wie heeft ervaring als (standplaats)hostess?

Hallo,

Graag zou ik zomer 2003 werken als (standplaats)hostess ergens in Zuid-Europa. Graag zou ik in contact komen met mensen die al hostess zijn (geweest), omdat ik zou willen weten hoe het is en of het bevalt ja/nee en waarom wel/niet. Kan iemand mij hierover informeren? Dan heb ik een beetje beter idee of ik het wel of niet wil doen. Ik ben je heel erg dankbaar! Groetjes!

Hoi!

Ik heb ervaring als hostess, dus misschien kan ik je helpen. Ik ben er heel onervaren ingerold en heb in Turkije gewerkt. Het is mij eigenlijk heel goed bevallen. Je moet het alleen niet onderschatten, veel mensen denken dat het echt alleen maar vakantie is, maar niets is minder waar. Zeker de 6 drukste weken van het jaar zijn echt niet altijd leuk. Ik noem even een voorbeeld: 's middags mensen wegbrengen naar het vliegveld, 's nachts mensen op halen van het vliegveld, 's ochtends om 6 uur terug. Om 10 uur informatiebijeenkomst tot 's middags 15.00 Van 16.00 tot 19.00 hotelbezoek en daarna mensen wegbrengen naar de bartour. Dan lig je om 9 uur 's avonds in bed en kan je de volgende dag het zelfde riedeltje afdraaien.

Maar ik vind de voors zeker sterker dan de tegens. Je leert er heel veel van en doet een stukje werk-ervaring op. en je krijgt de kans om heel veel leuke mensen te ontmoeten en veel van het land te zien!

Je moet wel een beetje van je af kunnen bijten en tegelijkertijd beleefd blijven, want het blijven gasten! Maar een beetje karakter moet je zeker hebben, ik zou je dan ook echt niet aan raden om te gaan als je nog vrij jong bent, mensen nemen je dan naar mijn idee niet serieus.
Maar het lukt je vast wel, volgens mij ben je wel gemotiveerd, dus het komt wel goed!
Succes!

Hoi!

Dank voor je reactie! Ik moet toch nog even zien of ik dat wel wil, wat je zegt klinkt erg zwaar en ik heb toch wel wat uurtjes slaap nodig, zeker als ik vriendelijk en geduldig moet blijven, haha. Het heeft natuurlijk voor- en nadelen. Nee, ik ben niette jong, dat lijkt me inderdaad niet goed want wat (levens)ervaring is wel handig in zo’n soort baan lijkt me. Ik laat het nog even op me inwerken, maar hartstikke leuk dat je me weer een stukje verder hebt geholpen. Wie weet ga ik toch wel…

Groetjes!

Ik ben inmiddels aangenomen als hostess voor seizoen 2003, maar ben eigenlijk nog steeds op zoek naar mensen die dit eerder gedaan hebben! (in Zuid-Europa). (ex) reisbegeleiders/sters, reageer…! Heel erg bedankt alvast… :slight_smile:

Hi!
Ik word ook hostess tijdens de zomer van 2003 voor een maandje of 6. Ik heb gister gehoord dat ik in de Algarve word geplaatst, is er iemand die daar heeft gewerkt en me kan vertellen hoe het is bevallen?

hallo,
ik zag toevallig jouw berichtje op deze site!
Ik ben ook op zoek naar een job als hostess in antalya.
Ik vertrek in april en ga er met mijn verloofde huwen.
Dit is voor veel belgische reismaatschappijen al een reden om me geen kans te geven.
ik ben nochtans heel sociaal ingericht, open en spontaan, ik heb een diploma maatschappelijk werk op zak en ik spreek vloeiend nederlands, frans, engels en duits.
Heb jij soms tips voor mij? ik zou je heel erg dankbaar zijn,

liefs stephanie

hey hallo!

Ik heb afgelopen seizoen ook 7 maand in Turkije gewerkt als reisleider/host!
Ik moet zeggen zoals het eerder beschreven is door gast, is wel heel erg dan heb jij gewoon een verschrikkelijke baas gehad want het was bij dan echt veel en veel bter allemaal!
Het is ook zo dat als je met nederlandse maatschappijen samenwerkt je altijd op de luchthaven max een uur moet wachten op de nieuwe gasten en je niet 2 keer op en neer hoeft dat is allen mat turkse maatschappijen.

Het werk is echt super en ik had helemaal niet van die lange dagen eigenlijk je moet het gewoon indelen naar jou zijn.
Allen dingen als transfers enzo kijk die staan vast.
Ik ga dit jaar weer als host werken en ga in maart/april weer weg!! Naar Turkije/ Bodrum!
Als iemand vragen heeft stel ze gerust!!!

Suc6

Hi,

Leuk om te horen dat je een goede tijd hebt gehad in Turkije. Als ik vragen mag, voor welke organisatie werkte jij? Ik ga dus naar de Algarve, heb je nog tips ivm werk, dingen die je niet moet vergeten mee te nemen enzo?

Take care

Hoi!

Voor welke reisorganisatie ga jij werken in Turkije als ik vragen mag? Ik ben zelf ook nog op zoek naar een baan als hostess, maar dan pas vanaf eind mei.
Ik ben je errugg dankbaar als je mij kunt helpen!

