Ik zou heel graag volgend jaar voor 4 maanden als hostess voor een Nederlandse maatschappij in marmaris willen werken.
Nu vroeg ik me af hoe het is om in turkije te werken!
Is het echt zo zwaar als mensen beweren? Heb je wel vrije tijd om bv een dagje op het strand te liggen of om af en toe uit tegaan?
Of is het echt alleen maar werken werken werken en totaal geen lol.
Zit je daar echt helemaal voor jezelf of heb je ook veel steun aan je collega’s?
Dus zou ik heel graag willen weten wat voor ervaringen jij hebt met het werken als hostess in turkije, alle ervaringen zijn welkom!
hoi! Kijk eens op mijn site http://groups.msn.com/Marmarisrulezzz. ben er nog een beetje aan aan het werken maar er komt meer info op te staan over het werken in Turkije, kan je vertellen ik in ieder geval de tijd van mn leven heb gehad de afgelopen 7 maanden!
Bedankt voor je berichtje, je hebt een leuke site!
Voor welke reisorganisatie zit jij in Turkije?
Ik las dat jij 24 bent ik ben volgend jaar net 20 maak ik dan wel een kans denk je?
Uitgaan doe je genoeg zag ik aan de foto’s, maar werken ook 7 dagen in de week hou houd je dat vol, en hoe kan je dat combineren met leuke dingen in je vrije tijd, als je zoveel werkt val je toch bijna dood neer :blink: :lol:
Als je in Turkije wil werken is het meestal 7 dagen op 7. Maar als je klanten leuke mensen zijn en je hebt leuke colegas valt dit best mee.Dan kan je werk en je amuseren combineren. Werk hier het jaar rond 7 dagen op 7 en heb het best naar mijn zin. Vooral als je een werkaanbieding krijgt uit eigen land ben je zeker van je salaris en zit je goed. Veel plezier met je nieuwe job.Maar werken moet je overal,alleen hier is het anders en de mensen zijn gezelliger.
Groetjes uit Kusadasi.
Franka
hey, wauw het klinkt heel erg leuk…
Ik ben sowieso voor een forum voor werkervaringen, want in het algemene ervaringen forum, staat niet zoveel over Turkije… Terwijl ik daar nu juist over wil weten!!
Wil nog eventjes toevoegen dat ik alleen mensen kan aanbevelen hier te komen werken via een aanbieding en contract in Nederland. Zo behoudje al je rechten op sociale zekerheid. Zwartwerk vind je hier genoeg, maar daar zijn er reeds velen van teruggekomen, en bedrogen uitgekomen.
Een gouden raad,als je hier wil werken zoek het via eigen land en dan is het echt ook in orde zonder problemen.Ken hier veel mensen die voor reisorganisaties werken en heel tevreden zijn.
Groetjes,
franka
kan je ook werk vinden voor in Turkije als je niet voor een touroperator wilt werken? Ik ben al een tijdje op zoek, maar geen succes…
Misschien heb je wat tips?
Het gaat trouwens wel gewoon om zomerwerk…
Je kan overal werk vinden in Turkije, gewoon naar hier komen en op een paar dagen nemen ze je wel ergens aan…maar…Welke zekerheid heb je dan???Wie zal je logement en voeding betalen, wie geeft je een vast werkcontract ? Wie betaald je een goed loon. Je hebt hier geen rechten om op terug te vallen als er iets verkeerd loopt.
Volg de forums goed. Soms staan er werkaanbiedingen op.Plaats in je land een advertentie in dagbladen dat je een vakantiejob in Turkije zoekt. Nu nog wat vroeg, maar start na nieuwjaar. Je moet het hebben van mensen die je kan vertrouwen. Heb vroeger veel mensen aan jobs geholpen, maar altijd liep het verkeerd uit. Zo weinig werkgevers hier houden hun beloftes. Zelf heb ik alleen turks personeel. Geen problemen met werkvergunningen en verblijfsvergunningen. Maar wie niet waagt,krijgt ook geen kans. De dag dat ze bij europa komen start ik een interim kantoor een gat in de markt,maar nu onmogelijk.
Groetjes uit Kusadasi
franka
hoe is het om in het hoogzeisoen te werken als het zo heet is, is dat wel een beetje uit te houden of zweet je je echt dood?
7 dagen in de week werken is best veel, werk je dan hele dagen of ook halve?
Originally posted by ser@25-10-2004, 09:49:27
** Hoi Franka,
kan je ook werk vinden voor in Turkije als je niet voor een touroperator wilt werken? Ik ben al een tijdje op zoek, maar geen succes…
Misschien heb je wat tips?
Het gaat trouwens wel gewoon om zomerwerk…
Groetjes **
Hoi allemaal,
ik ben ook op zoek naar werk voor volgend jaar in een hotel. Kan het nu proberen via een organisatie of anders het hotel gaan e-mail o.i.d. Ik kan er maximaal voor een jaar heen, maar het probleem met de touroperators is, dat ze daar meestal mensen van 21+ vragen. Ik ben nu net 18, en wil er toch echt een jaar tussenuit!
Franka, wat vind jij? En anderen?!
Als je 18 bent maak je geen kans bij een touroperator ze zoeken meestal altijd mensen van boven de 20 jaar, omdat je toch veel verantwoordelijkheid moet dragen en je moet natuurlijk volwassen over komen.
Bij een hotel kun je het natuurlijk altijd proberen, dat je een jaar beschikbaar bent is een plus punt.
Ik heb heel veel zin om te werken in Turkije als animatrice in een hotel. Wat moet je hiervoor doen?
Ik twijfel een beetje ivm de verdienste. Weet iemand wat men ongeveer verdient als animatrice?
op de website van de organisatie, waar ik me misschien bij ga aanmelden, maar ik twijfel nog (www.niw4u.com), staat dat je per maand tussen de 500 en 1000 euro kan verdienen…
Titike, heb je mijn email gelzen? stuur anders een PB terug!!!
Originally posted by kiki@26-10-2004, 19:38:19
** Als je 18 bent maak je geen kans bij een touroperator ze zoeken meestal altijd mensen van boven de 20 jaar, omdat je toch veel verantwoordelijkheid moet dragen en je moet natuurlijk volwassen over komen.
Bij een hotel kun je het natuurlijk altijd proberen, dat je een jaar beschikbaar bent is een plus punt. **
dit is wat ik zelf inderdaad ook al zei…
ik ben 18, dat is een min… maar ik ben een jaar beschikbaar, dat is een plus…
ik ga zelf denk ik met die organisatie contact houden, want zolang ze niets officieels voor je hebben geregeld, ben je ze niets verplicht…
Ik ben 18 en ik vertrek 3 April naar Antalya ik ga in de buurt van Side werken in de hotel entertainment ga daar 450 euro verdienen maar kijg kost en inwoning dus valt niet tegen