visum toerist

Hallo,

Ik had even een vraagje. Ik ga in september voor 3 maanden naar australie om daar als au pair te werken. Nu zat ik even naar de visums te kijken…
En ik vind het nogal zonde om een werk en vakantie visum aan te vragen voor 3 maanden… Kan je ook werken met een toeristenvisum? Ik krijg kosten en inwoning gratis… En hoe kunnen ze controleren of je er hebt gewerkt?

Groetjes!

Wij gaan in Juli naar Australië om 6 weken te verblijven , ook wij moeten nog een visum regelen.
Via de volgende link ImmiAccount kan je een visum aanvragen bij de australische ambassade. Ik zie wel dat we een account moeten aanmaken , iemand hier ervaring mee?
Dit is nieuw naar onze mening , vandaar dat ik even vraag of iemand ervaring hier mee heeft.
@silviaa91, als je wilt gaan werken kan dat niet op een toeristenvisum zover ik weet. Dit omdat je ook een sofinummer moet aanvragen als je gaat werken.
Wellicht weten sommige mensen hier meer over?

Silvia, wat Remco zegt is waar. Officieel werken kan alleen op een WHV en ik kan me indenken dat je het zonde vindt om dat aan drie maanden au pair te besteden. Maar als het gezin waar je werkt tegen de buren kan zeggen dat ze een Nederlands nichtje op bezoek hebben, is er denk ik geen haan die er naar kraait. Bij (agrarische) bedrijven worden nog wel eens invallen gedaan.
Ik neem ook aan dat je voor de drie maanden geen Tax File Number gaat aanvragen. Als er belasting zou worden ingehouden zou je dat kunnen terugvragen als je Australië verlaat. Dat kan natuurlijk niet als alles niet officieel regelt. En natuurlijk bij de douane en immigratie niet zeggen dat je drie maanden gaat werken :wink: