Werken in Vancouver rond de Olympische Winterspelen

Hallo,

Ik ben een meid van 25 jaar en ik zit erover te denken om dit najaar een paar maanden naar Vancouver te gaan om werk te zoeken. Dit jaar zijn daar de Olympische Winterspelen.

Ik vroeg me af of iemand hier misschien ook naar op zoek is of het leuk vindt om samen te gaan.

Mocht je interesse hebben hoor ik het graag, samen reizen lijkt me een leuker!

Groetjes Henriette

Hey Henriette,

Ik ga in september (7/9) een paar weekjes naar Vancouver en vervolgens in Banff (bij Calgary) proberen werk te zoeken.
Heb je al een visum aangevraagd? Je kan naar mijn idee inmiddels niet meer aan een ‘open’ werkvisum komen. Je kan in dit geval alleen een werkvisum krijgen als je een baantje aangeboden hebt gekregen of via een organisatie uit Nederland gaat.

Ik zag overigens laatst een advertentie op hyves dat ze op zoek zijn naar medewerkers voor het heineken holland house in Vancouver. Misschien is dit iets voor je?

Misschien wist je dit allemaal al wel, maar ik liep ook tegen deze dingen aan toen ik met het idee kwam om in Canada te gaan werken.

Groetjes, Jim

Hey Henriette,

Ik ben ook van plan om naar Canada te gaan dit najaar en heb ook gesolliciteerd voor het Holland Heineken House. Lijkt me echt super om dat mee te maken!
Als je meer wilt weten of van gedachten wilt wisselen kun je me wel even een privé bericht sturen.

Groetjes, Sabine

hoi!

Ik wilde ook gaan werken in vancouver; had me al opgegeven als vrijwilliger voor de olympics, maar ik heb helaas (nog) geen onderdak… Ik wil er niet op de bonnefooi heen gaan, dus daarom zit ik er nu aan te denken om tijdens de spelen een talencursus te volgen (heb ik ook wel nodig) en daarna nog een paar weken te backpacken…
Heb jij al wel iets gevonden?

Hey,

Ik vertrek 14 september voor een jaar richting Canada met een WHP. Lijkt me leuk om plannen en ideeen uit te wisselen!

je kan je ook aanmelden bij http://canada-2009.hyves.nl/

hyves voor mensen die in 09/10 in Canada verblijven.

GR milo

[emailadres verwijderd vanwege spamgevoeligheid, contact opnemen kan die de WW mail (Persoonlijke Berichten) in elkaars profielen]
[fotolinks verwijderd, we kunnen nu eenmaal niet op de harde schijf van jouw computer kijken. ;)]

He henriette,

Ik ga 4 november voor 6 maanden naar canada !

Ik heb gesolliciteerd bij een snowboard fabrikant maar daar heb ik nog niks van gehoord dus ik denk ook maar is te gaan kijken naar een baan bij de spelen ! ook heb ik nog geen onderdak maar ben wel hard opzoek! die roommate sites ben ik allemaal al afgegaan maar dat is wat lastig voor een verblijf van 6 maanden, iemand nog tips ? en owja weet iemand iets over gastgezinnen is er een site ofzo waar je dat kan regelen ? want het lijkt me wel leuk wat meer betrokken te worden bij de canadese cultuur.

heb je al een work&travel visum of iets in de trend ?

hugo !

Ik op 24 okt naar Vancouver, wel op de bonnefooi :stuck_out_tongue:
Maar bij mijn hostel zouden ze me helpen met het vinden van een baantje (dat wrs ook te maken had met de Olympics), dus ik ben benieuwd :slight_smile:

Wel al een werkvisum geregeld, hoop ik?

Ja, dat wel :slight_smile:

Visum, verzekering, vliegticket en 2 weken hostel geregeld.
That is about it :wink: