*** Van Sabrina heb ik een leuke e-mail gekregen of ik haar iets meer wilde vertellen. Onderstaand vind je mijn reactie op haar e-mail , zodat er misschien meerdere er iets mee kunnen.**
Mochten er na het lezen van de e-mail nog vragen zijn dan verneem ik deze natuurlijk graag!*
Hallo Sabrina,
Hartelijk dank voor je enthousiaste mail!
Je hebt er dus duidelijk goed over nagedacht wat je precies wel en niet wil.
Een belangrijk gegeven is dat het je puur gaat om ervaring , tenminste dat laat je blijken uit je e-mail.
Ik zelf woon in Turkije al zo’n 3 jaar heb een Turkse vriend (je hoort het niet vaak …)!
Wat houd het animatie werk in:
Het is altijd hard en lang werken. Je bent bezig met het vermaken van gasten op een leuke spontane manier.
Je dient altijd vrolijk te zijn en niet bang zijn om voor 500 mensen een show te moeten presenteren.
Denk hierbij aan: Miss/Mister verkiezing , Musical , Game Show etc etc…
Je zult ook wel eens iets moeten doen wat je minder leuk vind.
Niet elke rol of show is leuk , maar toch dien je altijd met een glimlach op je gezicht te staan.
Bij kinderanimator ligt het verhaal iets anders.
Je werkt vaak minder hard en je presenteert geen grote shows.
Je organiseert spelletjes , stranddagen , smink sessies etc etc…!
Wanneer je opzoek bent naar een leuke baan als kids animator kun je het proberen bij Kidsworld.
Kidsworld zoekt kandidaten voor verschillende landen denk hierbij aan: Turkije, Egypte , Griekenland enz.
Je kunt solliciteren via onderstaande link:
http://www.kidsworld.to/Aanmelding_Form.asp
Het is echter niet gegarandeerd dat je via deze organisatie in Turkije geplaatst word.
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat je naar Egypte of Griekenland moet.
Echter kun je voor Kids animatie ook recht bij Thomas Cook.
Via onderstaand adres kun je je cv mailen en een korte motivatie brief:
[EMAIL=“nele.alleweireldt@thomascookag.com”]nele.alleweireldt@thomascookag.com
Het is belangrijk dat je flexibel bent en dat je ook echt laat merken dat DIT is wat je wil.
Ga niet liegen over ervaringen die je nooit hebt meegemaakt en denk absoluut goed na over de antwoorden die je geeft.
Wanneer je bij Thomas Cook solliciteert moet je ook een motivatie brief schrijven.
Beschrijf hierin op een professionele manier waarom jij juist bij HUN wil werken en b.v niet bij Kidsworld.
Laat merken dat je een groot verantwoordelijkheids gevoel hebt en dat je goed met kinderen kunt omgaan.
Niet onbelangrijk is dat je zelfstandig kan werken en dat je niet om de 20min hulp van iemand nodig hebt.
Wanneer je al reeds een lange tijd in het buitenland bent geweest vermeld dat dan. Dit werkt absoluut in je voordeel.
Maak een goede en duidelijke CV , wanneer je vrij weinig werk ervaring heb vul je CV dan op met hobby’s en bijbaantjes.
Wanneer je b.v al reeds 2 jaar een oppas kind hebt , vermeld dit dan ook.
Nogmaals verwacht geen luxe omstandigheden in het buitenland.
Je werkt en slaapt met vele op een kamer.
Nu lijkt het hotel eten geweldig , maar geloof me naar 3 maanden komt het je je neus uit.
Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik deze graag.
Groet,
Dave
:vak02: