Afstuderen in Australie, hoe zit het met visum?

Hallo!
Een vraagje: ik ga eind januari 4 maanden naar australie om daar een afstudeeronderzoek te doen. Weet iemand hoe het dan zit met het aanvragen van een visum? Ik ga er geen lessen volgen, maar ik ga werken voor een soort onderzoekbureau wat aangesloten is bij de University of Melbourne.
Hoop dat iemand tips etc. heeft, dan lees ik het graag!
Groetjes Lotte

Hi Lotti,
Ik ga vanaf begin januari 5 maanden een afstudeeronderzoek doen in Sydney. Ik ga binnenkort een Working Holiday visum aanvragen, hiermee kan je geloof ik een jaar in Australie verblijven, en mag je een (betaald) baantje hebben als je dat zou willen. Het is diegene die het meest wordt aangeraden aan buitenlandse studenten in Australie.

Groeten,
Eline

**Working Holiday visum
**Australië heeft met Nederland een ‘Working Holiday Agreement’. Dit betekent dat jongeren de mogelijkheid hebben om een jaar lang te reizen én te werken in Australië. Als je dat wilt, moet je een Working Holiday visum aanvragen. Is absoluut nodig als je legaal aan de slag wilt. Bovendien kunnen ‘ze’ er naar vragen bij bijvoorbeeld uitzendbureaus. Aanvragen dus. Dit zijn de voorwaarden waar je aan moet voldoen:
[ul]
[li]Je moet in ieder geval 18 jaar of ouder zijn maar nog geen 31.[/li][li]Je moet de Nederlandse of Belgische nationaliteit hebben.[/li][li]Je paspoort moet geldig zijn voor de duur van je reis.[/li][li]Je moet over € 3200 aan reisgeld beschikken.[/li][/ul]Voor het visum geldt:
[ul]
[li]Je hebt na goedkeuring een jaar de tijd om te vertrekken.[/li][li]Het visum is precies een jaar geldig.[/li][li]Je mag legaal werken in Australië; maar nooit langer dan zes maanden voor dezelfde werkgever.[/li][li]Je mag maximaal drie maanden studeren.[/li][li]Het visum kost AU$ 180 (ongeveer € 120).[/li][/ul]