Regel gewoon zelf je Work-Travel Visum!

Hé iedereen die net zoals ik, van plan is om een work-travel visum te regelen in Australia( sub categrie 417)

Het is echt heel makkelijk zelf te doen, je hoeft geen grote bedragen uit te geven aan visum bemiddelaars. Klik op de volgende link:
http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/index.htm

dit is de website van de Australische regering die precies uitlegt wat je moet doen. Je kan alles online regelen, en toen ik een Visum aanvroeg via deze website had ik binnen een uur mijn e-visum binnen.

Je kan hiermee overal in Australie werken, voor een maximale tijdsduur van 6 maanden. Als je voor minimaan 3 maanden bij een erkend agrarisch bedrijf, of mijn, gaat werken kun je zelfs je visum verlengen voor nog een jaar.

Het is ook simpel genoeg om een bankrekening, of Australisch Sofinummer (Tax File Number) aan te vragen!

Veel werk en reis plezier gewenst,

Nico

Ps. sorry als dit niet volledig is of gedeeltelijk incorrect, ik ben geen expert alleen een ervaring deskundige!:teeth:

je bedoeld organisaties als australian backpackers enzo?? of andere organisaties?

Hallo,

Bedoel je een work holiday visum. Die hebben wij ook via die website aangevraagd kosten ons 120 AUS dollar per persoon. Wij mogen daar nu 1 jaar verblijven en werken. Na 1 dag hadden we al antwoord dat het akkoord was.

gr van Moira

Ik heb het ook zelf via internet geregeld makkelijk zat.
wat ik nog wel even aan je verhaal toe wil voegen is dat je van australie maximaal 6 maanden bij 1 werkgever mag werken, maar ik kreeg te horen van mijn ziektekostenverzekering dat ik maar 3 maanden mag anders zou ik niet verzekerd zijn.

gr. cindy

Het zal allemaal via internet makkelijk zat te regelen zijn (visum vooral) en in OZ je banknr etc ook wel, maar het gaat mij om het gemak. Dat je daar aankomt en niet eerste paar dagen daar mee bezig bent en rond aan t rennen bent om een hostel te vinden, maar dat die eerste dagen gewoon lekker rustig aan is en daarna begint het…

Ik persoonlijk vind dat gewoon erg prettig… En met mij mn ouders ook…

Hallo,

Wij hebben het visum niet echt aangevraagd om te werken. Wij hebben het aangevraagd omdat je dan voor 1 jaar in Australie maar rondreizen. Wij zijn beide namelijk nog net geen 30. We willen wel een bankrekening openen. Dit omdat we een appartement huren in Sydney en daar de huur vanaf betaald kan worden en internet enz.

gr van Moira

Hoi,

Bedankt voor de info ivm het work holiday visum. Je leest er zo veel over op het internet en uiteindelijk zag het er zo ingewikkeld uit. Leuk om even iets te horen van een ervaren deskundige.

Ikzelf vertrek op 31/08 richting Cairns. Klopt het dat ik het visum nu al kan aanvragen en de verblijftijd van 12 maanden pas begint te lopen vanaf de eerste dag dat ik in het land ben? Want ik wil blijven tot begin februari 2010.
Moet je bepaalde documenten bij de hand houden als je het aanvraagt? Of al documenten van je werkgever hebben etc?
Ik heb ook iets gehoord over een medisch onderzoek dat je moet ondergaan. Iemand info hierover? Ikzelf heb al meer dan 3 maanden in Zuid Amerika verbleven en ook al wat landen in Azie bezocht.

Heb je een printer nodig? Of moet je niks afdrukken om mee te nemen?

Groetjes en bedankt voor de info.

Hallo,

Wij hebben zelf het visum aangevraagd in augustus 2008 en zijn in december 2008 het land ingekomen en vanaf dan gaat je jaar lopen dus tot in ons geval december 2009.

Wij hebben 1.5 jaar gereisd door Azie en de vraag die gesteld word is heb je meer dan 3 maanden aaneengesloten in 1 land verbleven. Als dat zo is moet je ja invullen bij de vraag en dan willen ze weten van wanneer tot wanneer je in dat land heb gezeten. Dan is de kans aanwezig dat ze later aan je vragen of je een longfoto wil laten maken ivm TBC.
Wij hebben in die 1.5 jaar reizen nooit langer dan 3 maanden in 1 land gezeten dus wij hebben nee ingevuld.

Verder moet je dus als je een ticket enkele reis heb 3200 euro kunnen aantonen dmv een bankafschrift. De douane in Sydney vroeg ons helemaal niets daarover en wij hadden zo het stempel. Hij scande ons paspoort keek hoe lang we mochten blijven en hup een stempel in ons paspoort. Het ging supermakkelijk.

Mocht je willen gaan werken dan moet je als je in Australie bent een taxnumber aanvragen om te mogen werken en het is handig om een bankrekening te openen. Wij hebben de bankrekening wel geopend inmiddels bij de ANZ bank en dat ging supermakkelijk. Ze wilde alleen dat we de eerste keer 500 dollar zouden storten. De kaart die we nu hebben moeten we 2,50 dollar per maand betalen. We hebben ons adres gegeven waar we verbleven om dat bankpas naar toe te sturen en daarna het adres veranderd naar Nederland om de bankafschriften te ontvangen dat is totaal geen probleem.

Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel.

gr van Moira

Bedankt voor de info Moira. Stelt me echt al meer gerust. Ik ga in de week mijn visum ook aanvragen. Ik verwacht dan wel verplicht een X-ray te latenmaken voor TBC want ik ben meer dan 3 maanden in 1 land verbleven. Is wel al meer dan 3 jaar geleden dus wie weet is dat ook wel voldoende.
Ik vraag hem gewoon aan en als ze mee info van mij willen, zullen ze dit wel vragen zeker. Ik hoop wel dat ik em krijg want ik heb al een ticket.

Groetjes

Hallo,

Meestal krijg je hem wel. Het kan inderdaad wat langer gaan duren als je een X-ray moet laten maken. Wij zijn altijd precies op tijd het land uitgegaan. Ja het kan ook zijn dat ze vinden dat dat te lang geleden is dat je het niet hoeft maar als je het eerlijk invult kun je er ook niets aan verliezen.

gr van Moira

hoi moira,

ik zit nu in manly, sydney en ik zag dat jij al een bank had nu vroeg ik me af of je nu ook moet betalen voor het pinnen bij andere atm dan die van hun.
Mijn nichtje komt namelijk uit australie en die zegt alle banken hebben verschillende regeltjes en dat je bij sommige alleen uit hun atm kan opnemen.

groetjes cindy

Hallo,

Ja dat klopt ik zit bij ANZ samen met mijn man en ik mag alleen pinnen gratis bij mijn eigen bank. Dat is ook de rede dat ik bij ANZ ben gegaan omdat je die overal hier in Sydney het meest kan vinden.
Je kunt ook een pakket nemen waar je per maand voor betaalt waarbij je overal mag pinnen.
Wij betalen nu 2 dollar 50 per maand.

gr van Moira