Welk visum nodig (werk maar salaris vanuit NL)

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af welk visum ik nodig heb. Ik ga voor mijn werk op uitwisseling een halfjaar naar Sydney om daar te gaan werken, maar mijn salaris wordt vanuit mijn werk in Nederland betaald. Ik ben 28, kan iemand mij advies geven watvoor visum ik nodig heb? en hoe lang een visumaanvraag over het algemeen duurt?

Alvast bedankt

Susan

Beste Suzan,

Het visum systeem in Australië is vrij uitgebreid en ze hebben voor allerlei verschillende toepassingen andere visums.

Om te werken in Australië kun je altijd gebruik maken van een Working Holiday Visum dit is 1 jaar geldig en hiermee mag je tot 6 maanden voor eenzelfde werkgever werken. (Dit visum is echter wel bedoeld voor mensen van 18-30 jaar die hun werk in Australië verichten om hun verblijf daar te bekostigen en niet direct werken voor een werkgever uit Nederland)

Naast dit visum heb je ook business visit visums, deze visums zijn speciaal voor werkzaamheden in Australië voor werkgevers uit het buitenland. De simpele visums zijn heel snel aan te vragen maar deze laten je maximaal maar 3 maanden aaneengesloten in Australië verblijven. Ik heb vernomen dat er ook mogelijkheden zijn deze te verlengen naar 6 maanden echter durf ik daarvoor niet mijn handen in het vuur te steken.

Voor nog meer informatie over visums en het aanvragen van een visum zou ik je willen doorverwijzen naar www.immi.gov.au

Met vriendelijke groet,

Dolf Hendrikx
www.stagehuis.nl