Hoi Allemaal,
Ik wil er graag een jaar tussenuit, na mijn studie kan ik niet de rust vinden om te beginnen aan een nieuwe opeliding, dus heb ik besloten om een 10-12 maanden naar het buitenland te gaan.
in het kader van mijn nieuwe opleiding die ik wil gaan doen naar mijn reis wil ik naar een Spaanstalig land ik zat dus te denken aan Argentinië.
Nu heb ik al op internet en bij uitzendbureaus gekeken voor werk, alleen ik weet niet waar ik moet beginnen en niemand kan me helpen,… hebben jullie tips voor werk?!
Ik hoor het graag!
groetjes Michael
hoi Michael,
ik ben ook op zoek hoor maar is dus echt heel moeilijk om werk te vinden daar
heb info gekregen om bij manpower eens te kijken
mss hebben zij iets
wanneer vertrek jij?
mvg gerry
Het is moeilijk om een baan te vinden veel gaat via, via
Jullie kunnen de craigslist in de gaten houden bv:
http://buenosaires.en.craigslist.org/
5CA is een callcenter, loop de site maar eens door:
http://www.5ca.com/careers/
Of jullie zouden een oproepje kunnen doen op de verschillende facebook pagina’s, bv “nederlanders die in argentinië wonen” of “nederlandse vereniging in argentinië”
Deze pagina’s worden vrijveel bezocht nl.
Verder zit Randstad ook in Argetinië
Verder misschien het aanschrijven van taalscholen, hostels etc maar nogmaals dat is moeilijk.
Succes ermee!
1 like
5ca wil je best aannemen waarschijnlijk, maar vragen wel om papierwerk en willen dingen officieel doen. Dan moet je dus legaal in Argentinië wonen en daar heb je bepaalde uittreksels voor nodig vanuit NL. Ik weet nog dat ik toen ooit met mn vader heb gemaild, omdat ze vroegen om een verklaring omtrent gedrag en een uittreksel uit het geboorteregister. Beiden zijn bijna onmogelijk te krijgen vanuit het buitenland, en de verklaring omtrent gedrag wordt normaal gesproken aangevraagd door de werkgever. Misschien dat 5ca er nu makkelijker mee is geworden, maar ik ben daar 2 jaar terug op gesprek geweest en dit was er toen nodig.
1 like
Uittreksel van het geboorteregister (internationaal aanvragen, dus staat er ook in het Spaans op) kun je voordat je naar Argentinië gaat al meenemen evenals de verklaring omtrent het gedrag. De
laatste is maar beperkt houdbaar, dacht zo uit mn hoofd 3 of 6 maanden. Op de verklaring hoef je niet perse in te vullen waar je gaat werken, je kunt ook bv aangeven dat je gaat emigreren en nog geen vaste baan hebt. Het gaat erom dat je gedrag onberispelijk is. Verder moet daar een apostille (stempel) op van de rechtbank, dat maakt het rechtsgeldig .Vervolgens moet dit document in Argentinië officieel worden vertaald in het Spaans, dat eisen ze bij de immigratiedienst. Tegenwoordig kun je ook online deze verklaring opvragen en invullen. Een paar jaar terug heb ik het hier allemaal geregeld voor mijn dochter, want ze woont in Buenos Aires en opgestuurd via DHL, kost ong 60 euro.
Hoi Michael en Gerry,
Wat leuk dat jullie naar Argentinië willen! Ik woon zelf sinds maart in Buenos Aires en ik was zoals jullie ook op zoek naar een baan. Zo ben ik bij 5CA terecht gekomen waarnaar Gallina al verwees. Hier ben ik sinds april begonnen en heb het er heel erg naar mijn zin. Gezellige collega´s (van over de hele wereld), gave projecten en hoe tof is het om in Buenos Aires te kunnen wonen en werken!
Nu is 5CA op zoek naar Nederlandse medewerkers en jullie zijn op zoek naar werk in Argentinië, goede match lijkt me! Kijk even op de 5CA website http://www.5ca.com/ om te zien wat we hier doen!
En wat betreft het regelen van papierwerk, ja 5CA wil dat graag netjes regelen (en dat wil je zelf ook neem ik aan). Check op http://www.5ca.com/careers/working-in-argentina/ wat je nodig hebt. Ik vond het helemaal niet moeilijk zoals Lentekriebels doet vermoeden, het is alleen een kwestie van aanvragen en tijd, en daarin word je goed geadviseerd door 5CA. Zij geven je advies en voorzien je van alles wat je nodig hebt voor aanvragen, bijvoorbeeld het aanvraagformulier voor jouw verklaring van goed gedrag in Nederland. Bij mij was het zo geregeld!
Zijn jullie geinteresseerd? Laat dan je CV en motivatie achter op http://www.5ca.com/careers/send-us-your-cv/
Groeten en misschien tot snel,
Marlies
Hoi mensen,
ik heb zelf ook ooit, een aantal jaren terug, gewerkt voor dat bedrijf, maar vond het allemaal niet zo leuk.
Het is een callcenter, met in die tijd vooral technisch support (kan veranderd zijn), dus dat moet je maar willen.
van het salaris kun je overleven, maar moeilijk sparen voor een reisje terug naar NL of binnen Zuid-amerika.
Anderzijds is het zowat de enige optie voor betaald werk, m.u.v. banen die niet aan een werkplek verbonden zijn zoals online freelance vertaalwerk. van taallessen geven kun je niet rondkomen (als je geen native Engels bent).
Een andere, en in mijn idee leukere optie is vrijwilligerswerk gaan doen. zo kun je wekenlang ergens blijven, of langer zelfs, zonder nauwelijks iets uit te geven. er zijn allerlei projecten. kijk eens op wwoofargentina, helpexchange en workaway.
Ik doe geen moeite meer, zou leuk zijn als we een reactie krijgen van de topic starter voor de moeite…
ik ben jullie zeker dankbaar voor alle tips hoor
ik heb ondertussen mijn papieren allemaal in orde gekregen
enkel de apostille stempel nog gaan halen
op 16 juli is voor mij de grote dag !!!
tot ziens in argentinie allemaal
mvg gerry
Ha Gerry, wat goed! Waar ga je werken? Groeten Marlies
hoi marlies
ik ben nog steeds op zoek naar werk hoor
maar op 16 juli vertrek ik naar al richting argentinie omdat mijn zoontje er word geboren
we zijn ook nog steeds een huisje aan het zoeken maar is redelijk moeilijk om geschikt huisje te vinden dat redelijk betaalbaar is
als we dat hebben gevonden kan ik eigenlijk pas echt voor vast werk zoeken
ik hoop dat er snel iets in de bus
mvg gerry
bedankt gallina
heb nu mijn motivatiebrief naar 5ca gestuurd en ben aan het wachten
mvg gerry
Succes ik hoop dat het wat wordt voor je!
Ik zie je trouwens ook al op de fb pagina’s van Nederlanders in Argentinië oa!
dankje 
ja dat klopt
ik probeer via elke weg wat te vinden maar het is echt niet makkelijk.
maar wie zoekt die vind !!!