Vragen WHV?

Hi,
Al heel lang is het ook mijn droom om voor langere tijd naar australie te gaan en daar te werken met paarden. Nu heb ik n geweldig bedrijf gevonden waar ik terecht kan, maar nu begint dus het voorbereien op de reis.

Ik kan daar terecht op basis van slaapplaats en eten en krijg dus niet betaald. Ik ben van plan om voor n halfjaar tot n jaar te gaan. Moet ik hiervoor een WHV aanvragen? Van wat ik tot nu toe van het WHV heb begrepen is dat die 1 jaar geldig is? Maar is dat vanaf het moment dat je m krijgt of vanaf het moment dat je besluit m te gebruiken. Ik zou namelijk het liefst in april/mei 2011 vertrekken, maar het zou ook later kunnen zijn als ik het idee heb dat ik nog niet genoeg gespaard heb. Kan je zo’n visum op elke moment aanvragen of zitten daar nog regels aan gebonden? Hoe gaat de aanvraag in zn werk?

Waarschijnlijk komen er met de tijd nog veel meer vragen bij, maar voor nu was dit t denk ik wel :stuck_out_tongue:
Alle extra bruikbare informatie over het hoe voorbereiden van mn reis is natuurlijk meer dan welkom.

Groetjes neomie

Hey ik zag je berichtje en ik zit op dit mometn met precies dezelfde vraag! in ieder geval een visum whv terwijl ik alleen wil werken voor kost en inwoning! In je planning te zien moet je nu in australie zitten of ben je er al geweest, hoe heb je het uiteindelijk geregeld?

groetjes suus

Beste Reizigers,

Het visa aanvragen is een hele klus wanneer je naar Australië of Nieuw-Zeeland gaat. Wanneer je voor drie maanden of korter in Australië wilt verblijven met als doel reizen dan kun je het toeristen visum aanvragen.

Wil je voor langer dan drie maanden blijven en bijvoorbeeld stage lopen Down Under, dan dien je het Working Holiday Visum aan te vragen. Het working holiday visum moet geldig zijn op het moment dat jij aankomt in het desbetreffende land en is een jaar geldig.

Het aanvragen van dit visum doe je online, en ook het visum ontvang je digitaal.
Wil je meer weten over het reilen en zeilen van het land, kun je altijd met je vragen terecht op onze website www.stagehuis.nl

Veel succes met de voorbereidingen voor jullie reis!

Team Stagehuis

1 like

Een WHV is heel simpel aan te vragen (anders dan de overige visums!). Als je geen al te gekke antwoorden invult dan kan het voorkomen dat je hem binnen 10 minuten na inzending toegekend hebt gekregen.

Je WHV is een jaar geldig na toekenning. Stel dat je visum 1 februari 2012 wordt toegekend (ik noem maar wat) dan moet je uiterlijk 31 januari 2013 Australie binnen zijn. Op het moment dat jij Australie binnenkomt gaat het jaar lopen. Stel je komt 1 September 2012 Australie binnen dan loopt je visum op 31 augustus 2013 af. Het maakt dan niet uit of je een aantal maanden in bijv. NZ hebt doorgebracht of niet. Als je eenmaal binnen bent en je visum dus ‘hebt geactiveerd’ so to speak, dan loopt dat jaar, ongeacht of je er nu wel/niet het volledige jaar gebruik van maakt. Daarna ben je je WHV kwijt.

Dan jullie vraag mbt WOOFFen. Ik weet het niet zeker, maar voor zover bij mij bekend hoef je geen WHV aan te vragen als je geen betaalde arbeid gaat doen en dus alleen maar gaat WOOFFen, maar check dit wel even.

Je hebt echter ALTIJD een visum nodig om Australie binnen te komen. Als je geen WHV neemt, heb je dus een ander soort visum nodig. Je kunt een toeristenvisum aanvragen voor 3 maanden of 6 maanden. Er is er -volgens mij- ook eentje die een jaar geldig is, maar volgens mij is die zeer lastig te verkrijgen.

Succes!

Ook voor onbetaalde arbeid is het niet toegestaan op een toeristenvisum te reizen, hiervoor dien je toch het WHV te kiezen, anders kun je in de problemen komen zodra je Australië in reist. Check deze dingen altijd goed, de immigratiedienst biedt een handige visum tool; zie http://www.immi.gov.au/visawizard/