werken in whitehorse

Hallo,

Komende lente-zomer ga ik een lange kano-trip maken op de Yukon-rivier.
Die trip begint ofwel vanaf whitehorse ofwel vlak na Lake Laberge, tot de monding in de Bering zee en ik zou in mei willen vertrekken.

Ik ben van plan begin April naar Whitehorse te gaan en er de eerste maand(en) een job te zoeken en me voor te bereiden voor de trip.

Werk vinden in Whitehorse is geen probleem heb ik vernomen, maar hoe kom ik aan een werkvisum?
En heeft er iemand tips i.v.m. het huren van kamers in Whitehorse? (dit zou wel een probleem kunnen zijn zegt men)

alvast bedankt,

Sander (21 m)

hey sander.

als je tussen de 18 en de 30 jaar bent dan kun je op een whp visa.
hoe je dat aan kunt vragen staat wel op de blog ‘alleen reizen in canada’
berichtje 21 als ik het goed is.
maar staat mijn naam wel voor.
en daar staat ook wel een handige site bij.

nou alvast veel suc6
groetjes jasper

ok, bedankt

ik denk wel dat ik te laat zal zijn (die visa worden vanaf eind december uitgedeeld), zeker vermits we ons hier in belgie moeten riochten tot de canadese ambassade in Parijs…

je kunt het altijd proberen
ik heb ook wel van anderen gehoord dat ze in augustus nog een visa aan hebben gevraag en toen ook nog gewoon konden krijgen
dus zeg nooit nooit

ah ok, dan zalk zo snel mogelijk een aanvcraag indienen.

Denk je dat het anders mogelijk is om zonder visum naar canada (whitehorse) te gaan, om dan ter plaatse een werkgever te zoeken en een werkvisum aan te vragen?

je kunt het proberen.
maar voor zover ik weet zijn de instanties daar niet zo happig op
dus ik weet niet of ze moeilijk gaan doen.
maar gewoon eerst proberen een visa te krijgen.
lukt dat niet dan kun je dat andere altijd nog proberen

suc6 alvast

hehe, kheb net n goedkeuring ontvangen:)
morgenvroeg vertrek ik nr whitehorse

aan n grenspost in canada laat ik die goedkeuring lezen en dan krijgk mn werkvisum:)

hey sander

gefeliciteerd
heel veel plezier daar.
en wel ff foto’s op de site plaatsen

groetjes jasper