Ik ben hartstikke nieuw hier en dacht miss kan iemand van jullie me wel helpen met het vinden van een job of contacten om een job te kunnen vinden voor het seizoen in Turkey.
Binnen toerisme of horeca… vind alles leuk!
Hoop dat ik hier wat wijzer kan worden… en als er iemand is die dit ook dolgraag zou willen, en nog iemand zoekt om mee te gaan bv, hou ik me ook aanbevolen!
Liefs, Kim
Je geeft in je bericht aan dat je opzoek bent naar een leuke baan in Kusadasi of Marmaris.
Je bent in ieder geval opzoek in de juiste periode.
Dit is namelijk het moment om te zoeken naar leuke seizoens banen.
Er zijn vele mogelijkheden , maar dit is een beetje afhankelijk van je leeftijd. Mag ik vragen hoe oud je bent , zodat ik je meer informatie kan geven?
Gezien je leeftijd zijn er in het toerisme veel mogelijkheden.
Denk hierbij aan de functie’s: Hostess / Animatie.
Wanneer je graag als hostess / reisleidster wil werken dien je vaak minimaal 21jr te zijn. Hiernaast heb je ook een rijbewijs B nodig.
Voor zover bekend zoekt Sunweb nog Hostessen voor het seizoen 2008.
Wacht absoluut niet meer te lang , de functies worden snel vergeven en de sollicitatie gespreken zijn al in volle gang.
Wanneer je in de Animatie wil werken kun je het proberen bij de Arke Kids Club of bij het bekende Kidsworld. Echter moet je er absoluut rekening mee houden dat het animatie werk in Turkije (OOK BIJ EEN NL WERKGEVER) erg zwaar is. Daarnaast is het vaak ook nog eens de vraag of je in Turkije geplaatst kan worden. Bij vooral de dames is Turkije hun eerste voorkeur.
9 van de 10 keer hebben de ‘‘oudere’’ werknemers de keuze aangezien zij al lang bij het bedrijf werken.
Mocht je nog vragen hebben van verneem ik deze graag!
Bedankt voor je tips op de eerste plaats natuurlijk!
Ik weet er alles van dat alles al in volle gang is, ben zelf ook al werkzaam binnen toerisme dus heb er boven op gezeten zullen we maar zeggen!heb ook al vele gesprekken gehad alleen blijft het steed op een no go uitdraaien ivm een zichtbare tattoo. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar kleinere organisaties of lokale organisaties. Ik denk dat ik voor het horeca gebeuren toch ter plaatse moet gaan zoeken. Als je nog lokale agentschappen weet dan hoor ik het graag!
Op tatoeage en piercings letten ze inderdaad heel streng.
Vaak is het zo , hoe goed je dan ook bent , je wordt afgewezen en dat eigenlijk alleen om zo’n tatoeage of piercing.
Nu weet ik dat ze bij Kidsworld niet zo moeilijk doen.
Vorig jaar heeft een vriendin van mij **met **piercing en tatoeage daar gewerkt. En voor zover ik weet was niet geen probleem…
Mag ik zo vrij zijn en je vragen op welke plaats je deze hebt?
Ik heb mijn tatoeage op mijn enkel en schouder zitten. Op mijn schouder kan ik goed verbergen en die op mijn enkel kan afgeplakt worden maja dat argument heeft nergens mogen baten.
Nu ben ik ook al op gesprek geweest bij Kidsworld, alleen dat is niets geworden helaas dus vandaar dat ik ook druk verder aan het zoeken ben.
Geloof me heb bijna alles en iedereen al gehad! ben wel bezig met peninsula tours momenteel. Weet niet of je daar wat vanaf weet?
Jammer en vervelend dat het bij Kidsworld niet geworden is…
Kwam dat ook door de tatoeage?
Helaas weet ik vrij weinig van de Turkse touroperator Peninsula.
Wanneer je alleen een tatoeage op je schouder zou hebben zo je hierover natuurlijk kunnen zwijgen (wanneer je zeker weet dat ik deze goed kan bedekken!)
Het is absoluut niet zo dat ik je wil laten liegen , maar dit is vaak wel een optie aangezien men vaak een foutief beeld heeft!
Helaas wel :S als ik dit vooraf had voorspeld dat ik dit wilde gaan doen dan had ik er wel wat beter over nagedacht haha
Verzwijgen is in principe geen liegen en in uniform ziet niemand het en dat is waar het alle touoperaters om gaat. Dat het maar niet gezien wordt en waar je wat dan hebt zitten maakt ze helemaal niets uit.
Ik ga iig verder hopen en zoeken dat ik toch met enkele maandjes in het vliegtuig zit, mn stedentrip Istanbul niet meetellend!!
Jij woont nu daar of bent inmiddels weer in NL of heb ik het dan allemaal zo verkeerd gelezen/gezien?
Schade, Meine deutsh ist nicht so gut…
Zowel mondelijk als in geschrift helaas… hoe meer ik het praat hoe makkelijker natuurlijk en met een bijscholing zou ik het zo mijn 3e taal kunnen maken alleen vind ik het ook zo’n verschrikkelijke taal!
