werken marmaris 2008 HELP!

haai…
ik ben sabrina en 18 jaar oud…
deze vragen enzoo horen jullie vast heeel vaak…
marjah ik heb ook geen ervaring!
en wil t graag gaan proberen om die ervaring op te doen, t lijkt me egt leuk… en t is echt een droom voor mij dat ik dit eens wil doen…
marja zo makkelijk is t natuurlijk niet!
wie kan mij helpen aan wat informatie…
waar je t beste als vrouw zijnde naar kan solliciteren?
hoe t zit met een slaap plek en dergenlijke…
ik wil er ook niet graag alleen heen… misschien dat er meerdere zijn die dit ook gaan doen… reageer hier even of mail me alsje blieft…!!
[EMAIL=“sabrina_van_rijn@hotm”]sabrina_van_rijn@hotm…

alvast bedankt iedereen!
xx sabb…

ps. heb ook hyves:nod:

Hallo Sabrina,

Vele van jou leeftijd willen graag in Turkije werken.
Wanneer je er eenmaal op vakantie bent geweest krijg je er een ideaal beeld van. Leuke mannen , leuke feestjes , altijd lekker weer…

Helaas is het in werkelijkheid niet helemaal roze geur en maneschijn zoals we dat wel eens noemen.
Werken en leven in Turkije is hard , je werkt soms 16 uur op een dag voor een minimaal salaris.

Natuurlijk heeft het ook positieve kanten: Altijd lekker weer , leuke mannen en niet geheel onbelangrijk een héle bijzondere ervaring.

Ook moet je goed nadenken over je verdere carrière. Waarom ga je niet eerst nog een opleiding volgen of je school afmaken. Wanneer je deze af hebt kun je altijd nog deze droom waarmaken…. Ik zelf ben ook altijd lekker eigenwijs geweest , maar nu moet ik je eerlijk zeggen ik achteraf denk dat ik hier alleen maar goed aan gedaan heb!

Ik zelf ben een aantal jaren geleden in Turkije begonnen met werken.
Inmiddels woon ik er al weer een hele tijd en heb ik een leuke vriend.

Het beste is om te solliciteren bij een Nederlandse reisorganisatie.
Wanneer je 18 bent is het absoluut niet makkelijk om ergens tussen te komen. Gezien je leeftijd wil ik je absoluut niet adviseren om voor een Turkse baas te gaan werken. Begin lekker rustig aan bij een Nederlandse werkgever.

Wanneer je b.v. animatie werk wil doen dan kun je het eens proberen bij Thomas cook / Neckermann. Zij zoeken op dit moment nog kids entertainers vanaf 18 jaar. Het voordeel bij deze organisatie is dat je met een Nederlands contract werkt en je ook goed verzekerd bent en niet onbelangrijk ook een werkvergunning krijgt.

Wanneer je in Turkije zonder werkvergunning aan de slag gaat kan je dit een flinke boete opleveren en je bent 5 jaar lang niet meer welkom in Turkije.

Wanneer je als reisleidster wil gaan werken wordt het al moeilijk.
De meeste organisaties zoeken reisleiders vanaf 21jr.

Mocht je nog vragen hebben van verneem ik deze graag van je!

Groet,
Dave
:vak02:

*** Van Sabrina heb ik een leuke e-mail gekregen of ik haar iets meer wilde vertellen. Onderstaand vind je mijn reactie op haar e-mail , zodat er misschien meerdere er iets mee kunnen.**
Mochten er na het lezen van de e-mail nog vragen zijn dan verneem ik deze natuurlijk graag!*

Hallo Sabrina,

Hartelijk dank voor je enthousiaste mail!

Je hebt er dus duidelijk goed over nagedacht wat je precies wel en niet wil.
Een belangrijk gegeven is dat het je puur gaat om ervaring , tenminste dat laat je blijken uit je e-mail.

Ik zelf woon in Turkije al zo’n 3 jaar heb een Turkse vriend (je hoort het niet vaak …)!

Wat houd het animatie werk in:

Het is altijd hard en lang werken. Je bent bezig met het vermaken van gasten op een leuke spontane manier.
Je dient altijd vrolijk te zijn en niet bang zijn om voor 500 mensen een show te moeten presenteren.
Denk hierbij aan: Miss/Mister verkiezing , Musical , Game Show etc etc…

Je zult ook wel eens iets moeten doen wat je minder leuk vind.
Niet elke rol of show is leuk , maar toch dien je altijd met een glimlach op je gezicht te staan.

