Werken in Zakyntos, Laganas of Athene

hallo allemaal

Ik ben Ramona Dallie en ben 24 jaar en ik heb gewoon heel veel intresse in het werken in zakyntos laganas of athene ik zou graag in aanmerking met mensen willen komen die mij ermee kunnen helpen om dat waar te maken,ik ben hier al een tijdje bezeig om dat te kunnen doen maar word van het ene naar het andere gestuurd en ik ben ten einde raad,dit is iets wat ik graag wil en ik zou graag willen dat iemand mij kan helepn en vertellen hoe ze het aangepakt hebben om te kunnen werken in het buitenland in de plaats waar je dat zou willen, mensen ik zou het erg fijn vinden als ik hulp krijg want dan kan ik dan nog een klein beetje het positiefe ervan inzien,ik wil echt heel graag…alvast bedankt hoop dat ik reacties van jullie krijg

groetjes Ramona Dallie

het beste is het is een risico die je loopt maar gewoon om daar naartoe te gaan en vanaf daar te zoeken heb ik ook gedaan en in athene lukt dat ook wel ik heb het namelijk op lesbos gedaan en ik wou dit jaar athene proberen

Hey ramona, ik zou ook gewoon daarheen gaan en vanaf daar werk gaan zoeken,het is idd een risico maar ik denk dat je wel veel meer kans op werk hebt dan! Zelf heb ik dit gedaan in turkije en er was werk zat. Ook in spanje is het hetzelfde verhaal,kom ik net vandaan en daar is het ook te doen. Het ligt er ook aan in welke periode je gaat natuurlijk. Maar als je wat geld achter de hand hebt om van rond te komen in de tijd dat je zonder werk zit is het zeker een leuke uitdaging! Niet meteen opgeven als het bij het eerste bedrijf niet lukt, en vooral heel veel mensen aanspreken en vertellen dat je werk zoekt! Heel veel succes voor als je deze stapt neemt!!!

hey hey bedankt voor je reactie op mijn forum,ik zat er zelf ook al aa te denken om dat te doen maar het is echt wel een groot risico wat je loopt en vind het ook best wel eng,ik wil mij graag settelen in griekenland met name de wintermaanden in athene en zomermanden in zakyntos,ik ben er echt hard mee bezig om het voorelkaar te krijgen maar soms weet ik niet waar ik zoeken moet,en ja ik vind het heel knap van je dat je die stap heb durven wagen dus ik ga er hard over nadenken…

groetjes

Weetje wat het is,vanuit nederland werk vinden is natuurlijk wel mogelijk maar veel bedrijfen zetten hun vacatures niet op internet of in ned kranten dus als je in het land zelf bent heb je veel meer keuze! Het gaat ook allemaal gemakkelijker,je loopt ergens naar binnen en vraagt of ze nog mensen nodig hebben,even een gesprekje met de manager waarin je beide aangeeft wat je te bieden hebt enz en je hoort snel daarna of je aangenomen bent!

En juist omdat jij aangeeft dat je dit heel erg graag wilt zou ik je echt aanraden om het gewoon te doen,alleen dan kom je erachter of het mogelijk is,lukt het niet heb je het in iedergeval geprobeerd en zal het je niet blijven achtervolgen. Waarom wil jij je graag settelen in griekenland als ik vragen mag? Heb je daar een vriend,familie of vrienden zitten? Want die zouden je dan eventueel ook al vanuit daar kunnen helpen toch?

En waarom vind je het eng? Moet je je werk en woning etc hier in ned opgeven voor dit avontuur? Want dat is zeer zeker eng ja,was in mijn geval wel zo,het is heel onzeker allemaal doordat je je zekerheid in ned opgeeft voor het onzekere,maar ik vond het allemaal meer dan waard en heb er absoluut geen spijt van!!

hoi hoi ja ik moet alles opgeven en heb er wel mensen wonen die ik daro heb leren kennen maar dat is allemaal nog veel te pril om daar op te kunnen steunen,ik ben er eigenlijk al een tijdje mee bezig en ga al een tijdje naar griekenland toe alleen wist nog niet echt waar ik wilde zijn,maar u heb ik het eidelijk gevonden en dat is in de winter in athene en in de zomermaanden in zakyntos,ik voel mij er echt heel erg thuis en nederland heb ik eigenlijk niet zoveel mensen wat ik achterlaat,het is gewoon omdat ik mij daar gelukkiger voel,en zodra ik werk heb heb ik een begin en kan ik verder stappen ondernemen,maar dit is echt wat ik wil en ben er echt al wel een tijdje mee bezig geweest maar nu wil ik het dan eindelijk door gaan zetten voordat het er nooit meer van komt,en ja vacatures vanuit hier is heel moeilijk zoeken ben al op zoveel sites geweest dus weet het effe niet meer…
maar vind wel leuk dat je reactie geeft groetjes ramona

