Welk visum moet ik nemen?

Welk visum moet ik nemen?

Ik ben 18 jaar oud en wil graag in Australië een academische engelse studie doen bij de universiteit van Tasmanië. Ik zou dan wel een Working Holiday visum kunnen nemen, maar ik wil graag langer dan 3 maanden deze studie doen (5-6 maanden). Ook is er natuurlijk een studentenvisum.
Wat is beter om aan te vragen? En als ik de studie opnieuw aanvraag na 3 maanden, dus er twee aparte van maak, kan ik dan nog wel de Working Holiday visum nemen en is er verschil tussen deze studie parttime of fulltime volgen? En wat is het verschil in prijs? En kan ik met de studentenvisum ook in Australië pas beslissen of ik er nog naast wil werken, want ik las dat je dat apart moet betalen als je met dat visum ook naast schooltijd wil werken. Een hoop vragen en hopelijk hebben jullie er antwoord op.

XMarlon

Hallo,

Als je een studie wil gaan doen die meer dan 3 maanden gaat duren heb je een studievisum inderdaad nodig. Je zult inderdaad als je wilt gaan werken daar apart een vergunning voor moeten aanvragen. Je zou even contact op kunnen nemen met de immigratiedienst van Australie die zullen daar prima antwoord op kunnen geven.

Hoi!

Met een studentenvisum die een jaar geldig is kan je in Australie ter plaatste beslissen of je er nog naast wilt werken. Dit kostte 4 jaar geleden 60 AUSdollar. Je mocht wel maar een aantal uur ernaast werken, maar geloof dat dat toch wel behoorlijk wat uren waren.
Omdat je gaat studeren, zou ik gewoon kiezen voor een studentenvisum! Veel makkelijker allemaal!! Voor verdere informatie moet je inderdaad even kijken op de website die hierboven al eerder genoemd is!

Succes ermee,

Groetjes