Werk gezocht in Chilliwack!!

Hallo allemaal,

A.s. zomer (2010) ben ik van plan om een rondreis te maken door de VS en daarna (als mijn toeristenvisum verlopen is) naar Chilliwack, BC, Canada te gaan om voor max. 12 maanden te werken en te wonen. Aan een gastgezin kan ik viavia wel komen en informatie over visa is er genoeg. Mijn probleem is echter dat als ik voor een WHP visum in aanmerking wil komen, een werkgever gevonden moet hebben die hun garandeert dat ik daar kan werken. Allemaal erg leuk, maar hoe kom ik aan een baan? En hoe vroeg van te voren moet ik beginnen met regelen van de hele papierwinkel?

Hallo Hein,

Er zit een klein foutje in je verhaal: met WHP heb je geen job-offer nodig, het is een open werkvergunning. (Het visum waarmee je in de war bent is het Young Workers Exchange Program.)

Kortom: je hoeft ter plekke pas een baan te vinden.

O dat is geweldig! Mooi meegenomen. Maar weet iemand hoe het zit met visa? Wanneer die aangevraagd moeten worden??

Het WHP-visum kun je waarschijnlijk pas vanaf eind november aanvragen. De ambassade zou één dezer dagen de exacte startdatum bekend moeten maken, houd daarom goed hun website in de gaten: ambassade Berlijn.

Ondertussen zou je bijvoorbeeld al je voorbereidingen kunnen treffen, zoals je verklaring van goed gedrag aanvragen.

en op de formulieren van visa aanvraag moet je bij de vragen over werkgever enz gewoon WHP visa invullen.
thats it
niets meer en niets minder.