Ik lijk het maar niet precies te kunnen vinden.
Misschien weet ik niet hoe ik goed moet zoeken, misschien heb ik het al 100x gelezen en niet begrepen.
Hoe dan ook:
Ik heb een visum vraagje.
Ik wil graag een “Working Holiday” visum aanvragen. Ik moet deze aangevraagd hebben voor eind april omdat ik dan 31 word, en ik niet meer aan de voorwaarden van het visum voldoe. Ik heb gelezen dat je 12 maanden de tijd hebt om te vertrekken als je je visum binnen hebt. Na een jaar vervalt het.
Het plan is voorlopig om begin augustus naar Australië te vertrekken. 6 maanden werken en 2 a 3 maanden reizen. Maar als ik begin april mijn visum krijg, betekend het dan dat ik tot begin april in Australië kan blijven? Of tot begin augustus (omdat dat de maand is dat ik ben aangekomen)
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Alvast bedankt!:zon02:
Hoi Sabien,
ziehier: Visa Duration
The duration of the Australian Working Holiday Visa is 12 months, starting at the moment you land in Australia. You can leave and re-enter the country as many times as you like during the visa duration. For staying more than 12 months you should extend your visa with Second Year Australian Working Holiday Visa.
Dit komt van deze website: Australia Working Holiday Visa | Apply for 417 Visa | Visa First
Succes,
Willem
1 like
Kijk. DAAR heb ik wat aan en DAT snap ik.
Zou toch zweren dat ik het nog nergens tegen ben gekomen. Maargoed… ik lees de laatste tijd ook zooooo veel. Misschien word ik gewoon een beetje gek 
Hel erg bedankt!!!
Lichte paniek. Een oud collegatje van me, die al heel wat keren in australie geweest is, en inmiddels in nieuwzeeland werkt en woont, wees me er op dat met het working holiday je ook voor je 31e in australie moet zijn. Ik kan dit echter nergens terug vinden!! Het inige wat ik vind is dat voor het AANVRAGEN van het visum je nog geen 31 mag zijn. Ik kan er nergens wat vinden over de leeftijd bij het reizen.
Kan iemand mijn paniek wegnemen? Of enig idee waar ik terecht kan om dit na te gaan?!
Hallo Sabien,
op de site www.immi.gov.au vind je allerhande contactmogelijkheden. Per mail en per telefoon (in Duitsland)
Embassy Address: Wallstraβe 76-79, 10179 Berlin // Telephone: +49 (0)30 88 00 88 0 // Fax: +49 (0)30 88 00 88 210
**Visa Enquiries: Telephone: +49 (0)69 222 23 99 58, Mon-Fri 10am to 1pm, 2pm to 5pm // Fax: +49(0)30 22 48 92 92
Counter Hours Visa Section: Mon, Wed, Fri 9am to 11am. Begin eens met dit formulier:http://www.immi.gov.au/contacts/forms/email/eform-processing-centres-working-holiday.htm **
En eigenlijk en ik bang dat je ook voor je 31e in Australië moet zijn. Omdat er nooit een andere leeftijd wordt genoemd. Maar at weet ik dus niet zeker.
Succes,
Willem
Ik heb inmiddels ook al een mail verstuurd met mijn vraag. Maar vrees dat ik daar pas in het nieuwe jaar antwoord op zal krijgen.
Ik lees inderdaad overal de grens van 31. Maar alles gaat telkens om de aanvraag van je visum. Dus ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat je voor die tijd je visum aangevraagd moet hebben.
Maarja… ik heb ook al gezien dat bij de aanvraag van je visum je een geplande reisdatum op moet geven…
Ik ben erg benieuwd…
Hallo Sabien,
van een Australische vriend kreeg ik deze link: Thorn Tree is coming to an end - Lonely Planet
Heel veel interessante informatie maar veel is gedateerd. Hieronder een interessante reactie. Maar probeer het wel bevestigd te krijgen want sommige info is wel erg oud.
You just need to apply before your 31st birthday. I applied last July, 4 days before my 31st birthday. I arrived this May, so effectivly you can be almost 32 when you arrive and almost 33 by the time you leave and still work here completely legally.
Over Nieuw Zeeland las ik dit: Following a phone call to the NZ embassy, I can confirm that UK citizens CAN apply for a WHV for NZ, up until their 31st birthday, however, this may affect the amount of time they are allowed on the visa, i.e. until they are 31, instead of the usual 23 months.
Afijn, je moet je er maar even doorheen lezen. Nu ik dit weer zo allemaal lees, denk ik toch dat als je het visum op tijd aanvraagt, je ook als je 31 bent nog wel mag werken. Aners heeft het geen nut om he te mogen aanvragen tot je 31e verjaardag.
Je laat het wel even weten hè? Heel interessant voor velen!
Dank!!
Ik heb de vraag ook op een andere plek neergelegd, en daar kreeg ik deze link: Work visa for 30 year old
Daar staan ook een paar ervarings verhalen van mensen in de zelfde situatie.
Vooralsnog ben ik weer positief gestemd. Maar ik wacht toch even de reactie op mijn email af voor ik daadwerkelijk mijn visum van bijna 300 euro ga aanvragen 
Ik ga zo op mn gemak eens even je link doorlezen!! Heel erg bedankt voor het meedenken/meekijken.
Ben blij om te zien dat ik niet de enige ben die hier heel erg over twijfelt. 
Ja, die site van Birgit is een hele goede. Stom dat ik die even vergeten was. Alleen jammer dat er niet bij staat (of ik kijk niet goed) hoe oud de informatie is. Het wordt me wel steeds duidelijker dat als je maar op tijd aanvraagt je best op je 31e aan het werk kunt. Het tweede jaar lijkt niet te lukken.
1 like
Hallo Sabien,
nou, hier wordt het nog eens bevestigd: Thorn Tree is coming to an end - Lonely Planet Met de oproep om zo gauw je kunt, de zaak te regelen. Je weet ook maar nooit wanneer regels worden veranderd. Kan me er iets bij indenken nu de werkloosheid onder jongeren ook in Australië oploopt, ze best wat minder WHV’s willen verstrekken. Zie: Youth unemployment: As bad as it is now, Australia has seen worse - ABC News
1 like