Argentinië. Spontaan solliciteren?

Hey,

ik ga in september 2006 vertrekken richting Argentinië (Bolivië behoord echter ook nog tot de opties). Overlaatst dacht ik hier iets gelezen te hebben over iemand die in Buenos Aires werkt en vandaaruit tickets zou kunnen reserveren naar Argentinië. Kan dit kloppen?

Momenteel ben ik op zoek naar een stageplaats of een plaats om vrijwilligerswerk te doen in dit land. Het zou wel iets moeten zijn in de bouwwereld, zelf doe ik bouwkunde en ga ik mijn studies voor een jaar onderbreken om dit te kunnen doen. Graag zou ik iets doen met het ontwerpen in 3d. Afin, ik ben natuurlijk realistisch genoeg om te weten dat de kans klein is dat ik effectief zoiets ga vinden, maar langs deze weg hoop ik toch misschien op een stap die mij dichter tot deze doelstelling zou kunnen brengen. Of iemand die tips heeft om een plaats te vinden? Het is namelijk ook zo dat de school hier niet tussenkomt, dus niet via een officiële instantie.

Liesl

Hola,

jah, gewoon open sollicitaties sturen naar bedrijven en zoveel mogelijk je oren open houden. Contacten zijn altijd handig. Als je via via ergens terecht kan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Ik ben er zelf ook mee bezig. Ik probeer een commerciele functie te vinden in Argentinie, maar het valt zeker niet mee.

Maar gewoon blijven sturen, niet de moed opgeven dan komt het echt wel goed.

Succes!

Ramon

hola, ik woon hier in cordoba. nee dat valt zeker niet mee. je hebt namelijk in de meeste gevallen een dni nodig. dat is een nationaal identificatie document. en dat kun je alleen krijgen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. zoals nieuwe emigrant, of student. maar er is ook veel zwart werk te vinden. maar tuurlijk niet goed betaald. tis hier echt ander koek. een gewone empleado verdient hier met mazzel 10 pesos per uur en dat is maar 3 euro. er zijn hier veel websites met jobs. kijk maar eens in yahoo.com.ar onder empleo. zonder spaans te spreken lukt het niet!!!
slds

Hey Cordobes,

ik ben me maar al te goed bewust van het feit dat het niet makkelijk is om iets te vinden in Argentinië. Ik ben dan ook niet van plan om naar ginder te gaan om geld te gaan verdienen (want dan kan ik beter in België blijven), gewoon een manier zoeken opdat ik er wat langer zou kunnen blijven. :slight_smile:

@Ramon1979: jij ook enorm veel succes in je zoektocht naar werk! Hou me op de hoogte!:slight_smile: