Hai allemaal,
Ik heb al regelmatig wat vragen over Whistler voorbij zien komen en wil de mensen die naar whistler gaan even wat dingetjes laten weten zodat ze niet tgen hetzelfde aanlopen zoals ik gedaan heb.
Werken voor Whistler Blackcomb:
Als je werkt voor Whistler Blackcomb heb je het het beste.
[ul]
[li]skipas in inbegrepen[/li][li]recht op bed in housing[/li][li]50% korting op eten in de bergrestaurants[/li][li]gratis lessen (ieder niveau ook in het park enzo)[/li][li]ze hebben zo’n 2000 banen[/li][li]ze hebben banen in hun kledingwinkels, skischolen, guest services, liftwerkzaamheden, horeca, verhuur etc.[/ul]Werk vinden:[/li]Ieder jaar in eind Oktober is er een banenmarkt waar je je al van tevoren voor op moet geven. Het is veel stress, beetje vleesmarkt en veel onzekerheid. Je kan ook al banen op het internet bekijken. Ik ben in September een dagje naar whistler gelift om te gaan solliciteren voor guest relations host. Best een leuke functie:
[ul]
[li]verkoop van seizoens skipassen[/li][li]behandelen van klachten[/li][li]geld teruggeven voor niet gebruikte skipassen[/ul]Nadelen:[/li][ul]
[li]na de training in oktober 3 weken geen werk gehad[/li][li]ze garanderen je een 40urige werkweek maar kunnen dat vaak niet waarmaken, sturen je vaak eerder naar huis[/li][li]beetje eentonig werk[/ul]Als je van plan bent ook al vroeg in Whistler te gaan zitten dan zou ik je aan raden om voor een functie te in het reserveringscallcentre te gaan. Functie begint al in September en heeft gegarandeerde uren.[/li][ul]
[li]mensen bellen op om lessen, passen en materiaal te boeken[/li][li]open van 7 tot 9[/li][li]wel gegarandeerde uren[/ul]Salaris[/li]In guest services dus baliebaan voor skischool, guest relations of het callcentre betaald het beste. eerste 280 uur verdien je 11 dollar en daarna wordt het 12.50. Het is echt geen vetpot en je moet echt passie voor wintersport hebben.
Housing
Whistler blackcomb heeft 3 locaties met accommodatie voor haar werknemers. Glacier, Brio en Westside.
Ik zit in Glacier en bevalt prima. Westside en brio zijn nieuwer groter en mooier maar liggen verder van het dorp af. Glacier is ski in ski out.
In glacier heb je keuze uit gedeelde kamers of privekamer en je deelt de faciliteiten met 2 of 3 huisgenoten. De andere twee gebouwen hebben alleen gedeelde kamers.
Gebouwen Shudder en Icemantle hebben mijn voorkeur om in te wonen.
Houd er rekening mee dat als je na oktober komt ze vaak geen plek hebben en dat rond februari er pas weer kamers vrijkomen.
Ik denk dat dat het wel zo’n beetje is.
Kijk gerust eens op laurateunisse.waarbenjij.nu
Veel plezier in Whistler het is er top!!!
Laura
Laura