Jij woont zeker ergens aan de turkse riviera? Naar mijn ervaring is het duits pratende gehalte daar aardig hoog!
Wat doe jij zelf daar als ik zo ontzettend brutaal mag zijn?
Jammer dat je geen Duits spreekt. Ik heb namelijke goede contacten met de Duitse organisatie Nazar. Zij zoeken ieder jaar weer vele mensen. Hier wordt ook niet zo streng…
Ik zelfs woon in Manavgat (dicht bij Side)…
In de zomer periode werk ik alweer reeds 3 jaar in een hotel.
Na het drukke zomer seizoen ga ik vaak even op ‘‘vakantie’’ in Nederland , en wanneer ik dan terug kom werk ik in de winter als Guest Relation in een hotel…!
Ik vind hem zelf ook helemaal gaaf haha
Soms vind ik het ook wel jammer dat ik het niet spreek… hindert me wel eens in mn werk met die duitse touroperaters die we hebben tegenwoordig…
Als guest relation lijkt me ook wel een ok baan maar ik denk dat je daar tegenaan moet lopen als je daar bent niet?
Manavgat is zo mooi! naja de waterval dan haha
Heb alle badplaatsen wel gezien maar Kusadasi blijft mn thuis zullen we maar zeggen haha
Manavgat is inderdaad niet slecht. De waterval vind ik eigenlijk niet zoveel voorstellen…! Ben er een keer geweest en had echt zoiets van ‘‘tja is het dit’’…
De baan als guest relations moet je inderdaad daar tegen het lijf lopen.
Vele denken dat het een simpel baantje is , maar dit valt vaak tegen!
Miss als ik de volgende x daar ben ook wel denk… goh was dit het nou?!
maar dat zal met veel dingen wel zijn haha
Wat me opvalt is dat bijna iedereen wel denkt van alles wat er daaro te doen is dat het allemaal wel ok en lekker chill is…
Tuurlijk is het relaxed! mooi weer…mooie stranden… lekker feesten… en hoe te vergeten de mooie mannen!maar daarnaast moet er ook gewoon kei en kei hard gewerkt worden… en is het allemaal niet zo rozengeur en manenschijn! Ik kom er lang genoeg om te weten dat het meeste mooi toneelspel is maar toch…
Die enorme aantrekkingskracht met dat mooie landje :vak02:
Je zou niet de eerste zijn hoor… gelukkig luister ik goed naar Kimmy :lol:
Ik moet heeeel eerlijk zeggen dat ik je reactie op ander forum niet gelezen heb…
Aaahhhhh… al die mooie mannen :hihi: de meeste zijn mooi van de buitenkant maar rot van binnen haha
Die tijd is voor mij al lang voorbij…
Wel grappig om te horen dat jij een turkse vriend heb… dat noem ik nou nog eens iets aparts in de goede zin van het woord dan haha
:dag:
Ik schreef in een ander topic precies dezelfde uitspraak: roze geur en maneschijn , vandaar dat ik dacht dat je deze gelezen had!
Er zijn genoeg mannen die het inderdaad niet best met je voor hebben.
Gelukkig zijn er ook mannen die het wel allemaal echt menen!
Hoe ik begon met mijn werk in Turkije , werd er eigenlijk niet vreemd opgekeken dat ik op mannen viel. Ik moet je zelfs zeggen dat ik best veel aandacht kreeg…! Dat verwachte ik absoluut niet.
Nu woon ik samen met mijn vriend , en er wordt eigenlijk nooit raar opgekeken… Tenminste 9 van de 10x niet. Zijn ouders vonden het in het begin raar en vooral zijn vader vond het onbegrijpelijk…!
Nu 3 jaar verder sta ik met zijn moeder het eten klaar te maken , en de ‘‘mannen’’ zitten gezellig te kletsen. Ik wordt nu meer als ‘‘de vrouw’’ gezien , al ben ik een man …
Zat net ff terug te bladeren en zag idd dat je die uitspraak ook al hebt gebruikt haha… Toeval!
Ik vind het echt grappig om te horen–> lees: lezen
In die cultuur is het idd niet iets wat je elke dag ziet, wat getoond wordt aan de buitenwereld, laat staan dat het zo maar geaccepteerd wordt…
Ben wel blij om te horen dat het in jullie geval wel helemaal goed is gekomen! Dat maakt je leven er toch een stuk makkelijker van.
Stiekem zijn er toch best veel homoseksuele mannen daar in Turkije, voor hun is het alleen wat moeilijker om echt uit die kast te komen ivm geloof etc. maar vind het ook zeker erg positief dat jullie geaccepteerd worden, en niet alleen door familie maar door iedereen om jullie heen :dope:
Wat je vooral merkt is dat de Nederlandse media het allemaal een beetje erger maakt dan dat het is. Wanneer je naar Istanbul gaat zie je zoveel homoseksuele mannen.
Maar in Manavgat zie je dat inderdaad ook vrij weinig.
Maar er wordt in ieder geval altijd goed mee om gegaan en ben blij dat ik hier mijn mannetje gevonden heb! Ik (en mijn eigen familie) had nooit gedacht dat dit iets zou worden…
Al heb ik met meer dan de helft geen contact meer, omdat ze hem niet accepteren!:crybaby: