Hey mensen, leuke website dit, allereerst, veel handige info al!
Eind november ga ik naar Whistler en dit heb ik allemaal nog niet heel lang geleden bedacht. Ik wou eerst twee maanden gaan snowboarden, maar nu heb ik bedacht dat ik het hele winter seizoen wil proberen te blijven door erbij te werken.
Nu staat op de site dat ze voor NL door de work permits heen zijn. Ben ik gewoon te laat en heb ik nul kans om hier alsnog aan te komen, of is er toch een mogelijkheid?
Voor november maak je inderdaad geen kans meer. Wellicht zou je vanuit Canada een werkvergunning aan kunnen vragen voor 2012, je ouders zullen dan de welkomstbrief moeten opsturen naar je verblijfadres en vervolgens moet je naar een immigratiebureau om de werkvergunning te krijgen (aan de grens of op een luchthaven).
… Ja, ik wacht ook op een working holiday visa voor 2012!!
Vraag aan iedereen: Je moet voor deze visum een kopie van je bankrekening meesturen, hoeveel moet hier op staan?!?! Ik heb geen idee aan hoeveel ik moet denken?
2000 euro lijkt me een mooi bedrag. Hiervan kun je vervoer, onderdak en eten&drinken betalen voor de eerste drie maanden (en wat reserve) als je moeite hebt met werk vinden. Daar bovenop komt nog het bedrag voor je vliegtickets. Je moet de overheid gerust kunnen stellen dat je niet zomaar in financiële problemen komt en daarbij vast komt te zitten in Canada.
Vraag bij meerdere verzekeraars offertes aan en vergelijk!
Kijk ook naar de speciale ‘backpackersverzekeringen’. Zijn vooral bedoeld voor mensen die meerdere maanden weg willen. JoHo biedt meerdere pakketten hiervan aan.
Steekwoorden: Special ISIS en Globetrotter (uit mijn hoofd).
Ik ga begin November al naar Whistler en ik zit nog een beetje in de knoop met mijn bagage. Ik ben van plan om 5 maanden in Canada te blijven en ik vroeg me dus af of iemand ervaring heeft met zo’n reis. Ik ga daar voornamelijk snowboarden en enkele dagen op pad. Ik weet nu nog niet zo goed wat voor een tas ik mee zou nemen. Ik wilde eigenlijk een 85L trolly van canvas meenemen, maar ik weet niet of dat handig is. Ik heb namelijk ook al een grote snowboardtas en een kleine rugzak. Ik dacht dus dat het misschien beter zou zijn om een grote backpackers rugzak mee te nemen.
Heeft iemand ervaring met zo’n soort reis? Wat zou je dan aanraden om mee te nemen?
Joppe: ben je van plan veel te verplaatsen? En hoe? Met een dagrugzak is een grote rugzak wellicht een onhandige combinatie. Wellicht is een grote stevige duffel op wieltjes het handigst. Zeker als je een manier kan vinden op je snowboard daar ook op vast te binden (spanbandje?)
Ik denk dat je een beetje moet experimenteren in de winkel.
Dat vastbinden is misschien wel een goed idee, daar ga ik zeker naar kijken. Ik heb zelf dus een grote trolly weekendtas en daar passen al mijn spullen wel in, dus misschien ga ik dat gewoon proberen. Ik dacht zelf aan een grote rugzak, omdat ik dan mijn twee handen vrij heb. Mijn snowboard is namelijk ook al heel onhandig om te dragen.
Ik ben niet van plan om me veel te verplaatsen, want ik ga vooral voor het snowboarden naar Whistler. Ik ben ook van plan om soms vanuit Whistler ergens anders naar toe te gaan, maar zeker niet dagelijks. Whistler blijft waarschijnlijk de hele tijd mijn verblijfplaats. Als ik me wel verplaats ga ik dat met het openbaar vervoer doen.
Gilbert: Ik mail je nog wel even. Het kan vandaag zijn of éen van de aankomende dagen, maar dat zie ik wel.
Als je verwacht maar 1 keer te verplaatsen, moet je misschien niet al te kieskeurig zijn. Gewoon je trip plannen met zo min mogelijk overstappen en afstanden lopen (en rollen). Een klein beetje ongemak om daarna 2 maanden gebakken te zitten in Whistler!
Oke! Lijkt mee een goed plan. Ik ga er gewoon naartoe en als ik toch nog een andere tas nodig heb dan koop ik die daar wel. In ieder geval nog bedankt voor je help! Ga trouwens 5 maanden!