Bij kinderanimator ligt het verhaal iets anders.
Je werkt vaak minder hard en je presenteert geen grote shows.
Je organiseert spelletjes , stranddagen , smink sessies etc etc…!

Wanneer je opzoek bent naar een leuke baan als kids animator kun je het proberen bij Kidsworld.
Kidsworld zoekt kandidaten voor verschillende landen denk hierbij aan: Turkije, Egypte , Griekenland enz.
Je kunt solliciteren via onderstaande link:
http://www.kidsworld.to/Aanmelding_Form.asp

Het is echter niet gegarandeerd dat je via deze organisatie in Turkije geplaatst word.
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat je naar Egypte of Griekenland moet.

Echter kun je voor Kids animatie ook recht bij Thomas Cook.
Via onderstaand adres kun je je cv mailen en een korte motivatie brief:
[EMAIL=“nele.alleweireldt@thomascookag.com”]nele.alleweireldt@thomascookag.com

Het is belangrijk dat je flexibel bent en dat je ook echt laat merken dat DIT is wat je wil.
Ga niet liegen over ervaringen die je nooit hebt meegemaakt en denk absoluut goed na over de antwoorden die je geeft.
Wanneer je bij Thomas Cook solliciteert moet je ook een motivatie brief schrijven.
Beschrijf hierin op een professionele manier waarom jij juist bij HUN wil werken en b.v niet bij Kidsworld.
Laat merken dat je een groot verantwoordelijkheids gevoel hebt en dat je goed met kinderen kunt omgaan.
Niet onbelangrijk is dat je zelfstandig kan werken en dat je niet om de 20min hulp van iemand nodig hebt.

Wanneer je al reeds een lange tijd in het buitenland bent geweest vermeld dat dan. Dit werkt absoluut in je voordeel.
Maak een goede en duidelijke CV , wanneer je vrij weinig werk ervaring heb vul je CV dan op met hobby’s en bijbaantjes.
Wanneer je b.v al reeds 2 jaar een oppas kind hebt , vermeld dit dan ook.

Nogmaals verwacht geen luxe omstandigheden in het buitenland.
Je werkt en slaapt met vele op een kamer.
Nu lijkt het hotel eten geweldig , maar geloof me naar 3 maanden komt het je je neus uit.

Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik deze graag.

Groet,
Dave

:vak02:

Hey Sabrina!
Al wat meer geluk met zoeken naar iets?
Als je wil kan je ook altijd mee naar Kusadasi… met z’n 2 is toch leuker en gezelliger als alleen zeg ik dan maar!
:dag: Kim

Inderdaad beter wanneer je met 2e gaat… Wat voor iets ga je doen in Kusadasi?

Groet,
Dave

haai wheelz!

leuk dat je ook reageert! vind ik echt top!
t is heel leuk dat je dat aanbied… want wil eigenlijk ook niet graag alleen…
alleen ik heb voor marmaris gekozen…
ik wil graag naar marmaris… jij waarschijnlijk alleen graag naar kusadasi, of niet?
heb jij al iets gevonden daar?
werk? slaap plek?
naja ik ga der in ieder geval over nadneken over je aanbod want alleen gaan is zo wat… je heb een beetje houvast aan elkaar enzo;)
ik hier zeker over nadenken… misschien dat ik dan wel met jou ga:)
echt leuk dat je reageert, dankje wel!
we houden nog wel even contact!

xx sabb…

he

Hai Sabrina!

Ik ga in Marmaris in een hotel in een animatieteam werken :slight_smile: nu zou ik het leuk vinden om samen met iemand te gaan, als je nog niets hebt stuur me maar een berichtje! ik weet niet of ze nog iemand nog hebben maar ik kan het vragen…

Groetjes Melanie!

Hi ik ben Karen, en 18 jaar oud.
Ik zou heel graag in Marmaris willen werken bij een restaurant/funpub bar.
Mijn opleiding eindigt in maart 2009, als telefoniste/receptioniste, ik zou natuurlijk ook graag als telefoniste/receptioniste daar aan de slag willen. Maar voor 3 maanden wil ik gewoon in een bar of restaurant werken. Ik ken wel turkse jongens die werken bij Three Brothers bar/restaurant. Ik zou natuurlijk aan hun kunnen vragen hoe het zit. Maar mijn vraag was of iemand enige ervaring heeft en hoe je het allemaal moet regelen?
Ik zou er ook niet graag alleen heen gaan, dus mss zijn er mensen die ook graag zoiets willen gaan doen maar niet durven.
Ik hoor het graag.