Hoe Hou Je Het Vol?

Hoi allemaal,
Zoals velen van jullie ga ik voor een half jaar naar Turkije en wil daar ook gaan werken. Natuurlijk zijn de werktijden enzo daar heel anders dan hier in Nederland.
Ik wil echt heel graag daar werken, maar ik ben bang dat ik het niet vol kan houden… Vaak zijn de werktijden in de toeristische gebieden van 8 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts.
Hebben jullie al ervaring hiermee? Hoe doen jullie dit?

Liefs Zara

ik weet t niet maar op een of andere manier houd ik dat gewoon vol. t enige wat ik doe is werken en slapen en feesten!!! :lol:

heel raar maar heb ook nooit last van een kater daar, dus dat is wel heel erg fijn!!
ik kan niet wachten!!! :stuck_out_tongue:

Ik ben daar ook best benieuwd naar. De zaak van mijn vriend opent 's morgens om 9.00 en sluit 's nachts om 12.00. Op de dag heeft het personeel recht op 4 uur pauze, maar in de praktijk komt het daar maar weinig van.

Daarbij heeft hij in z’n winkel geen airco, omdat dit erg duur is. Dus de maanden juli en augustus worden erg hot! :wink: maar ik denk dat je wel went aan de temperatuur!

gr. Magda :smiley:

Hallo Magda,

Ja na een paar weken wen je wel aan die temperatuur en de werkdruk is daar ook nog zo stresserig als hier, als het vandaag niet komt dan komt het morgen wel!

Groetjes…
~Deniz~

Hoe hou je t vol??
Tja, ik vind het werk gewoon ontzettend leuk ( werk als hostess ),je bent altijd onderweg, ontmoet ontzettend veel mensen en t werk is heel erg afwisselend…Geen dag is hetzelfde, misschien dat t daarom ook minder zwaar is als werken in nederland…de zon geeft energie en de blije vakantiegangers nog meer…je kan veel ontspanning vinden in je vrije tijd…er is altijd wel wat te doen…lekker naar de hamam of langs t strand wandelen, lekker feesten of uit eten gaan…in Nederland vind je minder ontspanning en daarom is t leven daar ook zo leuk…Ik slaap min 3 max 5 uur per nacht en dat is echt voldoende…
X

Wat??? 5 uurtjes slaap? en dat is genoeg? :o

wow, ik heb toch wel echt 8 uur slaap nodig per nacht hoor.
kep me dus ook wel een beetje zorgen gemaakt ja, over die lange dagen…?

wat de werkdruk betreft ben ik het er mee eens dat het niet zo gehaast is als hier maar ik verwacht toch wel zeker 12 uur op n dag te werken en dat ben ik hier niet gewend en dan nog wel 6 dagen per week.

Ik hoop ook dat ik het trek :unsure:
Misschien dat ik n potje energie-boosters ofzoiets bij de drogist haal, ginseng schijnt goed te werken.

jeetje Faya, jij heb energie! Ik hou dat niet vol :wacko: , dat weet ik nou al. maar ja we zien wel hoe alles loopt!

gr. magda

Je komt vanzelf in het ritme terrecht, dont worry :wink:

idd ben t helemaal met faya eens!! je komt vanzelf in dat ritme terecht en bent begeven moment niets anders meer gewend!!

ik sliep soms maar 2 of 3 uurtjes op een dag/nacht en had gewoon de volgende dag weer energie voor 10!!!

:o Wow! Ik hoop dat ik ook in zo’n ritme terecht kom!!

hoi marya en kelebek…

ik heb een vraagje…ik zou zo ontzettend graag in turkije willen werken…
hoe is het jullie gelukt om een baan te krijgen…?
ik heb al van alles geprobeerd…maar tot nu toe steeds zonder succes :frowning:
ik hoop dat jullie misschien een idee hebben…

alvast bedankt…

groetjes filiz

ik bedoel myrna ipv marya…sorry

Heey Filiz!
Ik heb nog geen concreet baantje gevonden hoor, maar ik heb volgende week ofzo een afspraak met een NL’se vrouw die in Turkije woont en zei kent nog wel mensen die nog mensen zoeken (haha)
Dus ik hoop zo iets te vinden. Ook ga ik in mei en weekje met mn ouders naar Alanya en dan kan ik ook meteen rondvragen :slight_smile:
Verder heb ik op een aantal (Turkije) sites berichtjes gepost, heb wel al een aantal reacties gehad. Maar nog niet echt over een concreet baantje. Maar met alles gaat het de goede kant op :slight_smile:
En ik heb turkse contacten.`
In ieder geval heel erg veel succes!!

Groetjes Rieneke

hoi Filiz,

als je aan het begin van 't seizoen gaat, heb je nog de meeste kans op een baantje. ik was vorig jaar in mei gewoon een weekje op vakantie en kreeg 2 banen aangeboden! zonder dat ik daar enige moeite voor hoefde te doen. ze willen heel graag meiden die nederlands en engels spreken!

succes! :smiley:

hoi filiz,

t is idd zo dat ze graag nederlanders willen hebben omdat die goed de talen spreken en goed zijn t organiseren!!! :stuck_out_tongue:
ik heb nu mijn baan gevonden omdat ik contacten heb in alanya, dan kom je heel snel aan een baan!! dus ga lekker op vakantie en houd je contacten warm voor de rest van t jaar dan heb jij volgend jaar ook een leuke baan!! :stuck_out_tongue:

Komt vast helemaal goed hoor, dacht ook altijd dat ik dat niet zo trekken, maar je went er snel genoeg aan, want iedereen leeft zo…en toch zie je de meeste reisleiding ook nog elke avond in de barstreet…energie?? Voor 100 :stuck_out_tongue:

Inderdaad he Myrna…!

2…3 Uurtjes slapen… B) Vanuit James Dean naar AuditoriuM…! hahah…
En om half 10 weer vrolijk Met de Kinderen Spelen… :stuck_out_tongue:

Dit jaAr weeR!!! haHaa…

Xxx…Demelza

Ga je Naar Alanya BinnenKort?!
Ik zou zeggen: STAP alle Hotels binnen… en vraag of ze mensen nodig hebben!!!

Ik Ga ook Weer Werken in Alanya Nu… :lol: Ik heb dr vorig jaar al gewerkt… dus ga waarschijnlijk gewoon weer bij Vrienden aan de slag! maar ik had eerst gewooN een aantal Hotels gebeld vanauit hier… Opgzocht op I-net… en gewoon naar degene gevraagd die je wilt spreken. Ik ga In Juni weer in de Animatie werken… en heb dus overal naar de chefanimator gevraagd!! Als je dr echt wilt gaan werken… moet je dus gewoon hotels binnen stappen… of ff bellen…!!! Het is echt de makkelijkste manier… op een email reaeren ze toch nooit!

Suc6 Dr Mee!!! :smiley:

Demelza

hoi…

bedankt voor alle informatie…misschien dat als ik over 3 weken daar ben ook rond ga vragen…
thanx…!!!

groetjes

filiz