Visum Australie?

Hey allemaal!

Iemand ervaring met visum aanvragen voor australie (3 weken daar…)

Thanks!

Voor deze keer: www.immi.gov.au Heb je al eens gegoogeld op ‘visum voor Australië’? Kijk eens op www.australiesite.nl. Enzovoorts.
Ter geruststelling, een visum is zo gepiept.

Bedankt! Ik ga er achteraan!

Ik heb gehoord dat het werkvisum verlengd is tot 36 jaar. Maar op de gov-site staat nog altijd tot 30 jaar. Weet iemand of het klopt en nog moet aangepast worden?

Wow, een werkvisum van 36 jaar. Dat is een makkelijke manier om te emigreren :wink: Grapje

Wat jij hebt gehoord geldt voor Nieuw Zeeland, maar dan voor inwoners van bepaalde landen. In Australië is niets veranderd. Was dat wel zo, dan zou denk ik eerst de website worden aangepast. Zoals ik hiervoor al heb gezegd, ga naar www.immi.gov.au en kijk daar, of mail ze. Ze antwoorden gegarandeerd, is mijn ervaring.
Wat Nieuw Zeeland betreft nog even het volgende. Hier is de website:

Een stukje uit de tekst na het aanklikken van The Netherlands:
*have a passport from the Netherlands that‘s valid for at least three months after your planned departure from New Zealand
be at least 18 and not more than 30 years old *

En dezelfde tekst voor Canadezen:
*have a Canadian passport that‘s valid for at least three months after your planned departure from New Zealand
be at least 18 and not more than 35 years old *

Maar nog even dit, onder het motto ‘better safe than sorry’, mail ze even.

Ik heb eigenlijk ook een vraag over het visum. Volgend jaar gaan we 4 á 5 maanden naar Australiè (rondreis met familie die daar woont), maar een toeristenvisum is maar voor 3 maanden. We zullen dat dus in Australië moeten verlengen. Heeft iemand daarmee ervaring … duurt dat lang, waar moeten we dan doen, hoe lang voordat het visum verloopt moet dan gebeuren, enz. enz.
Ik hoop dat iemand ons hier duidelijkheid over kan geven.

Je kunt ook op voorhand een visum voor zes maanden aanvragen. Verlengen is waarschijnlijk duurder en lastiger.
Kijk eerst eens hier: http://www.immi.gov.au/allforms/990i/tourist.htm
Maar wellicht hebben anderen het verlengen van een toeristenvisum al aan de hand gehad.
Overigens, als je de immigratiedienst mailt krijg je ook vlot antwoord.

Bedankt, ik ga daar nog een keer goed zoeken. Was al op die site geweest, maar zag alleen iets staan over “up to 3 months”. Maar ik zoek verder.

Hoi, nou, ik heb even gebeld met de Australische ambassade in Berlijn en bevestigd gekregen wat ik al dacht. Als je voor 4 of 5 maanden gaat is het het best om direct een 6 maaanden visum aan te vragen. Het is namelijk niet op voorhand zeker dat je een toeristenvisum kunt verlengen, je moet ter plekke een verlenging aanvragen en die kost ook nog eens 225 dollar! Ik geloof dat een 6 maanden visum op dit moment circa 100 euro kost.
In september 2010 betaalden we voor een 6 maanden visum 105 dollar, toen 72 euro. Maar de dollar is duurder geworden. Dus reken op 100 euro, dan zit je er niet te veel naast.
Op onze website heb ik boven Reisverslag 4 (reisverslagen 2001) tot 2007, de kop gezet: 'We blijven nog even, een visawinkeltje is lucratiever dan een viswinkeltje. We verlengden toen binnen 5 minuten in Melbourne ons zes maanden visum en waren, in 2002, 360 dollar armer.
Mocht je nog meer willen vragen, dit is het nummer van de visa-afdeling van de ambassade: 0049 692 2223 9958. je kunt er terecht in Engels, Duits en nog een hele serie talen.

1 like

Wat een service, Willem. Hartstikke bedankt. Weer een zorg minder voor onze komende reis.

Graag gedaan! Nog even dit, de laatste keer dat we een visum aanvroegen deden we dat 's avonds via het net, betaalden met VISA en toen we 's ochtends wakker werden waren er twee mails met een visum voor ieder van ons. Maar ik zou het niet tot de laatste dag uitstellen, dat is zo’n onrustig gevoel.
Tot slot, weet je zeker dat je binnen twee jaar niet nog eens naar Australië gaat? In dat geval moet je namelijk een jaarvisum aanvragen waarmee je bijna twee jaar Australië kunt inreizen. Mocht het aan de orde zijn, dan leg ik het wel verder uit.

Iemand ervaring met het Evisitor-systeem voor visa voor Australië? Ik heb dat nu aangevraagd via internet en een soort automatische reactiemail gekregen die je moet bewaren, maar dit lijkt niet DE bevestiging… Weet iemand hoe dit precies hoort te werken?

Dishy, wat voor visum heb je aangevraagd?
Dit zijn de officiële termijnen:

Tourist Visa ETA - issued in 24 hours
Working Holiday Visa - issued in 48 hours
Six and twelve months tourist visa - issued in 5-10 working days.
These times may be subject to change in periods of high demand.

En anders even de ambassade in Berlijn bellen: 0049 692 2223 9958.

Ik heb inderdaad de eerste aangevraagd, de Tourist Visa ETA , en heb volgens mij binnen twee dagen iets teruggekomen waarin niet letterlijk staat: dit is je bewijs. Het is een autmatische email en “not necessary to respond”. Nu is mijn Engels redelijk, maar toch twijfel ik… Nouja, ik ga ervanuit dat het een bevestiging is. Mijn ervaring met Australische websites en emails is dat er zoooo veel informatie in staat, dat het onoverzichtelijk wordt (en ik dus ga twijfelen).

Dishy,
er moet toch iets meer in staan dan wat je hierboven noemt. Dus nog een keer goed kijken, eventueel door anderen laten lezen en anders de ambassade in Berlijn even bellen of mailen. Succes.

1 like