Working holiday visum Australie

Beste allemaal,

Het lijkt misschien een simpele vraag maar: Waar kan je de (officiele) website vinden waar je je working holiday visum aan kan vragen voor Australie?!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes :wereld:

Hoi Jelske,

Dat is www.immi.gov.au
de directe link voor aanvraag van het WH visum is : https://www.ecom.immi.gov.au/visas/applyNow.do?form=WHM Dit kan nog al eens een zoekplaatje zijn :wink:

succes!

Groetjes Bart

programma coordinator werken en reizen Australie en Nieuw-Zeeland
www.activityinternational.nl
[URL=“Redirecting...”]

Hallo,

Tot welke leeftijd kan men een WHP aanvragen voor Australië? Groetjes, Padma

Tot en met 30 jaar op het moment van aanvraag, zie hier: http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/eligibility-first.htm

Ha Willem,
Dank je wel voor de informatie. Op het ogenblik ben ik met een WHP in Canada en had ook graag Nieuw Zeeland en Australië willen doen met een WHP, maar helaas ben ik inmiddels 31 jaar:(
Nogmaals dank!
Gr, Padma

Ja, net te laat. Een (niet reële) optie is om in Canada een Canadees paspoort op de kop te tikken. Dan kan je in Nieuw Zeeland in elk geval nog wel eeen WHV krijgen. Voor Canadezen is de leeftijdsgrens 35 jaar: Immigration New Zealand

Dank voor je reactie. Maar hoe kom ik als Nederlander aan een Canadees paspoort? Groetjes

Trouwen met een Canadees staatsburger en een spoedprocedue naturaliseren aanvragen. Grapje hoor, gaat niet lukken. Vandaar dat ik schreef: 'Een (niet reële) optie…

Indien je al gebruik hebt gemaakt van je Work & Holiday visum of je bent ouder dan 30 kan je alsnog stage lopen in Australie (of afstuderen/traineeship). Bij Stage-Australia kan je een Occupational Trainee visum aanvragen. Het is een lastige aanvraag procedure en neemt veel tijd in beslag (gemiddeld 3 maanden). Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via info@stage-australia.nl of 0570 600368.

Hartelijke groet,

Team Stage-Australia
www.stage-australia.nl

1 like

Hoi

Ik ga in september 2 jaar als au-pair werken. Wat voor visum moet ik dan hebben? En is het dan zo dat ik whv voor 1 jaar moet aanvragen en daarna nog een keer?

groetjes Jolijn

Volgens mij moet je een poosje gaan fruit plukken om voor een tweede whv in aanmerking te komen maar zeker weet ik het niet. Ik zou stage australia (zie hierboven) eens mailen of die andere mogelijkheden zien. Of australian bacpackers in Alkmaar, www.backpackers.nl/. Ik weet niet hoe officieel en op papier je het allemaal geregeld hebt, maar op een multiple entry tourist jaarvisum kun je een jaar en 364 dagen in Australië verblijven. Moet je wel tussendoor het land een keer uit. Maar dan mag bij de autoriteiten niet bekend zijn dat je werkt en dat geeft wellicht problemen met de ziektekostenverzekering. Hoewel je bij zo’n visum weer bij Medicare terecht kunt. Vraag eerst de mensen van stage-australië en de backpackers maar eens.

Beste Jolijn, je kan inderdaad een tweede whv aanvragen wanneer je ten minste 3 maanden (tijdens je eerste whv) werkzaam bent geweest in de agrarische sector. Wat betreft het toeristenvisum: Officieel mag je maximaal 3 van de 12 maanden in Australie op een toeristen visum verblijven. Het kan dus zijn dat wanneer je binnen 1 jaar bijvoorbeeld 2x 1,5 maand in Australie bent geweest en je de 3e keer het land in wilt je de toegang geweigerd wordt. Mail ons gerust je situatie door zodat we er naar kunnen kijken: info@stage-australia.nl

Hallo Lisette, en wat als je een 676 toeristenvisum aanvraagt, een multiple entry visum voor 3 tot 12 maanden? Staat gewoon op de immi site. Hebben we zelf gebruik van gemaakt. Als je na elf maanden het land uit gaat en voordat de twaalf maanden terug komt, krijg je weer een jaar. Zo zijn we voor de prijs van één visum ruim 23 maanden in Australië geweest.