geldigheidsduur subclass 600 visum

Hallo Kees en Willem en medereizigers,

Heb regelmatig wat contact gehad over mijn visum. Nu ben ik ondertussen 9 maanden in Australie met dit visum en heb deze ook voor een jaar gekregen. Nu zou dit over 3 maanden aflopen maar ik heb begrepen dat als ik voordat ik 6 maanden in Australie zou zijn het land zou verlaten en weer terug kom dat het visum weer voor 12 maanden geldig zou zijn. Nou ben ik vlak voor die 6 maanden een weekje naar Thailand geweest en vorige maand nog 2,5 week naar Bali, Lombok en de Gili eilanden. Nou wil ik helemaal nog niet terug naar Nederland en wil graag weten waar ik kan vinden hoe lang het visum nog geldig is. Over 2-2,5 maand komt er een vriend over voor 6 weken en zou toch vervelend zijn als ik weg moet en hij zit hier, heb ook nog een bijna 40 jaar oude motorhome en wil die toch ook graag verkopen. Ik heb op mijn immi account gekeken maar daar staat alleen de aanvraag en goedkeuring maar dan houd het op met de informatie. Hoop van harte dat jullie mij weer kunnen helpen met de info.

Met vriendelijke groet,

Sjakie

Hallo Sjakie,

Misschien staat hier wat informatie erover I want to extend my stay in Australia

succes en groetjes

Sjakie,

onze ervaring is de volgende. Je hebt een multiple entry visa voor een jaar. Dat houdt in dat bij binnenkomst in Australië binnen een jaar na binnenkomst, er weer een periode van een jaar in gaat. Wij zijn op een dergelijk visum ruim 23 maanden in Australië verbleven omdat we ervoor zorgden dat we 11,5 maanden na onze eerste binnenkomst, weer in Australië terug waren.
Even een wat concreter voorbeeld: we kwamen eind augustus Australië binnen. Op dat moment ging de periode van een jaar lopen. We gingen elk jaar zo rond juli voor een week of zes naar Nederland om de kinderen en kleinkinderen ‘hun jaarlijkse knuffel’ te geven. Half augustus gingen we weer terug zodat we binnen het jaar terug waren. En vanaf dat moment ging er weer een jaar in. Zo gauw het eind augustus was (een jaar na de eerste binnenkomst) ging die truc niet meer op natuurlijk. Is het te volgen?
In het begin was het anders, kijk maar eens naar reisverslag 4 in de reisverslagen 2001(- 2007).