Werk gezocht in Buenos Aires

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar werk in Buenos Aires voor een periode van minimaal 6 maanden of langer. Ik heb een opleiding toerisme gedaan en wil graag spaans gaan leren. Het hoeft niet perse een baan in het toerisme te zijn. Heeft er iemand tips waar te beginnen? Vrijwilligerswerk is ook welkom alleen ben ik uiteindelijk op zoek naar een betaalde baan om wel rond van te kunnen komen. Hoe zijn jullie aan werk gekomen? Of is een goede kennis van de spaanse taal toch echt noodzakelijk?

Alvast bedankt!

Groetjes Sigrid

Wat leuk zeg dat je dit wil gaan doen. Buenos Aires trekt mij ook enorm aan. Ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt me dat spaanse taalkennis wel belangrijk is, omdat dat nu eenmaal de voertaal is. Misschien dat je kan beginnen met een (spoed)cursus in Nederland of daar (ter plekke is wel heel duur natuurlijk) en vanuit daar verder werken.

Heel veel succes met het realiseren hiervan:)

leuk plan, toch wat overwegingen voor je. Zonder spaans kom je nergens in argentinie, ik ken echt weinig mensen die een andere taal spreken. Het zijn meest nog jongeren, en dan is het nog vaak weinig. Verder is het minimum loon zojuist verhoogd, tot maar liefst 1700 of 1800 pesos (ik weet het niet meer precies) als je nog niet zo vlug rekent in pesos, 340 tot 360 euro per maand. Dus ook als je daar een goed salaris krijgt kan dat nog wel wat anders zijn dan wat je hier gewend bent, en moeilijk rondkomen!

nb, ik denk dat de meesten die in argentinie wonen en werken hun eigen werk hebben meegenomen( gecreerd )…

Hier kun je het eventueel proberen, als je het vanuit Nederland regelt, schijn je meer te verdienen.
Het is veelal telefoonwerk(callcenter) en je kunt geloof ik dan ook een interne opleiding krijgen. Maar ik heb dit van horen zeggen hoor, zelf geen ervaring.
Maar wat Hans zegt, je moet je denk ik ook wel kunnen redden in het Spaans.
Ben benieuwd of je het wat vind en of het lukt.
Verder weet ik wel een paar Ned reisbureaus in BA, maar die nemen alleen stagaires aan

Suerte!

Hier zou je eventueel ook nog even op kunnen kijken:
http://buenosaires.en.craigslist.org/

Heel erg bedankt allemaal voor de tips! Ik ga kijken of ik verder kan komen!!

Groetjes Sigrid

Ik heb nog een vraag: Is het mogelijk om met een minimum salaris rond te komen? Laten we zeggen, 1600 - 1700 pesos. Ik weet dat het gemiddelde salaris daar een stuk lager ligt dan in Nederland maar de prijzen zijn daar en tegen toch ook lager? Ik hoef er geen geld aan over te houden. En ik ben bereid om een accommodatie te delen.

Alvast bedankt!

Groetjes Sigrid

Ja dat is moeilijk, je moet gewoon heel erg goed zoeken naar een goedkope kamer

http://www.compartodepto.com/?l=1

Misschien is dit iets, maar heb hier totaal geen ervaring mee.
De prijzen van eten en uit eten gaan liggen wel veel lager dan in Nederland