Hey Kristel,
Ik ben 2 winters in Whistler geweest en dit is mijn eerste zomer. Sowieso mooi hier in de winter, en dan kom je er achter dat de zomer bijna nog beter is…
Er zijn hartstikke veel baantjes in de winter, maar de meeste beginnen eind november. Er zijn eigenlijk twee soorten baantjes, werken voor de berg (Whistler Blackcomb), of werken voor gewoon bedrijfje. Bij Whistler Blackcomb verdien je minimum loon, of net iets meer, ga uit van $10,25 per uur. Daarbij krijg je wel een liftpas ($1700) en 50% korting op eten op de berg en nog een paar voordelen.
Werk je voor een gewoon bedrijfje dan verdien je meestal iets meer, $13-$16 per uur, maar moet je zelf een lift pas kopen. Bij de meeste bedrijven kun je dan wel weer geld terug krijgen van je pas omdat je in Whistler woont en werkt. Volgens mij kun je rond de $500-$800 terug krijgen.
Als je veel horeca ervaring hebt kun je daar misschien wel een baantje in krijgen. Volgens mij verdien je daar minder dan minimum loon, maar is het gebruikelijk om gecompenseerd te worden met fooi. Vooral meisjes die een beetje aantrekkelijk zijn kunnen daarmee nogal wat verdienen…
Er is ook veel werk bij hotels etc…
Als je voor de berg werkt kun je in ‘staff housing’ wonen. Heb daar zelf nooit gewoond, maar ken het wel. Je leert er veel mensen kennen, maar bijna iedereen daar is er echt tijdelijk. Ik zelf heb altijd in een gewoon huis gewoond met meerdere mensen. Meeste daar hebben al op zichzelf gewoond en maken er niet zo een rotzooitje van, en zijn meestal net wat ouder, verder in de 20. En het is gewoon mooi om in een echt huis te wonen vind ik.
Wanneer ben je van plan hier heen te komen? Whistler Blackcomb heeft een job fair waar je hier moet zijn, volgens mij eind september en ergens in november. Voor de andere baantje kun je het best met een CV langs de winkels/bars zelf gaan in oktober/nobember, blijven proberen.
Websites:
http://www.whistlerblackcomb.com/employment/jobs-at-whistler-blackcomb/index.aspx (wordt wekelijks wel geupdate)
http://whistler.en.craigslist.ca/ (voor baantjes en huizen)
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag! Stond 2 jaar geleden in het donker precies als jij nu haha