Momenteel ben ik 17. 2 augustus word ik 18. Als ik uitgeloot word voor mijn studie, wil ik vanaf augustus een halfjaar als au pair in Australie gaan werken. Als ik ingeloot word, wil ik graag de maand juli backpacken en de maand augustus backpacken en werken.
Als ik uitgeloot word en dus 2 maanden wil gaan backpacken, zit ik dus met het probleem dat ik 2 visums nodig heb. Weet iemand of het mogelijk is om de maand juli een toeristenvisum te hebben en de maand augustus een Working Holiday visum?
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem haha. Ik ga zelf als het goed is in april weg (of eind maart) (naar Nieuw Zeeland) - ben dan zelf ook nog 17, zodra ik 18 ben wil ik ook werken in Aus (vanaf begin mei dus.)
Het probleem vooral is dat je volgens mij niet je werkvisum kan aanvragen in Australië zelf, maar dat dat echt vanuit een ander land moet. Je kan het ook pas echt aanvragen vanaf het moment dat je 18 bent. Ik ga zelf eerst naar Nieuw Zeeland een maandje backpacken en regel vanuit daar werkvisum etc.
Je zal dan een work and holiday visum nodig hebben. Hiervoor moet je inderdaad buiten australie zijn bij aanvraag en toekenning.
Bedenk ook even of je dit echt wilt! Je kunt maar een keer in je leven dit visum aanvragen. Voor maar een maandje is dat misschien een beetje zonde. Stel dat je het heel erg leuk vindt (en die kans is groot:-) dan heb je je kansen verspeeld op nog een visum om nog eens terug te komen.
Mogelijk kun je beter in Nederland nog even keihard werken en dan gewoon twee maanden rondreizen.
En wat voor een werk zou je willen doen? Je vindt niet altijd zomaar even werk voor een maand…