Werken In Oz, Zonder Wh-visum

Ik heb een aantal jaren geleden al eens een jaar lang in Australia gewerkt en gereisd op een Working Holiday visum. Komend jaar ga ik naar New Zealand voor een jaar, ook op zo’n visum.

Nu is mijn vraag eigenlijk, kun je in Australia ook werken (kun je bijv. terplekke een benodigd visum regelen) met een andere visum soort. Zijn er mensen die ervaring hebben in het regelen van een werkvisum voor Australia (geen WHM). Hoe pak je zoiets aan, waar moet je beginnen? Heeft iemand ervaringen met een bemidelingsburo en wat zijn daarvan (geschatte) kosten en tijdsduur?
Alvast bedankt!

Ik weet niet wat voor een baan je wilt, wat voor soort werk. Maar er zijn verschillende baantjes waar je dus geen visum voor nodig hebt. Je moet alleen een beetje voorzichtig zijn… :wink:

Ik wil in Nieuw Zealand of Australia mijn duikkunsten wat uitbreiden, met als uiteindelijk doel, te gaan werken als Duikinstructor o.i. in die richting. Ik heb op de site van de ambassade geinformeerd en er schijnen een soort van sponsor-visums "verkrijgbaar"te zijn. Ben er nog niet helemaal over uit hoe en wat precies.

Zijn er hier mensen die zijn gaan werken/hebben gewerkt in Australia (niet op een Working Holiday) dmv een “sponsor-visum”?
Groeten,

Nou, ik ken dus iemand die is dus nou ook al anderhalf jaar in australie. Hij kon bij de boer, waar ie de laatste 2 maand voor het verstrijken van zijn visum, blijven.
Hij heeft toen gezorgd voor een temporary working visum ofzoiets.
Er is wel genoeg mogelijk, als je maar de juiste mensen weet.
Verder kan ik je ook niet helpen.
Succes ermee en laat wel effe weten wat er allemaal mogelijk is, ben zelf ook heel benieuwd, groeten ROel