Groetjes,
Kalina :smiley:

hallo!!
Ik wou je even vragen voor welke touroperator jij gewerkt hebt?
In België doen ze wat moeilijk omdat mijn verloofde ook in antalya woont, stel je voor!!
Misschien kan ik een Nederlandse touroperator aanschrijven?
als je iets weet kun je me gerust mailen:
stephanie_20_be@yahoo.com

alvast bedankt
stephanie

Hallo…

Ik ben ook benieuwd voor welke organisatie je gewerkt hebt… Ik zou ook graag als hostess naar turkije (oid) gaan, maar weet niet zo goed waar te starten…

Heb al wel wat sollicitaties de deur uit… Tips???

Groetjes… ESther

Heb volgens mij alle reisorganistaties gehad voor sollicitatie, maar er zijn zoveel mensen die dit werk willen doen. Ben dus nog nergens aangenomen, maar wil graag naar Turkije. Dus ik heb de knoop door gehakt en ga gewoon lekker naar Turkije van de zomer en ik zie wel hoe lang ik het leuk vind. Ergens hoop ik dat ik nog wordt aangenomen, omdat het allemaal een stuk makkelijker is om daar dan daadwerkelijk te komen en te verblijven. Maar aan de andere kant ga ik nu wel naar een plek waar ik heen wil en als hostess is het altijd maar afwachten.
Succes allemaal met het verder zoeken.
XXX Yasmin

He Hallo,

Ik las net dat je al eerder in Turkije hebt gewerkt en dat je deze zomer ook in Bodrum gaat werken. Mij lijkt het ook leuk om in Bodrum te gaan werken, maar voor welke maatschappij ga je werken. Een Nederlandse of een Turkse maatschappij. En hoe heb je dat precies gedaan dan? Gewoon een open sollicaitatie gestuurd. Ik hoop wat van je te horen.

Groetjes Babs.

ik zou ook heel graag in Turkije willen werken als hostess/reisleidster.
Dus als je wat tips voor me zou hebben…heel graag!
Bij welke organisatie werk jij?
Ik heb nl. geen ervaring of opleiding voor reisleidster/hostess.
Ik ben ook op zoek naar een verkorte opleiding, maar helaas nog niks gevonden…ja, in Amsterdam die kant op, maar ik woon in prov.Groningen dus.
Maar als je iets weet/tips hebt voor me…
dan ben ik je heel dankbaar!doeiii

Ik snap al die mensen niet die momenteel in Turkije willen werken. Snappen jullie niet dat er een oorlog op uitbreken staat die vrij onvermijdelijk lijkt te worden, en dat je dan echt niét in Turkije wilt zijn. Er worden duidenden vluchtelingen verwacht daar, er hoeft maar een raket een beetje verkeerd terecht te komen. Daarnaast zal er een negatief reisadvies worden aangekondigt, en zal er dus echt geen werk zijn. Momenteel is er al een stop op boekingen naar Turkijen voor deze zomer. De reisindustrie gaat hier lekker negerend mee om, omdat ze bang zijn nog grotere verliezen te maken. Ik snap niet dat jullie allemaal zo naief zijn, lees een keer een krant!!!

ja jij bent lekker positief. ik zou vast in je schuilkelder gaan liggen.

hallo allemaal.
ben weer uitgenodigd voor2 sollicitatie gesprekken voor hostess in Turkije en ben echt benieuwd of het me nu wel gaat lukken.
Heeft er iemand ervaring met Pasa Tours. Laat het me weten.
Ben erg benieuwd.
Groetjes Yasmin

over naiief gesproken.
Ik vind dat je wel erg negatief bent.
Over de “aankomende” oorlog, ten eerste ligt het oorlogsgebied ver weg van de toeristische gebieden. Weet je wel hoe groot Turkije is…vast niet.
En ten tweede ik lees de krant elke dag!

Men zou niet zo hysterisch moeten doen.

Ik vind dat jij naïef bent als je denkt dat de toeristische gebieden in Turkije hier gevolg van zullen ondervinden. Tevens is het ook nog een feit dat een heel groot gedeelte van de bevolking anti-Amerikaans is, en de partij van Irak kiezen. In dit land vertegenwoordigt de regering absoluut niet de stem van het volk. Denk jij nou echt dat wanneer ‘westerse toeristen’ daar dan nog hartelijk worden verwelkomd? Het heeft niets met hysterische gedrag te maken, ik ben zo nuchter als wat, maar je moet de feiten wel onder ogen durven zien, denk jij nou echt dat er tijdens de Golfoorlog mensen op vakantie naar Turkije gingen? Kan je je dan niet meer herinneren dat het toerisme in dat gebied gedurende die periode een lange tijd totaal uit is gebleven?
Maar goed je moet het zelf weten, ik pak over drie weken mijn koffers om te gaan werken als reisleidster, in een land lekker ver van Turkije vandaan. Succes er mee.

Hallo!

Nou is deze topic wel heel erg oud, maar ik ben ook op zoek naar een stage als hostess in Turkije. Zou iemand mij een bepaalde organisatie kunnen aanraden, waar ik zou kunnen solliciteren? Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan? Ik ben wel langs geweest bij GOGO tours, ben door de 1e ronde gegaan en uiteindelijk de 2e ronde niet gehaald =(! Zou iemand mij een beetje kunnen helpen? Alvast bedankt!

Groetjes

thomas cook?
oad reizen?
TUI?