kusadasi zomer 2005

heey allemaal,

afgelopen zomer heb ik 7 maanden in Kuasadai gewerkt. nu zoek ik een paar mensen van reisleiding van andere organisaties. dus als er mensen zijn, meld u even :slight_smile:
ook leuk om verhalen te horen van mensen die hier op vakantie zijn geweest natuurlijk!

groetjes,
NoaFleur

Ik heb 2 weken in Kusadasi gezeten deze zomer, een week in kusadasi einde seizoen nu en 10 dagen Marmaris. Ik studeer toerisme en het is mijn droom om een job te hebben in Kusadasi zelf zoals bv reisleiding!
Misschien ook leuk om te horen hoe jullie aan deze job zijn gekomen en zo ? En hoe jullie in turkije geraakt zijn?

groetjes :wave:

hai,

nou, heel simpel. solliciteren, aangenomen worden, bedrijf zegt waar je heen gaat. en daar zit je, in het mooie turkije. en dan ook nog Kusadasi. super toch. behalve, de bom, aarbevingen, mensen die overlijden, ongelukken… denk niet te licht over het vak!

groetjes,

denk ik zeker niet, maar ik wil het al zooo lang dat ik gewoon geen andere job wil. Maar stel, ik ga gaan solliciteren en ze nemen je aan, kan je dan zeggen van mijn voorkeur gaat uit naar Turkije of zo ? Voor hetzelfde geld sturen ze je naar Spanje of zo …

ja, daar zit ik dus ook echt heel erg mee. De job lijkt me geweldig. ik heb nog 3 sollicitaties bij verschillende touroperators. Maar ik wil natuurlijk het liefste naar turkije!! maar ja, stel ik word aangenomen voor Spanje of Italie ofzo, dan zal ik toch heel, heel hard meoten gaan twijfelen.

maar hoe gaan ze om met voorkeuren en waneer hoor je waar je naartoe gaat?? ik heb verhalen gehoord, varierend van bij sollicitatie tot aan het vliegtuig.

Hoe ging dit bij jou?

De oplossing: solliciteren bij organisaties die alleen maar Turkije verkopen! (Alhoewel, dan nog kun je bv in Alanya geplaatst worden als je naar Marmaris wilde)

Ik werd in Antalya geplaatst terwijl ik heeeel graag naar Marmaris wilde. Ik heb even getwijfeld, maar het uiteindelijk toch gedaan. En een fantastische tijd gehad. Ik hoorde het definitief 2 weken voor vertrek en zelfs bij aankomst kon ik nog doorgestuurd worden naar Belek, Kemer of Side. Ben uiteindelijk in Antalya gebleven en werd na 1,5 maand overgeplaatst naar Alanya, maar toen ben ik niet gegaan…

Reisleiding lijkt mij ook heel leuk. Maar ik wil dan ook alleen maar naar kusadasi en niet naar een andere plaats. Ben in meerdere plaatsen in Turkije geweest en kusadasi heeft me verliefd gemaakt… Vind het daar geweldig. Ik weet dat je een voorkeur kan opgeven. Maar vaak doen ze daar niets mee, vooral als een plaats populair is. Iedereen wil tegenwoordig naar Turkije… En straks plaatsen me in frankrijk of hongarije ofzo… No thanxxx!

oei…
hier was ik dus al erg bang voor.
ik kan echt geen vacatures vinden voor alleen turkije organisatie’s
nu zie ik het toch een beetje somber in
twee weken van tevoren…
mmmmmm…

dippy
maar ja, je kunt het maar beter vantevoren weten…

enka reizen :slight_smile: turkse organisatie.

enka reizen idd
htc
corendon
pasa tours
dti
etc

het zijn alleen niet de beste organisaties om voor te werken. Enka zou ik zeker niet doen.

ja ik ken ze wel, maar ze hebben geen vacatures ofzo op de site staan.

Zal ik toch gewoon een open sollicitatie sturen???

en waarom niet???
dank je

hai,

nou het is zelfs zo, dat bij de grotere organisaties (Neckermann, Oad Reizen ect) je absoluut bij je sollicitatie geen voor keur mag geven. ik was nog nooit in turkije geweest maar werd dus bij toeval in Kusadasi geplaatst. maar ook voor mij is het maar weer de vraag of ik daar volgend jaar terecht kom. maar is toch juist leuk? steeds ergens anders? ben van mening dat je het werk anders niet moet doen. ik maakte weken van 80 a 90 uur, blijft er vrij weinig tijd over hoor om te genieten van de mooie stad. tuurlijk veel lol gehad en veel gezien. maar als je deze stad wil leren kennen moet je geen hostess willen zijn…

groetjes,

Noa

hallo
vraag me af wie is noa?? en welke organisatie heb jij gewerkt??
ik heb ook in kusa gezeten van april tot eind oktober…
En van mij mag het weer heellllll snel april worden.
Ik heb trouwens alwel een aantal aanbiedingen gehad…
zal een keuze moeten maken binnenkort…
groetjesssssss

hey Joke,

Wat voor soort aanbiedingen heb je dan gekregen? Werk je voor een organisatie, een plaatselijke winkel, een bar?
Hoe ben je daar alles kunnen regelen vanuit Nederland/Belgie?
Alle tips zijn welkom.
Greetz

sundirect
sunrise travel
ofc
cnn travel
oger tours

of via turse agenten in turkije zelf