Werken in Rosario - Argentinie

Beste Lezers van het forum,

Ineens wist ik het. Totdat ik een master ga beginnen, wil ik een paar maanden gaan werken in Rosario (waar ik al een jaar gewoond heb ivm een uitwisselingsprogramma). Ik ben BSc in Communicatiewetenschappen.

Heeft hier iemand ervaring met het zoeken van werk of tips hoe ik het beste aan kan pakken?
Uiteraard zijn al mijn Argentijnse kennissen druk op zoek naar een baantje voor me, maar alle hulp is natuurlijk van harte welkom.

Muchas gracias!!!

Check eens de Facebook groep van Nederlanders die in Argentinië wonen en plaats daar je bericht. Er zitten sowieso enkele landgenoten in Rosario weet ik.

Suerte,

Jan

Hier heb je wat: Ofertas de empleo en Rosario | Opcionempleo

Ga zelf daar naartoe, dan kan je zelf kijken wat je wel en niet leuk vind! (en hoe zit het met de woonvesting?)

Grootste probleem zal zijn om iets “wits” te vinden, waarbij je uiteraard met werkvergunningen zit. Vrees dat het, zeker voor 6 maanden, niet meer zal worden dan iets in de horeca bijvoorbeeld. En daarbij moet je vooral geluk hebben, maar veel succes en laat hier ook eens weten of het is gelukt!

Bedankt voor alle tips.
Ik heb al een jaar gewoond in Rosario, dus daar zijn vrienden/connecties ook opzoek naar werk. Maar het blijkt inderdaad lastiger zijn dan gedacht.

Huisvesting is geen probleem, want ik mag bij mijn gastfamilie tukken, daar heb ik een hele goede band mee opgebouwd en het is eigenlijk een soort familie.

Leuk om te zien dat de posts van jullie vanuit heel Argentinie komen, BsAs, Cordoba en Bariloche.

Saludos!

Op de volgende website tref je alle (hoge kwaliteits) recruiters, headhunters en executive seach partijen in Argentinië aan.

www.headhuntersargentina.com

Veel succes met je zoektocht naar werk in Argentinië!