Ja de reden waarom ik reageer op jouw berichtje is omdat je aangeeft dat je dit heel graag wilt,en van t kastje nr de muur wordt gestuurd,er niet meer uitkomt en het positieve van dit alles een beetje verliest. En dat vind ik zonde want ik ben ervan overtuigd dat dit alles wat jij wilt niet onmogelijk is!
En ik blijf erbij dat je toch t risico moet nemen om dit voor elkaar te krijgen,misschien dat t ooit ook wel lukt vanuit ned maar dat zal dan misschien nog wel ff duren en aangezien je al n tijd hiermee bezig bent…
Je geeft aan dat je weinig mensen hebt die je in ned achter zal moeten laten,moeilijk zal t altijd zijn,no matter what, dus wat heb je nog te verliezen!
En eng is alles in het leven wel n beetje,alle nieuwe avonturen zijn spannend (een nieuwe baan,een nieuwe woning,een nieuwe relatie etc) dus het hoort er gewoon bij!
Als dit iets is wat jij echt heel graag wilt moet je t gewoon een kans geven en je gevoel volgen,nogmaals,je hebt niks te verliezen en je wordt er alleen maar rijker van (je leert jezelf nog beter kennen,je bent op jezelf aangewezen,je wordt er sterker van,je leert een hoop van een andere cultuur,nieuwe mensen etc).
Ikzelf ben er nog niet helemaal uit,ik heb een onwijs leuke tijd in Turkije gehad en was er zeker van dat ik daar weer terug naar wilde maar na mijn tijd in spanje (ben net terug) ben ik er zeker van dat ik snel weer terug wil naar spanje… Maar zoals je ziet kan het altijd veranderen,en daar kom ik achter doordat ik t gewoon doe! Dus meis,GO FOR IT!!!

hallo heel en heel erg bedankt voor dit berichtje,ik wil het ook echt doorzetten,maar is gewoon moeilijk,vind het gewoon een beetje eng allemaal maar wil het ook cker wel gaan doen,ben nu alles een beetje op een rijtje gaan zetten de plan van aanpak en dan moet het lukken hoop ik dan,ben je weleens in griekenland geweest???is echt leuk ik voel mij echt thuis mt de mensen…en als je terug gaat ga je dan ook werken weer in spanje,hoe ben jij eraan gekomen gewoon ernaar toe gaan???spreek je snel weer groetjes ramona en nogmaals bedankt

Hey!
Ik zou ook gewoon gaan en daar iets leuks zoeken. Als je iets vind via internet heb je misschien een ander beeld van het werk dat je daar gaat doen(bedrijf,collega’s enz). Als je daar gaat kijken heb je een 1e indruk en dat is meestal de goeie :slight_smile:
Ik wil zelf een paar maandjes op paros gaan werken, om ervaring op te doen en engels te verbteren, bijv. in een strandtentje… ik ben daar vorig jaar geweest en is daar zoo relaxd! aardige,leuke en rustige mensen, leuk gezelllig dorpje en strand en heel mooi eiland!
Veel suc6
Liefs!

hey hey wat leuk dat je dat gaat doen,maar ik wil het zo en zo ook gaan doen maar ik wil dan alles wel goed geregeld hebben,maar zo en zo wil er nar toe gaan omdat ik mij daar meer thuis voel en zo kan ik de indruk krijgen hoe het daar is met het normale leven en of het daadwerkelijk is wat ik zoek,zo en zo wil ik in de zomermaanden in zakyntos gaan werken en in de wintermaanden in athene in de hoop dat het allemaal gaat lukken…vind het ook best wel eng allemaal want ik laat toch wel ingen achter en ben best bang dat het daar mis gaat en dat ik niks kan vinden maar wil het gewoon graag…thanks voor je reactie vind ik erg leuk

groetjes ramona

Hey Ramona,ik ben benieuwd of je al goed nieuws hebt? Of een besluit genomen hebt?? Als ik terug naar spanje ga ga ik daar ook weer aan het werk,en ter plaatse werk zoeken want op internet kan ik helaas ook nog niks vinden nu! Oke nou ik hoor wel weer van je!! Groetjes!!

Hoi Ramona,

Het lijkt mij ook geweldig om in de zomer op Zakynthos te werken. Ik ben afgelopen maandag net terug gekomen van het eiland waar ik 5 jaar geleden totaal verslingerd aan ben geraakt. Ik ben er nu 5 keer geweest en het was 5 keer geweldig.

Ik heb er het lef helaas niet voor om alles hier in NL achter te laten en maar gewoon te gaan. Dus bij mij zal het toch wel bij vakanties blijven. Waar wil je gaan werken? In Laganas? En in de horeca? Je kunt via het forum op de site www.justzante.co.uk wel aan een baantje komen denk ik. Het is dan wel een engelse site, maar er wordt zo tegen het begin van het seizoen wel redelijk wat personeel gevraagd. Ook kun je bij hotel Zante Park of Hotel Galaxy een soort sollicitatie via internet doen. zie www.zanteparkhotels.gr

Hoe vaak ben jij op Zakynthos geweest? Ik ken inmiddels ook aardig wat mensen daar, vooral barkeepers, en wonder boven wonder herkennen ze mij elke keer ook weer als ik kom, ondanks de duizenden toeristen die ze zien.

Heel stoer van je als dit gaat lukken. Misschien kom ik je dan volgend jaar wel tegen tijdens mijn (hopelijk) 6e vakantie naar Zakynthos.