteen aan de slag en verdiend als starter bruto 12,50 per uur en dat is echt niet slecht in vergelijking met andere banen hier op curacao.Groetjes Cindy

Hi Cindy,

Je werkt zeker bij the talent factory? 12.50 per uur is idd goed verdiend voor Curacao. Ik wilde er eerst ook gaan werken maar werk nu bij een kinderdagverblijf. Maar daar verdien ik maar 9 gulden per uur. Waar woon je en wat doe je hier verder zoal?

Groetjes!