Wonen en werken

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in oktober te vertrekken naar BA om de eerste maanden de taal te leren. Daarna wil ik graag nog langer blijven. Als ik na die drie maanden zou willen werken, bijv in de horeca, heb ik dan een vergunning hiervoor nodig of kan ik ook zwart werken? Heeft een van jullie daar ervaring mee?

Daarnaast ben ik op zoek naar een leuk huisje! Tips? Of misschien komt er iets leeg te staan rond die tijd dat jullie weten?

Groetjes, Dionne

Hola Dionne, wat leuk dat je dat gaat doen. Ik zit ook in oktober weer in BA, het is een topstad, ben je er wel eens geweest?
Over baantjes in de horeca etc. weet ik niks.
Maar als je een app. wilt huren kun je dat misschien aan Max vragen, hij zit hier ook op het forum

http://www.qualityhomesbuenosaires.com/new/webs

hi!

Leuk dat je naar Buenos Aires komt. Ik woon en werk er ook en zal er dan ook nog vast en zeker zijn! Ik ken een eigenaar van een Hostel, dat ook een erg leuk restaurant/ cafe heeft in San Telmo, misschien zoeken zij tegen die tijd mensen? Spreek je spaans? Het is vaak wel belangrijk dat je zowel een aardig woordje Spaans als Engels spreekt in de horeca.

Werk in de horeca is vaak zwart…

Groetjes!

goed plan hoor Dionne, je moet wel je visum verlengen voor 3 maanden (geldt voor iedereen) en dat kost 300 pesos/60 euro. je kunt het doen bij immigratie, maar de wachttijden zijn niet zo leuk. Je kunt ook met overnachting, (dat wel) even naar montevideo gaan om de visum weer op ‘nul’ te zetten. Veel werk is zwart daar, maar houd er rekening mee dat de salarissen errug laag zijn… in overtreffende trap.

Wel, ik denk rond eind oktober, begin november ook ergens in BA te kunnen aanmeren (vertrek begin oktober met mn schip vanuit NO Brazil)

Het zou leuk zijn met jullie contact te houden en eens een gezamelijke pot-en-pint te organiseren

Sommigen van jullie contact met de CouchSurfers daar te plaatse in BA ?
(tot hier toe nog geen nederlandstalge CS’ers ontdekt daar ter plaatse, btw, mijn CS-ID is dezelfde als hier op het forum :wink:

Greetz from the tropIX

Ik ben zelf lid van Hospitality Club en weet dat er in BsAs een hele hechte en grote HC en CS gemeenschap is, dus geen enkel probleem om in Argentinie leuke contacten op te doen en een slaapplek te vinden.

Jeetje, ik heb je dagboek net gelezen, echt super stoer dat je dit allemaal doet! Super!
Ben zelf bijna de hele maand oktober in BA. Volgens mij is er daar in Puerto Madeiro een haven waar je je schip kan meren?

Hoi,

Dank je wel voor jullie reacties! Inmiddels een ticket geboekt en vlieg op 28 oktober richting Buenos Aires! Zou het super leuk vinden om een keer daar te meeten! Met de woning ben ik nu druk bezig en het baantje komt daar wel goed. Mijn spaans hoop ik binnen twee maanden zo te krijgen, dat ik wel ergens wordt aangenomen!

Groetjes, Dionne

Thx Gallina :chin:
Havens zijn er genoeg, er is nl een uitgebreide zeilgemeenschap, dit laatste maakt het echter dat het moeilijk is om een ligplaats te vinden (wegens ovebevolkt) hoorde ik reeds van verschillende zeilcollega’s
Langs de andere kant krijg je in verschillende marina’s bijna altijd 1 of meerdere dagen gratis, kan tijd geven om een vastere ligplaats te zoeken bvb
Ik kijk er in elk geval naar uit
Ben me volop aan het documenteren
Ik ga bvb ook zeker enkele maanden de rivieren op, er lijkt zoooo veel te zien daar

Greetz from the tropIX