Vakantiewerk zomer 2010 Canada.

heej,

Ik ben nieuw op deze site en weet nog niet alles, :biggrin:.

Maar ik wil van de zomer als ik mijn eindexamen heb gedaan naar Canada gaan en dan het liefst naar Whisler of daar in de buurt. Ik wil daar gaan werken voor 8 tot 10 weken, want na de zomer begin ik weer aan een nieuwe studie en ik wil gewoon iets super vets gaan doen in de tussentijd! :biggrin: Ik wil graag daar gaan werken omdat je daar in de zomer ook kan snowboarden en dat nou 8 tot 10 weken alleen maar te doen wordt een beetje duur dus vandaar dat ik daar wil gaan werken en ik ga alleen dus zo hoop ik wat mensen te leren kennen. Het lijkt me ook wel vet om daar te gaan backpacken, maar ik wil zo wie zo gaan boarden daar en echt super veel geld heb ik nou ook weer niet :P.

Maar ik weet eigenlijk vrij weinig over werken in het buitenland en over Canada zelf. Ben wel op zoek naar info maar er is zoveel informatie dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Dus als je tips, site’s of andere goede ideeen heb, alles is welkom! :hihi:

groetjes,
Will

Hey,

IK ben vorig jaar in de zomer op whisler geweest maar er lag geen sneeuw hoor?

Groeten stefan.

heej,
ja je hebt of in whistler of daar in de buurt gletjers waar zomers kan snowboarden en er staat ook een funpark enzo.

gr. Will

In Whistler zelf zal er geen sneeuw liggen, maar er wel op de Horstman Glacier in Whistler waar je snowboarden/skien. Niet erg goedkoop, maar wel de moeite denk ik. http://www.whistlerblackcomb.com/todo/summer/glacier/index.htm

Het spijtige is dat als je in Canada wil werken dat je een werkvisum nodig hebt of zo’n WHP (Work Holiday Program). Dit WHP is ideaal als je 30 jaar of jonger bent. Zonder visum vrees ik dat je moeilijk werk zal kunnen krijgen. Dus ik zou zeker eens kijken of zo’n WHP iets voor jou is, het wel een visum voor een jaar maar ik denk niet dat je vele andere keuzes hebt.

Veel succes ermee!
Groetjes,
Ann :slight_smile:

zo wie zo?!

Wat bedoel je hiermee??

officieel heb je idd een visum nodig om te werken,
maar is er nou niemand daar in de buurt die een klein werkplekje onder de tafel weet te vinden.

waarom altijd alles zo officieel, wees een beetje creatief.

ik ken daar verder niemand helaas, maar mischien dat er iemand dit leest die een beetje hulp daar kan bieden.
8 weekjes is bijna niet de moeite waard om een visum die iemand anders heel graag wil hebben aan te verspillen.

ja idd, ach miss ga ik er gewoon heen zonder al te veel voorbereiding en zie het wel hoe het loopt. ik hou wel van onverwachtse en spontane dingen XD

Werk vinden zal deze zomer niet meevallen. Honderden werknemers zijn tijdelijk aangenomen voor de Olympische spelen, veel zullen erna blijven hangen. Zonder connecties kun je zwart werken wel vergeten denk ik. Zeker als t gaat om maar 8-10 weken.

Misschien raar om dit in een Canada forum neer te zetten. Maar waarom ga je deze winter niet naar Zuid-Amerika(niet zeker welk land (Peru/Chilli/Argentinie))? Daar is het dan winter en is het vele malen goedkoper waardoor je misschien niet eens hoeft te werken. Ik verwacht dat de sneeuw daar ook vele malen beter zal zijn rond die tijd.
Ik heb hier zelf veel canadezen ontmoet (snowboard verslaafden), die hetzelfde gaan doen.

oh dat is een super goed idee!! :smiley: thanks! ga ik eens naar zoeken.

groetjes!!!

Hey,
Zou dit ook heel graag doen, lmaar dan wel ineens een instructeurdiploma behalen ofzo… In Australië of Nieuw-Zeeland is kan je ook skiën tijdens de zomer…
Weet iemand meer info over hoe ja een GOED diploma kan behalen tijdens de zomer? Maar niet duur, als dit al mogelijk is… Kweetniet, combineren met werken ofzo… ??
alvast bedankt

heej,

waarom wil je zo’n diploma voor halen dan? ja autralie lijkt me ook super vet!

gr. will

Waarom? Gewoon, das toch super!!! Skiles geven, oké… ge moet echt wel les geven en ermee bezig zijn, maar toch, lijkt mij echt superleuk!! Alleen moeilijk om een degelijk diploma te behalen denk ik tijdens de zomervakanties. Enige tips?

kijk op ripstar site die geeft opleidingen voor je anwarter, en kan je ook nog tegen de zomer behalen. je bent dan 1 week weg van huis en dan heb je, als je het goed doet, je diploma.
maar daar mee kan je natuurlijk alleen in europa mee lesgeven.