7 oktober vlieg ik richting down-under en verblijf exact 3 maanden (tot 7 januari). Echter vind ik het een beetje gewaagd om een 3 maanden visum aan te vragen, aangezien er best een kans is dat ik iets langer wil blijven. (flexibel terug ticket…)
Echter word ik niet veel wijzer van het vele dat op internet/forums te vinden is m.b.t. de 6 maanden visum.
Die van 3 maanden is ook gratis aan te vragen (e-visitor). Echter over die van 6 of 12 maanden is niks duidelijks te vinden.
Ik hoor het graag of iemand van jullie ervaring erin heeft?!
Ik had een touristenvisum van 3 maanden. Na drie maanden ben ik een paar weken naar Nieuw Zeeland gegaan, als je dan terug komt is je ticket wéér 3 maanden geldig. Moet je wel zin hebben om een mini vakantie naar Nieuw Zeeland (of Indonesië) te maken. Is dat een optie voor je?
Dat is misschien wel het plan.
Dus dan zou het inderdaad wel mogelijk zijn.
Moet je enkel wel in NZ een nieuw visum aanvragen zeker? of wordt hij automatisch omgezet naar 3 maande geldig als je OZ weer binnen komt?
Je hoeft geen nieuw visum aan te vragen. Je visum is een jaar geldig, iedere keer dat je het land binnenkomt mag je 3 maanden blijven. Na drie maanden moet je een poosje weg, daarna mag je weer naar binnen voor een nieuwe drie maanden:
*How long can I stay in Australia?
An ETA permits the passport holder to make multiple visits to Australia for up-to 3 months (90 days) at a time. An ETA is valid for 1 year, or until the expiry date of the passport (which ever comes first).
*
Je mag op dit visum alleen niet werken, wellicht iets om rekening mee te houden?
Succes!
Heel recent heb ik een visum aangevraagd voor 6 maanden. Volgende maand vertrek ik. Dit visitor subclass 600 visum kost AU$ 130,- en dit vraag je aan op immi.gov.au
het is multiple entry, 6 maanden vanaf elke aankomst.
je moet eerst een immi-account aanmaken en kunt dan meteen online een visum aanvragen, per visacard betalen en dan heb je hem of morgen in je mailbox, of anders binnen een paar weken, als je om wat voor reden dan ook een ‘risico’ zou vormen.
Als het onduidelijk is verneem ik hier wel. Succes!
Thanks allen! Dit zijn duidelijke antwoorden waar ik iets aan heb.
Nu ga ik kijken wat voor mij interessanter is.
1 - 130 dollar uitgeven aan visum zonder verplichting om naar NZ te gaan
2 - of toch een leuk tripje toevoegen naar NZ.
*Schumifx schreef:
Ik ben +40 en heb voor visitor subclass 600 gekozen, hangt af van wat je van plan bent natuurlijk. Rondreizen in AU of ter plaatse blijven. *
Nu maak je het verwarrend. Subclass 600 kun je aanvragen voor 3, 6, 9 en 12 maanden. Met je leeftijd heeft het niets te maken en of je rondreist of ter plekke blijft ook al niet. Kun je eens uitleggen wat je bedoelt?
Dit staat op de site van Immigration:
Visitor visa (subclass 600
Features
This visa lets you visit Australia:
•to visit or for business purposes
•for up to three, six or 12 months.
The base application charge for this visa ranges from AUD130 to AUD335.
Ik bedoel dat voor iemand ouder dan 30 is dit de enige visa die me toelaat langer dan 3 maanden in AU rond te reizen. Voor mensen jonger dan 30 is er de
Working Holiday visa (subclass 417)
Features
This visa is for young people who want to holiday and work in Australia for up to a year.
Requirements
You might be able to get this visa if you:
are at least 18 but not yet 31 years of age
do not have a dependent child accompanying you at any time during your stay in Australia
have a passport from an eligible country.
You might be able to apply online by clicking the ‘Apply now’ button below, if you have a passport from an eligible country. See ‘How to Apply’ for a list of eligible countries.
If you cannot apply online you can lodge a paper application form.
Nou, nog één keer dan. Het subclass 600 visa is er voor iedereen. Het Working Holiday Visa inderdaad alleen voor de leeftijdsgroep die je noemt. Maar dat visa is dan ook een veel duurder visa. Dus een 18 jarige die 6 maanden naar Australiè wil en niet gaat werken, is beter af met het Subclass 600 Visa.
Het gaat er uiteindelijk om dat als je van plan bent om langer dan 3 maanden op vakantie te gaan in Australië, je een visum voor 6 maanden moet aanvragen. Als je langer dan 3 maanden verblijft op een 3 maanden toeristenvisum, dan krijg je een boete bij vertrek en een aantekening.