wil vanaf november naar curacao voor 6 maanden!! om te gaan werken en lekker te genieten… werk wil ik daar gaan zoeken en me huisvestiging is bijna geregeld in casa makamba,ook nog andere die daar naar toe gaan?
maar me ticket ben ik mee bezig,is er nog iemand die me daar tips over kan geven…beter retour of enkel?
Je kunt het best een enkel ticket kopen, die kan je last-minute heel goedkoop krijgen!
Ga je er alleen heen en heb je al een idee qua werk?
Ik wil namelijk ook heen rond die periode!!
heb uitgezocht bij een reisbureau en die zeggen allemaal dat je beter retour kan doen… half jaar ticket maar dat is wel erg prijzig!! maar uiteondelijk wel goedkoper zeggen ze?
wil daar gaan weken in de horeca en hebme huisvesteging bijna rond!!
en verder lekker genieten en jij??
waar ga je wonen weet je dat al nou leuk!! misschien tot daar
Lees het bericht over respect eens op onze stage op Curacao hyves (link vindt je in mijn handtekening) want als je het echte Curacao wilt ontdekken zul jij de deuren naar de plaatselijke bevolking moeten openen!:zon02:
Ik kreeg juist te horen dat de horeca echt geen drol verdiend…
Is het werken of stage voor jou?
Ik wil namelijk 6 (of iets langer) gaan werken daaro.
Liefste in de (buiten-)sport…
Maar Horeca teken ik ook voor… Mits het niet zo belachelijk weinig verdiend zoals ik opvang…
Hey Suzanne,
wij gaan op 1 november het vliegtuig pakken naar curaçao.
vanaf 1 november gaan de winter tarieven in bij de vliegtuig maatschappijen, dit hield voor ons in dat het 260 euro goedkoper is dan een halve week eerder dan wij zelf wilden gaan.
Bij de douanen MOET je een retour datum hebben staan op je ticket en bovendien is een retourtje meestal goedkoper. Ze kunnen je er zelfs verplichten er daar 1 tje ter plekken te halen (maar dat geloof ik niet zo). ook moet als je gewoon lekker voor je houden wat je daar precies komt doen want ze kunnen nogal wel eens moeilijk doen op Hato. Als je de terugreis datum nog niet weet kun je een flexibele ticket kopen bij bijvoorbeeld kilroytravels.com want dan kun je datum verzetten voor 35 euro per keer. Arke is af te raden omdat die meestal 3 tussen stops maakt.
je mag niet langer in curaçao verblijven als 6 maanden als toerist.
ook als je alles officieel wilt gaan doen en wilt daar gaan werken moet je jezelf in Nederland uitschrijven en een een verklaring omtrent gedrag aanvragen VOG wat 2 tot 4 weken duurt bij het gemeente huis in Nederland. en dat is nog maar het begin van de papierwinkel.
over casa makamba weet ik niets maar als je tussen de koetjesbrug en het spaanse water zit, zit je goed als hollander (heb ik ervan begrepen).
misschien heb jij ook al bevindingen gedaan waar ik wat aan heb? Wij zien niet altijd meer de bomen door het bos.
vin het echt niet normaal dat ze je spullen hebben doorzocht.
tip:
volgende keer moet je bij de sleutel overdracht laten weten dat je foto’s maakt met hoe je alles hebt aangetroffen. dan kan het vergeleken worden met hoe je het achter laat en kunnen ze moeilijker je borg weigeren terug te geven.
het werkt echt en als de verhuurder professioneel is wil hij waarschijnlijk zelfs mee werken en het op papier vast leggen.
over punt 10: Ik vind 5 naf per dag nog weinig. bij mijn huis is het 50 euro per dag te laat.